Pagina 535 van 539

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 30 dec 2024 15:38
door Dubbeldekker
De idiotie in Frankrijk is momenteel dat gemeenten en dorpen zelf kunnen bepalen of ze de verlichting uitzetten, dat alles in het kader van energiebesparing.
Het levert hier en daar echt krankzinnig gevaarlijke situaties op!!

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 30 dec 2024 17:27
door daniel1975
N.eelis schreef: 30 dec 2024 09:45
daniel1975 schreef: 30 dec 2024 07:20 Die grote pijlwagens worden ook regelmatig aangereden. Dan heb je al meerdere borden en kleine drempels gemist….
Eigenlijk gewoon iemand die zo’n ding weet te raken voor het leven zijn rijbewijs afnemen.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik in het buitenland er ook wel is door verrast ben omdat er na een lange doordraaier opeens zo'n ding op de snelweg stond. Dat ging allemaal net aan goed, zowel voor als achter mij. Maar van te voren geen enkele melding dat er zo'n wagen op de weg stond. Dan hebben we hier in NL wel wat beter geregeld met de rode kruizen boven de weg, daar kunnen ze in menig land om ons heen nog wel wat van leren.
Hier heb je eerst de pijlen boven de weg, dan de kruizen, dan nog 2x drempels en dan de pijlwagen. Als je dat allemaal hebt gemist mag niet niet achter het stuur zitten imho.
Het gaat in NL om ca 40 aanrijdingen (pijlwagen + rijkswaterstaatvoertuigen) per jaar.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 30 dec 2024 18:08
door pino
Maar agent, bij ons thuis zijn alle wegen verlicht!

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 30 dec 2024 18:16
door Dubbeldekker
In Nederland gaat het meestal wel netjes met die “pijl wagens”.
In België is het meestal vechten voor je plekje. (Heeft m.i. alles te maken met de belachelijke infrastructuur daar)
In Frankrijk is hê meestal chaos! Ik denk dat de meesten daar gewoon zitten te slapen aan het stuur.

In Italie geldt de regel’ wie het laatst remt heeft zijn voorrang gemist’

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 01 jan 2025 12:26
door Oppbogga
En wie niet remt is gezien!

Even iets anders tijdens de jaarlijkse overpeinzingen vroeg ik me af wanneer er nou een banden fabrikant komt met een échte tubeless band zonder die smeerzooi erin te moeten prutsen.
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om datzelfde te doen als bij autobanden met een tubelessliner meegevulcaniseerd aan de binnenkant??
Techniek wordt al decennia toegepast, niets nieuws dus!

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 01 jan 2025 13:26
door Orlok
Oppbogga schreef: 01 jan 2025 12:26 En wie niet remt is gezien!

Even iets anders tijdens de jaarlijkse overpeinzingen vroeg ik me af wanneer er nou een banden fabrikant komt met een échte tubeless band zonder die smeerzooi erin te moeten prutsen.
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om datzelfde te doen als bij autobanden met een tubelessliner meegevulcaniseerd aan de binnenkant??
Techniek wordt al decennia toegepast, niets nieuws dus!
Daar bedoel je mee dat als je in het loopvlak van een autoband een spijker slaat en er weer uit trekt de band zich zelf dicht.?🤔

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 01 jan 2025 22:58
door Ramon73
daniel1975 schreef: 30 dec 2024 17:27
Hier heb je eerst de pijlen boven de weg, dan de kruizen, dan nog 2x drempels en dan de pijlwagen. Als je dat allemaal hebt gemist mag niet niet achter het stuur zitten imho.
Het gaat in NL om ca 40 aanrijdingen (pijlwagen + rijkswaterstaatvoertuigen) per jaar.
Afgelopen maandag nog..... iemand bleef stug op de afgesloten spitsstrook rijden. Stuk of 10 rode kruizen genegeerd. Diverse weggebruikers probeerden de bestuurder met lichtsignalen attent te maken op zijn vergissing, hielp niet. Pas toen ik ernaast kwam en toeterde, wisselde de man van rijstrook.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 02 jan 2025 07:28
door scottpch64
Die krijgt automatisch de rekening thuis... ;)

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 02 jan 2025 08:32
door wasbeer2006
Orlok schreef: 01 jan 2025 13:26
Oppbogga schreef: 01 jan 2025 12:26 En wie niet remt is gezien!

Even iets anders tijdens de jaarlijkse overpeinzingen vroeg ik me af wanneer er nou een banden fabrikant komt met een échte tubeless band zonder die smeerzooi erin te moeten prutsen.
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om datzelfde te doen als bij autobanden met een tubelessliner meegevulcaniseerd aan de binnenkant??
Techniek wordt al decennia toegepast, niets nieuws dus!
Daar bedoel je mee dat als je in het loopvlak van een autoband een spijker slaat en er weer uit trekt de band zich zelf dicht.?🤔
Die zijn er al, alleen is het gewicht van die banden zwaarder, dus meer Co2 en geen enkele fabrikant die ze monteert.
Zit een soort slijmlaag aan de binnenkant, die het hele band leven meegaat.

De vraag is ook wat je er mee moet. Ik heb in 15 jaar 1 schroef in mijn band gehad. Dat is circa een half miljoen kilometers.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 02 jan 2025 08:57
door leon1
Oppbogga schreef: 01 jan 2025 12:26 Even iets anders tijdens de jaarlijkse overpeinzingen vroeg ik me af wanneer er nou een banden fabrikant komt met een échte tubeless band zonder die smeerzooi erin te moeten prutsen.
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om datzelfde te doen als bij autobanden met een tubelessliner meegevulcaniseerd aan de binnenkant??
Techniek wordt al decennia toegepast, niets nieuws dus!
Er was ooit UST. Ik heb daar op de mountainbike mee gereden. Daar moest geen tubelessvloeistof in om de lucht vast te houden. Alleen heb je geen lekprotectie dan.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 02 jan 2025 09:32
door daniel1975
Die ust banden waren zwaar en stug.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 02 jan 2025 09:41
door synapse
Waar zijn in hemelsnaam platte spaken goed voor (als je niet op automutilatie uit bent)?