Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 26 jul 2009 09:10

Arnoud schreef:@ LD, zo'n soepele onderrug zou ik ook wel willen hebben! Is er een bijzondere reden om niet helemaal naar een TT fiets over te stappen? Heeft dat met het type triathlon te maken (ben niet zo'n kenner op dat vlak, maar denk er wel al wat over gelezen te hebben).

hoever zit je zadelpen nog in het frame?
ik weet dat er tegenwoordig een stikker op de pen zit hoever het in het frame moet zitten.
hele mooie fiets trouwens
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 26 jul 2009 09:58

Klopt er zit tegenwoordig een sticker op dat de zadelpen minimaal (liefst meer) 6cm in je frame moet steken, in jouw geval minimaal tot en met de eerste "C"

ldtriatleet
Forum-lid

Gebruikersavatar ldtriatleet 26 jul 2009 12:36

Arnoud schreef:@ LD, zo'n soepele onderrug zou ik ook wel willen hebben! Is er een bijzondere reden om niet helemaal naar een TT fiets over te stappen? Heeft dat met het type triathlon te maken (ben niet zo'n kenner op dat vlak, maar denk er wel al wat over gelezen te hebben).

Die vraag wordt mij vaker gesteld. Ik vind het leuk om verschillende type wedstrijden te doen (kort, lang, wel en niet stayeren) en selectieve fietsparkoersen. Over bergachtig terrein ben ik, volgens mij, in het voordeel met een regulier frame. Verder lijkt het mij saai om alleen maar in een tijdrithouding te trainen. En twee fietsen (van deze kwaliteit) is voor mij financieel niet haalbaar.
adroit schreef:Klopt er zit tegenwoordig een sticker op dat de zadelpen minimaal (liefst meer) 6cm in je frame moet steken, in jouw geval minimaal tot en met de eerste "C"

Op deze zadelpen heb ik geen aanduiding kunnen vinden waarop de pen minimaal in het frame moet steken. Maar de pen steekt nu nog zeker 10 cm in het frame.

daj
Forum-lid

daj 26 jul 2009 16:14

Is dat een powertap naaf in die Easton wielen?

ldtriatleet
Forum-lid

Gebruikersavatar ldtriatleet 26 jul 2009 22:18

daj schreef:Is dat een powertap naaf in die Easton wielen?

Yes, Powertap SLC+. Voor het eerst ben ik met vermogen aan het trainen. Heel handig (en leuk) om naast hartslag ook via vermogen te trainen. De tijd zal uitwijzen of ik er echt baat bij heb.

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 26 jul 2009 22:23

Mooie fiets, maar met zo'n lange zadelpen lijkt het als of de zitbuis uitschuifbaar is.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 27 jul 2009 11:59

LD triatleet schreef:Een foto van mijn S3 die ik twee weken geleden heb opgehaald. Moest nog even stuur en zadel wijzigen. Ben er zelf erg blij mee. Alleen nog even zorgen voor twee dezelfde bidonhouders.

Wow, dat zadel staat erg hoog zeg.
Ik zit er nu een tijdje naar te kijken en vraag me af of dit de bedoeling is.

Waarom heb je voor deze framemaat gekozen? Heb je naar verhouding hele lang benen t.o.v. je rug? o.i.d.

ldtriatleet
Forum-lid

Gebruikersavatar ldtriatleet 27 jul 2009 13:23

MrT schreef:Wow, dat zadel staat erg hoog zeg.
Ik zit er nu een tijdje naar te kijken en vraag me af of dit de bedoeling is.

Waarom heb je voor deze framemaat gekozen? Heb je naar verhouding hele lang benen t.o.v. je rug? o.i.d.

Ik heb een normaal postuur. Mijn voorkeur gaat er naar uit om iets compacter te zitten in de triatlonhouding. Op mijn vorige fiets (Soloist) had ik dezelfde afstelling. Gezien ook de reacties via PM wellicht leuk om een foto te plaatsen van mijzelf op de fiets.

Overigens heb ik half augustus een uitgebreidde fietsmeting. Dan weet ik of mijn gevoel overeen komt met de fysische wetenschap :-)

fizik
Forum-lid

fizik 27 jul 2009 13:49

LD triatleet: Laat maar zien die foto!

timcap
Forum-lid

timcap 27 jul 2009 21:27

lengte stuurpen is 9cm de lengte van de bovenbuis is 1 cm langer als bij de cervelo maat 56
zadelhoogte 81 a 82 cm
meting weet ik niet hoe dat heet.
testen bij een dealer gaat niet echt geen cervelo dealer in de buurt behalve hopmans en daar gaat het testen niet.
het is trouwens geen oude stuurpen maar gewoon een nieuwe bbb stuurpen.
welke maat moet ik nu nemen? 56 of 58?
SpEric schreef:Welke lengte heeft je stuurpen en is de lengte van je bovenbuis van de Romany ?
Wat is je zadelhoogte ?
Welke metingen bedoel je ?

Ga eens testen bij een dealer..
\'\'I don\'t dream my life, I live my dreams\'\'

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jul 2009 23:41

Hoe lang ben je? Binnenbeenlengte? Groei je nog? Weet je zeker dat je alles goed hebt gemeten, want een 9 cm stuurpen is wel heel kort op zo'n maat fiets. Met een 56 ga je heel diep zitten, ik denk te diep of je moet hele lange armen hebben. Doe eens een foto hoe je op je huidige fiets zit ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timcap
Forum-lid

timcap 28 jul 2009 14:21

ik ben 1.83 binnenbeenlengte:91 a 92 cm
Ik heb echt alles goed gemeten zeker 5 keer omdat ik zelf ook verbaast was.
ik weet dat 9 cm kort is heb 10 en 11cm ook geprobeerd maar ik voelde me zo beter op de fiets dus.
foto gaat even niet lukken want het kabeltje om de foto's op de computer te zetten is kapot en mobiel van het weekend in het water gevallen en is kapot.
Ik weet niet of ik lange armen heb want ik weet niet wat lang is voor mijn lengte.
ik snap eigenlijk niet waarom ik dan heel diep kom te zitten op de cervelo omdat ik nou ook niet echt diep zit terwijl de balhoofdbuis even lang is
hoe kan het dan dat ik bij de cervelo te aadiep zit?
Amclassic-fan schreef:Hoe lang ben je? Binnenbeenlengte? Groei je nog? Weet je zeker dat je alles goed hebt gemeten, want een 9 cm stuurpen is wel heel kort op zo'n maat fiets. Met een 56 ga je heel diep zitten, ik denk te diep of je moet hele lange armen hebben. Doe eens een foto hoe je op je huidige fiets zit ;)
\'\'I don\'t dream my life, I live my dreams\'\'

Plaats reactie