Scott
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb de RC30 besteld of ik het de mooiste vind dat weet ik niet haha, maar wel een leuke andere kleurstelling dan anders en uiteindelijk het goedkoppere frame. Frames van ver over de 3K of 4 ga ik niet doen.
Wie heeft hier trouwens allemaal een scott met PF86 in combinatie met SRAM DUB?
Ik zou graag mijn '22 Foil RC30 ombouwen naar SRAM maar al die onheilspellende berichten over de te kleine lagers in PF86 bb's voor DUB doen een mens wel twijfelen. Je kan wel gaan knutselen door een Force AXS D1 crank te nemen (bestaat nog in GXP) maar loopt het allemaal wel zo'n vaart. Ben trouwens benieuwd of de nieuwe Addict RC nu een grotere BB gaat krijgen of ze blijven vasthouden aan PF86.
Ik zou graag mijn '22 Foil RC30 ombouwen naar SRAM maar al die onheilspellende berichten over de te kleine lagers in PF86 bb's voor DUB doen een mens wel twijfelen. Je kan wel gaan knutselen door een Force AXS D1 crank te nemen (bestaat nog in GXP) maar loopt het allemaal wel zo'n vaart. Ben trouwens benieuwd of de nieuwe Addict RC nu een grotere BB gaat krijgen of ze blijven vasthouden aan PF86.
Uno-X Mobility or bust!
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Scott noemt dat BB92 pressfit...
Mijn BMC noemt dat PF 86...
Heb ze beiden met een Sram Red GXP crankstel 11sp. Die dUB lagers kosten je ook de kop niet en GXP is niet meer te krijgen, dus gewoon overstappen op DUB.
Desnoods via Aliexpress, heb je Keramische DUB lagers voor zo'n €27,-
Ideaal zou zijn wanneer de merken zouden overstappen naar T47, dan heb je niet meer te maken met hele kleine kogellagers...
Mijn BMC noemt dat PF 86...
Heb ze beiden met een Sram Red GXP crankstel 11sp. Die dUB lagers kosten je ook de kop niet en GXP is niet meer te krijgen, dus gewoon overstappen op DUB.
Desnoods via Aliexpress, heb je Keramische DUB lagers voor zo'n €27,-
Ideaal zou zijn wanneer de merken zouden overstappen naar T47, dan heb je niet meer te maken met hele kleine kogellagers...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb nog een red 165mm gxp crank. Hoor ik nu dat die in waarde stijgen.
Mogelijk gaat ie over 4 weken in de verkoop. Losse 8bolt crank
Mogelijk gaat ie over 4 weken in de verkoop. Losse 8bolt crank
-
- Forum-lid
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
De eerste beelden van de Addict RC 2025 zijn opgedoken. Betere specs, maar moeilijk te beoordelen nog. Ik word nog niet warm van het uiterlijk, hoewel hij minder grof is geworden (dunnere spacers, weggewerkte zadelpenklem). Weet er iemand al wat meer, kleuren, groepen, afmontage?
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De kleuren weet ik niet.
De afmontage kunnen we wel raden toch. De drie top groepen van Shimano en Sram erop.
En op elk van die tiers een duurdere syncros afmontage.
Ik wordt niet warm van bijna elke klim / non aero fiets. Maargoed ook hier wat had je verwacht? dit is zo beetje het optimum qua gewicht/functionaliteit.
Wil je iets anders moet je naar ene aero bike. Het is een prima 12 in een dozijn fiets net als bij de andere merken.
De afmontage kunnen we wel raden toch. De drie top groepen van Shimano en Sram erop.
En op elk van die tiers een duurdere syncros afmontage.
Ik wordt niet warm van bijna elke klim / non aero fiets. Maargoed ook hier wat had je verwacht? dit is zo beetje het optimum qua gewicht/functionaliteit.
Wil je iets anders moet je naar ene aero bike. Het is een prima 12 in een dozijn fiets net als bij de andere merken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
(Nog) niets van gehoord of zien. Het zou me niets verbazen als ze daarmee gaan stoppen.
Er zal denk ik minimaal 1 race soort verdwijnen. Of de Foil/addict worden gecombineerd naar 1.
Of de endurance wordt niet meer vernieuwd en aangestuurd op addcit gravel. Wat mij persoonlijk heel logisch lijkt.
Er zal denk ik minimaal 1 race soort verdwijnen. Of de Foil/addict worden gecombineerd naar 1.
Of de endurance wordt niet meer vernieuwd en aangestuurd op addcit gravel. Wat mij persoonlijk heel logisch lijkt.
Daar zit wel iets in. Volgens geometrygeeks schelen de addict gravel en gewone addict maar een 4tal mm in stack en reach: https://geometrygeeks.bike/compare/scot ... -2023-l56/
Ik denk (en hoop) niet dat ze de foil zo snel de deur uit sturen.
Ik denk (en hoop) niet dat ze de foil zo snel de deur uit sturen.
Uno-X Mobility or bust!
-
- Forum-lid
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Foil en Addict RC hebben naast elkaar voldoende bestaansrecht, zeker nu de laatste ranker en lichter wordt. Daarmee is er weer een relevant onderscheid. Heb al wat mogen spotten, ben erg benieuwd naar kleuren en afmontage.
Verwacht geen nieuwe Foil, de Addict RC is ondertussen ook ruim 4 jaar hetzelfde.
Verwacht geen nieuwe Foil, de Addict RC is ondertussen ook ruim 4 jaar hetzelfde.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Toch vraag ik me dat af. Bestaansrecht wordt vooral economisch bepaald en het gaat niet bepaald goed met de race en ook MTB branche.
Het is vooral gravel.
Ik denk dat ze van de drie racers er echt 1 gaan schrappen. Speci en Cannondale hebben het ook al gedaan.
Dan is de foil denk ik toch de klos. Aero is weer een beetje uit de mode, we gaan nu weer voor het gewicht
De benieuwdheid naar de afmontages snap ik niet..... waar denk je aan.
Dat kan je toch zelf wel redelijk invullen
Het is vooral gravel.
Ik denk dat ze van de drie racers er echt 1 gaan schrappen. Speci en Cannondale hebben het ook al gedaan.
Dan is de foil denk ik toch de klos. Aero is weer een beetje uit de mode, we gaan nu weer voor het gewicht
De benieuwdheid naar de afmontages snap ik niet..... waar denk je aan.
Dat kan je toch zelf wel redelijk invullen