Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 08 apr 2014 22:36

Gezien ik groot fan ben van m'n black iridium polarized lenzen in de radar, heb ik als vrijetijdsbril een Oakley Jury besteld via Ebay, ook met black iridium Polarized lenzen. Alleen is de lens in mijn radar neutraal en in de Jury niet, daar zit een beetje een roze contrast in.

Is dit normaal? In onderstaande foto is het goed te zien.


Afbeelding

BMCSLX01
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 mar 2014 12:01
Locatie: Amersfoort

BMCSLX01 10 apr 2014 11:13

wilierSven schreef:Welke bril droeg Ellen van dijk gister? Geen radar of radarlock
scepticus schreef:Was toch gewoon een Straight Stem Radar?
Er zijn twee mogelijkheden, de Straight Stem Radar, dit is de Radar zónder luchtgaten.

Als ze voor een vrouwenvariant heeft gekozen was het de Radar Edge.
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 apr 2014 11:30

Dat is toch gewoon een straight stem, maar dan met een ander glas?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

BMCSLX01
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 mar 2014 12:01
Locatie: Amersfoort

BMCSLX01 10 apr 2014 11:39

amclassic-fan schreef:Dat is toch gewoon een straight stem, maar dan met een ander glas?
Dit heb ik me laatst door een opticien laten vertellen.. Zou zomaar kunnen dat jij gelijk hebt.

Edit; Ik zie nu inderdaad op oakley.com dat Edge een lens is. Maar als je op straight stem zoekt komt er geen resultaat en als je op Radar Edge zoekt wel. En wederom een Oakley raadsel.
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 11 apr 2014 19:41

mensma schreef:Gezien ik groot fan ben van m'n black iridium polarized lenzen in de radar, heb ik als vrijetijdsbril een Oakley Jury besteld via Ebay, ook met black iridium Polarized lenzen. Alleen is de lens in mijn radar neutraal en in de Jury niet, daar zit een beetje een roze contrast in.

Is dit normaal? In onderstaande foto is het goed te zien.


Afbeelding
Ik weet niet precies hoe het verschil, als dat er is, bij dit model te zien zou moeten zijn. Wel heb ik al eens verschil gezien tussen mijn goggle met een black iridium glas en het black iridium glas wat ik in mijn radarlock heb zitten. Dat verschil ziet er ongeveer net zo uit als bij jou op je foto. Voor mij is het niet storend maar het is wel raar aangezien ze dezelfde naam dragen.
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 apr 2014 19:44

Heeft dat niet te maken met de kromming van het glas en de dikte ervan. Kan me voorstellen dat de bovenste glazen wat dikker moeten zijn omdat ze in een open montuur zitten, waardoor ook de verduistering dikker is? Gewoon een gokje overigens.

choronzon
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 feb 2008 20:09

choronzon 15 apr 2014 19:57

Naar ik op de foto kan zien, heeft je Oakley Jury een VR28 Black Iridium Polarized lens.
En je Radarlock een gewone Black Iridium Polarized.

Voor mijn Jawbone heb ik onlangs specifiek deze VR28 Black Iridium Polarized lens besteld, en deze heeft inderdaad deze roze achtige schijn.
so far, so good... So what ???

breaker
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 jun 2010 18:56

breaker 15 apr 2014 20:12

7 maart heb ik een bril besteld op theinternetopticians.co.uk. Ik heb hun mail gestuurd naar de status ervan.
Nu hebben ze het complete geld bedrag terug gestort. De reden is dat het niet om een verified Pay Pal account gaat.
Weet iemand wat dit betekend? Ik heb eerder via paypal betaald dat ging goed.

Als ik geen mailtje had gestuurd naar hun was ik nog steeds op mij bril aan het wachten.

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 15 apr 2014 23:08

choronzon schreef:Naar ik op de foto kan zien, heeft je Oakley Jury een VR28 Black Iridium Polarized lens.
En je Radarlock een gewone Black Iridium Polarized.

Voor mijn Jawbone heb ik onlangs specifiek deze VR28 Black Iridium Polarized lens besteld, en deze heeft inderdaad deze roze achtige schijn.
Dat zal het het inderdaad zijn, bedankt! Ben er inmiddels al aan gewend, maar vind het nog steeds jammer, hou meer van neutrale lenzen.

Goede muzieksmaak heb je trouwens, moet zelf bij je nickname altijd denken aan Choronzonic Chaos Gods van ons eigen Centurian.

BMCSLX01
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 mar 2014 12:01
Locatie: Amersfoort

BMCSLX01 16 apr 2014 09:04

Onlangs hier een vraagje gesteld over een type lens. Ik heb hem! Bij toeval kwam ik hem hier in het verkoop topic tegen. Ideaal. De vr28 Blue Iridium

Afbeelding
Afbeelding

Links is een red iridium lens en rechts dus de vr28 Blue Iridium.

Content!
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish

breaker
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 jun 2010 18:56

breaker 16 apr 2014 13:14

Na het mis lopen bij theinternetopticians.co.uk met betaling.
Heb ik een webshop gevonden in UK met een nederlandse afdeling. Je kan betalen via ideal.
http://nl.sunglassesshop.com heeft iemand hier ervaring mee? Je kan brillen met of zonder strekte bestellen. Het is wat goedkoper dan theinternetopticians.co.uk. en rx sports omdat hun prijzen incl. verzend kosten zijn.

http://nl.sunglassesshop.com/oakley/hal ... 37892.aspx
http://nl.sunglassesshop.com/oakley/hal ... 37892.aspx

d.s.
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 25 jul 2006 15:41

d.s. 17 apr 2014 08:05

breaker schreef:Na het mis lopen bij theinternetopticians.co.uk met betaling.
Heb ik een webshop gevonden in UK met een nederlandse afdeling. Je kan betalen via ideal.
http://nl.sunglassesshop.com heeft iemand hier ervaring mee? Je kan brillen met of zonder strekte bestellen. Het is wat goedkoper dan theinternetopticians.co.uk. en rx sports omdat hun prijzen incl. verzend kosten zijn.

http://nl.sunglassesshop.com/oakley/hal ... 37892.aspx
http://nl.sunglassesshop.com/oakley/hal ... 37892.aspx
Ik begrijp nog altijd niet waarom jullie een Oakley online willen kopen, en dan nog uit het UK.

Plaats reactie