Als je Chris 's-morgens een e-mail stuurt reageert hij meestal binnen een paar uur.Mrodermans schreef: ↑09 sep 2019 10:51 Ik ben momenteel bezig met het opbouwen van een velobuild R-086 (zag dat op dit forum er wel meer ervaring is). Liep gisterenavond tegen het probleem aan dat de kabelgeleider voor onder je trapas door niet past. Wel zitten er groeven waar de kabels zouden moeten lopen echter lijkt het mij onverstandig om versnellingskabels zo over het carbon te laten lopen. Vanavond kan ik foto's toevoegen voor de duidelijkheid.
Hoe hebben anderen dit opgelost? Stukje buitenkabel eromheen?
PS foto's en review volgen nog na een eerste testritje
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik ben momenteel aan het kijken naar een nieuw chinees frame, rij nu op een VB-R-055 van Velobuild. Wil nu graag iets anders, iets meer aero maar ook nog een fiets om goed de bergen mee in te kunnen gaan en deze opbouwen met schijfremmen. Nu kwam ik frame LCR015-D tegen bij LightCarbon.com.
Heeft iemand van jullie ervaringen met deze verkoper?
Zij bieden ook verzending aan via XDB ipv EMS, heeft iemand daar ervaring mee?
Heeft iemand van jullie ervaringen met deze verkoper?
Zij bieden ook verzending aan via XDB ipv EMS, heeft iemand daar ervaring mee?
Mrodermans schreef: ↑09 sep 2019 10:51 Ik ben momenteel bezig met het opbouwen van een velobuild R-086 (zag dat op dit forum er wel meer ervaring is). Liep gisterenavond tegen het probleem aan dat de kabelgeleider voor onder je trapas door niet past. Wel zitten er groeven waar de kabels zouden moeten lopen echter lijkt het mij onverstandig om versnellingskabels zo over het carbon te laten lopen. Vanavond kan ik foto's toevoegen voor de duidelijkheid.
Hoe hebben anderen dit opgelost? Stukje buitenkabel eromheen?
PS foto's en review volgen nog na een eerste testritje
Stuk van die witte liner die in het frame zit erom doen, werkt perfect.
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 21 feb 2017 15:34
Heb er uiteindelijk stukje buitenkabel in gestopt. Schakelt tot nu toe prima.
Vandaag eerste testritje gemaakt. Voelt top! Heerlijk stijf en comfortabel. Scheelt ook dat deze een kilo of 3 lichter is dan m’n andere fiets.
Ben tijdens het ombouwen en testrijden nog tegen wat problemen aan gelopen. De buitenkabels van m’n voor en achterderailleur trok ik tot 2 maal toe door de plugjes van het frame door. Die waren niet al te sterk. Nieuwe plugjes en alles functioneert goed. Ook ik heb last van een slippende zadelpen. Had nog wat jachtlak liggen, de eerste dikke laag zit er net op, kijken of dat werkt..
Foto toevoegen lukt even niet vanaf m’n telefoon. Volgt!
Vandaag eerste testritje gemaakt. Voelt top! Heerlijk stijf en comfortabel. Scheelt ook dat deze een kilo of 3 lichter is dan m’n andere fiets.
Ben tijdens het ombouwen en testrijden nog tegen wat problemen aan gelopen. De buitenkabels van m’n voor en achterderailleur trok ik tot 2 maal toe door de plugjes van het frame door. Die waren niet al te sterk. Nieuwe plugjes en alles functioneert goed. Ook ik heb last van een slippende zadelpen. Had nog wat jachtlak liggen, de eerste dikke laag zit er net op, kijken of dat werkt..
Foto toevoegen lukt even niet vanaf m’n telefoon. Volgt!
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 21 feb 2017 15:34
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 21 feb 2017 15:34
Thanks! Foto vertekent een beetje, zadelpen steekt er niet enorm ver uit. In ieder geval nog genoeg in het frame zitten. Poging 1 om de zadelbuis wat dikker te maken was mislukt. Even vergeten dat jachtlak flexibel blijft . Nu begonnen met een spuitbus blanke lak. Ben benieuwd of ik er genoeg dikte mee weet te krijgen...
Ook niet vergeten dat zo'n interen 'wedge' zadelklem een beetje moet zetten en ook een stuk harder vast mag staan (8-10Nm)
Bij mijn Chinees moet ik het ding vast zetten, kort ritje maken en wat schudden/springen op het zadel en dan terug vast zetten (op 10Nm), soms dit dan nog eens herhalen.
Elke paar ritjes controlleer ik of het ding nog vast genoeg staat (wat nog steeds het geval is, zelfs na Parijs-Roubaix)
Ik gebruik ook carbonpasta van Soudal, die is erg grof en doet zijn werk erg goed.
Bij mijn Chinees moet ik het ding vast zetten, kort ritje maken en wat schudden/springen op het zadel en dan terug vast zetten (op 10Nm), soms dit dan nog eens herhalen.
Elke paar ritjes controlleer ik of het ding nog vast genoeg staat (wat nog steeds het geval is, zelfs na Parijs-Roubaix)
Ik gebruik ook carbonpasta van Soudal, die is erg grof en doet zijn werk erg goed.
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 21 feb 2017 15:34
Bedankt voor de tip! Had deze tot nu toe op 5 Nm vastgedraaid. Wil niet meteen m'n frame kapot draaien. Voor de zekerheid Chris nog een mailtje gestuurd met de vraag wat het aanhaalmoment moet zijn. Heb er zelf ook carbonpasta op zitten, morgen maar weer eens proberen, kijken of de lak enigszins werkt.
Mijn zadelpen zit inmiddels wel goed vast met hulp van verknipt colablikje als opvulmateriaal.
Inmiddels ruim 13 duizend km met frame gereden, waarvan volgens mij dus zo'n 10 duizend zonder zakkende pen.
Afgelopen weekend ook paar korte kassei strookjes meegepakt.
Heb inmiddels van Chris ook nog een nieuwe zadelpen gekregen maar die hou ik dus maar als backup.
Inmiddels ruim 13 duizend km met frame gereden, waarvan volgens mij dus zo'n 10 duizend zonder zakkende pen.
Afgelopen weekend ook paar korte kassei strookjes meegepakt.
Heb inmiddels van Chris ook nog een nieuwe zadelpen gekregen maar die hou ik dus maar als backup.
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 21 feb 2017 15:34
Ah kijk! Stukje colablik er op geplakt en dan met een paar lagen vast gelakt? Chris geeft aan een maximaal aanhaalment van 5.5 Nm op de zadelpenklem te gebruiken is ga die nog niet naar de eerder genoemde 8-10 Nm zetten. Heb er nu een stevig aantal lagen op zitten (ergens tussen de 10 en de 20). Morgen even wachten tot het echt goed gedroogd is. De lak is nu nog wat zacht, dat kan ook door het aantal lagen komen. Anders verder met het colablikje en in contact met Chris blijven. Dank voor de hulp allen!