Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
De idiotie in Frankrijk is momenteel dat gemeenten en dorpen zelf kunnen bepalen of ze de verlichting uitzetten, dat alles in het kader van energiebesparing.
Het levert hier en daar echt krankzinnig gevaarlijke situaties op!!
Het levert hier en daar echt krankzinnig gevaarlijke situaties op!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40563
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hier heb je eerst de pijlen boven de weg, dan de kruizen, dan nog 2x drempels en dan de pijlwagen. Als je dat allemaal hebt gemist mag niet niet achter het stuur zitten imho.N.eelis schreef: ↑30 dec 2024 09:45Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik in het buitenland er ook wel is door verrast ben omdat er na een lange doordraaier opeens zo'n ding op de snelweg stond. Dat ging allemaal net aan goed, zowel voor als achter mij. Maar van te voren geen enkele melding dat er zo'n wagen op de weg stond. Dan hebben we hier in NL wel wat beter geregeld met de rode kruizen boven de weg, daar kunnen ze in menig land om ons heen nog wel wat van leren.daniel1975 schreef: ↑30 dec 2024 07:20 Die grote pijlwagens worden ook regelmatig aangereden. Dan heb je al meerdere borden en kleine drempels gemist….
Eigenlijk gewoon iemand die zo’n ding weet te raken voor het leven zijn rijbewijs afnemen.
Het gaat in NL om ca 40 aanrijdingen (pijlwagen + rijkswaterstaatvoertuigen) per jaar.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
In Nederland gaat het meestal wel netjes met die “pijl wagens”.
In België is het meestal vechten voor je plekje. (Heeft m.i. alles te maken met de belachelijke infrastructuur daar)
In Frankrijk is hê meestal chaos! Ik denk dat de meesten daar gewoon zitten te slapen aan het stuur.
In Italie geldt de regel’ wie het laatst remt heeft zijn voorrang gemist’
In België is het meestal vechten voor je plekje. (Heeft m.i. alles te maken met de belachelijke infrastructuur daar)
In Frankrijk is hê meestal chaos! Ik denk dat de meesten daar gewoon zitten te slapen aan het stuur.
In Italie geldt de regel’ wie het laatst remt heeft zijn voorrang gemist’
En wie niet remt is gezien!
Even iets anders tijdens de jaarlijkse overpeinzingen vroeg ik me af wanneer er nou een banden fabrikant komt met een échte tubeless band zonder die smeerzooi erin te moeten prutsen.
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om datzelfde te doen als bij autobanden met een tubelessliner meegevulcaniseerd aan de binnenkant??
Techniek wordt al decennia toegepast, niets nieuws dus!
Even iets anders tijdens de jaarlijkse overpeinzingen vroeg ik me af wanneer er nou een banden fabrikant komt met een échte tubeless band zonder die smeerzooi erin te moeten prutsen.
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om datzelfde te doen als bij autobanden met een tubelessliner meegevulcaniseerd aan de binnenkant??
Techniek wordt al decennia toegepast, niets nieuws dus!
...
Daar bedoel je mee dat als je in het loopvlak van een autoband een spijker slaat en er weer uit trekt de band zich zelf dicht.?Oppbogga schreef: ↑01 jan 2025 12:26 En wie niet remt is gezien!
Even iets anders tijdens de jaarlijkse overpeinzingen vroeg ik me af wanneer er nou een banden fabrikant komt met een échte tubeless band zonder die smeerzooi erin te moeten prutsen.
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om datzelfde te doen als bij autobanden met een tubelessliner meegevulcaniseerd aan de binnenkant??
Techniek wordt al decennia toegepast, niets nieuws dus!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Afgelopen maandag nog..... iemand bleef stug op de afgesloten spitsstrook rijden. Stuk of 10 rode kruizen genegeerd. Diverse weggebruikers probeerden de bestuurder met lichtsignalen attent te maken op zijn vergissing, hielp niet. Pas toen ik ernaast kwam en toeterde, wisselde de man van rijstrook.daniel1975 schreef: ↑30 dec 2024 17:27
Hier heb je eerst de pijlen boven de weg, dan de kruizen, dan nog 2x drempels en dan de pijlwagen. Als je dat allemaal hebt gemist mag niet niet achter het stuur zitten imho.
Het gaat in NL om ca 40 aanrijdingen (pijlwagen + rijkswaterstaatvoertuigen) per jaar.
Dogma F
-
- Forum-lid
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Die krijgt automatisch de rekening thuis...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13966
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Die zijn er al, alleen is het gewicht van die banden zwaarder, dus meer Co2 en geen enkele fabrikant die ze monteert.Orlok schreef: ↑01 jan 2025 13:26Daar bedoel je mee dat als je in het loopvlak van een autoband een spijker slaat en er weer uit trekt de band zich zelf dicht.?Oppbogga schreef: ↑01 jan 2025 12:26 En wie niet remt is gezien!
Even iets anders tijdens de jaarlijkse overpeinzingen vroeg ik me af wanneer er nou een banden fabrikant komt met een échte tubeless band zonder die smeerzooi erin te moeten prutsen.
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om datzelfde te doen als bij autobanden met een tubelessliner meegevulcaniseerd aan de binnenkant??
Techniek wordt al decennia toegepast, niets nieuws dus!
Zit een soort slijmlaag aan de binnenkant, die het hele band leven meegaat.
De vraag is ook wat je er mee moet. Ik heb in 15 jaar 1 schroef in mijn band gehad. Dat is circa een half miljoen kilometers.
Er was ooit UST. Ik heb daar op de mountainbike mee gereden. Daar moest geen tubelessvloeistof in om de lucht vast te houden. Alleen heb je geen lekprotectie dan.Oppbogga schreef: ↑01 jan 2025 12:26 Even iets anders tijdens de jaarlijkse overpeinzingen vroeg ik me af wanneer er nou een banden fabrikant komt met een échte tubeless band zonder die smeerzooi erin te moeten prutsen.
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om datzelfde te doen als bij autobanden met een tubelessliner meegevulcaniseerd aan de binnenkant??
Techniek wordt al decennia toegepast, niets nieuws dus!
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40563
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die ust banden waren zwaar en stug.
Less is bore