Pinarello
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Een dogma 651 think 2 met Ultegra? Kan wel maar een beetje scheve verhouding naar mijn mening.
Voor de achterrem binnenkabel heb je een slangetje nodig waarmee je de kabel van voor naar achter door het frame voert.
Alle andere kabels kun je vrij makkelijk door het frame voeren.
Crankstel is BSA volgens mij.
Voor de achterrem binnenkabel heb je een slangetje nodig waarmee je de kabel van voor naar achter door het frame voert.
Alle andere kabels kun je vrij makkelijk door het frame voeren.
Crankstel is BSA volgens mij.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Als je een los frame koopt, dan zitten er liners door de gaten waar de rem en schakelkabels door het frame lopen. Je koppelt de liner aan de schakel of remkabel en je trekt de kabel dan makkelijk door het frame.
Ik zou niet gaan voor Ultegra, maar voor Chorus. Vergelijkbare prijs, maar toch iets wat beter past bij Pinarello Dogma imho. Natuurlijk is er niets mis met Ultegra en het gaat ook prima werken op een Dogma.
De cups op een Dogma zijn Italiaanse draad, dus niet BSA! Je moet dus een normaal crankstel Shimano Ultegra 6700 hebben met ITA cups.
Ik zou niet gaan voor Ultegra, maar voor Chorus. Vergelijkbare prijs, maar toch iets wat beter past bij Pinarello Dogma imho. Natuurlijk is er niets mis met Ultegra en het gaat ook prima werken op een Dogma.
De cups op een Dogma zijn Italiaanse draad, dus niet BSA! Je moet dus een normaal crankstel Shimano Ultegra 6700 hebben met ITA cups.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Hollowtech II ITA draad cups om precies te zijn.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 okt 2013 08:51
Beste Pinarello vrienden ik zoek een setje Bora's dark label waar de kop af is, weet iemand toevallig een set te koop?
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Gave recente foto van Froome:
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
http://www.kapaza.be/nl/race-en-koersfi ... 028693.htmDolemieten schreef:Beste Pinarello vrienden ik zoek een setje Bora's dark label waar de kop af is, weet iemand toevallig een set te koop?
Orginele dark label stickers zijn bij de Campa dealers te krijgen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 okt 2013 08:51
Bedankt voor het mee denken, maar heb net een setje Bora One gekocht en de stickers eraf
gehaald. Dit staat ook niet verkeerd, ik kan de Dark Label stickers altijd nog bestellen.
gehaald. Dit staat ook niet verkeerd, ik kan de Dark Label stickers altijd nog bestellen.
Hoi,
Vol afgunst heb ik de mooie fietsen uit dit topic bewonderd de afgelopen tijd.
Ik heb nu ook mijn oog laten vallen op een Pinarello, Quattro in dit geval.
Nu ben ik aan het puzzelen gegaan waar het framematen en geometrie betreft en ik loop hier, ook na lezen van het grote geometrie topic, een beetje in vast.
Mijn indruk nu is dat je met Pinarello vaak een stapje kleiner uitkomt qua framemaat dan bij pakweg Trek/Bulls, dus ipv 59 een 57,5.
Om dit iets beter te onderbouwen wil ik hier wat advies vragen..
Ik heb de geometrie van de Pinarello erbij gepakt..
http://lib.store.yahoo.net/lib/glorycyc ... ometry.jpg
Ik ben 186 met een bbl van 88 cm.
Mijn maten volgens Wrench Science meting komen als volgt uit.
Frame Size center-to-center: 57 cm
Frame Size center-to-top: 59 cm
Overall Reach: -8.50 cm
Saddle Height: 77.70 cm
Handlebar Width: 38 cm
Is het mogelijk op basis hiervan te concluderen dat ik inderdaad een 57,5 zou moeten hebben als toertochtrijder?
Alvast reuze bedankt voor de hulp.
Vol afgunst heb ik de mooie fietsen uit dit topic bewonderd de afgelopen tijd.
Ik heb nu ook mijn oog laten vallen op een Pinarello, Quattro in dit geval.
Nu ben ik aan het puzzelen gegaan waar het framematen en geometrie betreft en ik loop hier, ook na lezen van het grote geometrie topic, een beetje in vast.
Mijn indruk nu is dat je met Pinarello vaak een stapje kleiner uitkomt qua framemaat dan bij pakweg Trek/Bulls, dus ipv 59 een 57,5.
Om dit iets beter te onderbouwen wil ik hier wat advies vragen..
Ik heb de geometrie van de Pinarello erbij gepakt..
http://lib.store.yahoo.net/lib/glorycyc ... ometry.jpg
Ik ben 186 met een bbl van 88 cm.
Mijn maten volgens Wrench Science meting komen als volgt uit.
Frame Size center-to-center: 57 cm
Frame Size center-to-top: 59 cm
Overall Reach: -8.50 cm
Saddle Height: 77.70 cm
Handlebar Width: 38 cm
Is het mogelijk op basis hiervan te concluderen dat ik inderdaad een 57,5 zou moeten hebben als toertochtrijder?
Alvast reuze bedankt voor de hulp.
57,5 pinarello is 59,5 normale maat, ik denk dat 59,5 pinarello wel erg groot wordt..
Ben zelf 1,85, heb zadel hoogte 80cm (weet bbl even niet meer) en rij een 56 'pinarello maat' dogma.
Heb je geen mogelijkheid om op beide fietsen te passen?
Ik zie wel dat de 2011 geometrie verschilt met mijn 2013 fiets, dus is de fiets die je op het oog hebt uit 2011 of nieuwer?
Ben zelf 1,85, heb zadel hoogte 80cm (weet bbl even niet meer) en rij een 56 'pinarello maat' dogma.
Heb je geen mogelijkheid om op beide fietsen te passen?
Ik zie wel dat de 2011 geometrie verschilt met mijn 2013 fiets, dus is de fiets die je op het oog hebt uit 2011 of nieuwer?