Canyon
Nice! Mooi rustig!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- timofietst
- Forum-lid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
- Locatie: Hoogerheide
Ben er een beetje stil van, prachtige ingetogen fiets! Maar wat weegt die flyweight nou?
Zeker een erg mooie bike (en mooie foto's ook!). Ik ben ook wel benieuwd wat tie weegt. Hij is helemaal "stock" toch(?) en Canyon liegt/overdrijft (zeker in vergelijking tot andere fabrikanten) maar een klein beetje over het gewicht! Zou rond de 6.1kg moeten liggen. Andere snelspanners & zadel en je zit al vlot onder de 6kg . Daar moet je bij een andere fabrikant 50-100% meer voor betalen....
Laatst gewijzigd door tomtom op 23 feb 2014 10:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Erg mooie fiets Mike!
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Helemaal mijn smaak!
Prachtige wielset ook!
Prachtige wielset ook!
Mooie bike, Mike!
Ik heb vandaag eindelijk het eerste ritje op m'n Ultimate CF SL gemaakt. In de tussentijd gewoon de avondritjes op m'n alu Canyon gemaakt. Ik wilde graag met daglicht de eerste rit maken.
Ik had ondertussen de afstelling van m'n oude fiets gekopieerd, ik zit nu alleen een cm korter. Voor m'n gevoel zit ik er zo prima op. Ik heb alle spacers boven de stuurpen geplaatst, anders kon ik niet diep genoeg zitten. Ik heb nu een drop van 12,5 cm. Als dit zo blijft bevallen, zal ik de vorkbuis op lengte zagen.
Mijn ervaringen: een hele strakke fiets, duidelijk een stijf frame. Behoorlijk comfortabel in vergelijking met m'n aluminium Canyon met halfhoge velgen. De fiets accelereert heel makkelijk, is wendbaar zonder nerveus te zijn.
Wat kan beter: ik heb een wat minder goed gevoel bij de banden, de Mavic Yksions. In vergelijking met de Conti GP4000 lijken ze logger, minder 'scherp'. Ik kijk het nog een paar ritten aan, ook eens een natte rit rijden ter vergelijking. Misschien zit dat ook gewoon voor een gedeelte in de Ksyrium Elites. Voor toeren en trainingen geen probleem, als straks de clubritten weer beginnen, heb ik wel graag m'n vertrouwde 'bandgevoel' weer terug.
Overall: ik ben dik en dik tevreden. De looks vind ik fantastisch, de rij-eigenschappen bevallen ook uitstekend. Voor zover daar na een rit van 70 km wat over te roepen valt. Mocht ik nieuwe ervaringen opdoen, dan zal ik dat hier delen.
Ik heb vandaag eindelijk het eerste ritje op m'n Ultimate CF SL gemaakt. In de tussentijd gewoon de avondritjes op m'n alu Canyon gemaakt. Ik wilde graag met daglicht de eerste rit maken.
Ik had ondertussen de afstelling van m'n oude fiets gekopieerd, ik zit nu alleen een cm korter. Voor m'n gevoel zit ik er zo prima op. Ik heb alle spacers boven de stuurpen geplaatst, anders kon ik niet diep genoeg zitten. Ik heb nu een drop van 12,5 cm. Als dit zo blijft bevallen, zal ik de vorkbuis op lengte zagen.
Mijn ervaringen: een hele strakke fiets, duidelijk een stijf frame. Behoorlijk comfortabel in vergelijking met m'n aluminium Canyon met halfhoge velgen. De fiets accelereert heel makkelijk, is wendbaar zonder nerveus te zijn.
Wat kan beter: ik heb een wat minder goed gevoel bij de banden, de Mavic Yksions. In vergelijking met de Conti GP4000 lijken ze logger, minder 'scherp'. Ik kijk het nog een paar ritten aan, ook eens een natte rit rijden ter vergelijking. Misschien zit dat ook gewoon voor een gedeelte in de Ksyrium Elites. Voor toeren en trainingen geen probleem, als straks de clubritten weer beginnen, heb ik wel graag m'n vertrouwde 'bandgevoel' weer terug.
Overall: ik ben dik en dik tevreden. De looks vind ik fantastisch, de rij-eigenschappen bevallen ook uitstekend. Voor zover daar na een rit van 70 km wat over te roepen valt. Mocht ik nieuwe ervaringen opdoen, dan zal ik dat hier delen.
Eenvoud kenmerkt het ware.