Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39689
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 apr 2014 12:39

iceskater77 schreef:
Jaap Telder schreef: Bloedmooie fiets!
Misschien kan je er nog een extra spacer van 1 cm op monteren als de vorklengte dat nog toelaat? Dan kan de stuurpen wellicht weer omgedraaid worden.
Zwart/blauwe Sky uitvoering vind ik nog steeds een van de mooiste. :P
Dank je!

Extra spacer durf ik niet aan. Ik heb gemeten maar de vorkbuis valt dan 8 mm onder het randje van de stuurpen. Of zou dat nog wel acceptabel zijn?
Er zijn ook spacers van 5mm; dan kom je keurig 3mm onder de topcap uit, dat is eigenlijk perfect.

Edit: zie volgens mij dat je nu al geen spacer boven je stuurpen hebt. Dan gaat mijn verhaal dus niet op.
Less is bore

buddo
Forum-lid
Berichten: 1982
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 03 apr 2014 14:10

iceskater77 schreef: Extra spacer durf ik niet aan. Ik heb gemeten maar de vorkbuis valt dan 8 mm onder het randje van de stuurpen. Of zou dat nog wel acceptabel zijn?
Niet doen, de stuurpen moet gelijk of liefst een fractie onder de vorkbuis zitten.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 03 apr 2014 14:49

R-Know schreef:Stuurpen weer terug zetten in juiste positie, heb je de klagers ook allemaal weer op de hand.
Nadeel: je moet een flinke hoeveelheid tape gebruiken om op hoogte te komen.

Niet zeuren, iemand heeft waarschijnlijk even moeten sparen voor zijn nieuwe droom, stapt van een Cube af om dit te kopen, en het gros klaagt steen en been over.....ja waar gaat het over?
Een mening geven is iets anders dan klagen...
Verder wordt er ook gewoon aangegeven dat het een mooie fiets is.
R-Know schreef: Gewoon een heel mooie fiets, verkeerde merk groep erop, wielen verkeerde merk maar wel heel mooi. Succes en veel plezierige km's !
:?: :?:
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

November
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 okt 2013 19:10

November 03 apr 2014 16:46

Mooie fiets. De onderdelen zijn ook perfect. Shimano past prima. Ik heb zelf ook Shimano op mijn Pinarello.
Aan een diepere zit moet je inderdaad wennen. Maar je moet wel weten of je dieper kan zitten ivm met je rug. Daar moet je dan even voor naar de fysio. Dat heb ik gedaan, en nu fiets ik met een drop van 11 cm.
Ik moest er aan wennen, maar het gegeven dat het voor mijn lichaam mogelijk was gaf mij richting. Na een ca 1000 km was ik er aan gewend.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 03 apr 2014 16:50

Wat heeft die fysio dan precies gedaan?

Pointer16
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2014 16:42

Pointer16 03 apr 2014 19:11

Nou, ik zal hier ook maar even melden dat ik een Pinarello heb gekocht. Gezien het feit dat ik een opstapper ben is het een instapper geworden. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Het is een internet foto maar is bijna gelijk aan de mijne.... Ik heb andere wielen nl. most wildcat. Wellicht later een realtime foto.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pointer16 op 03 apr 2014 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 03 apr 2014 19:35

materialist schreef:Wat heeft die fysio dan precies gedaan?
Zal wel kraken geweest zijn. Waardoor je de schijn wekt dat je rug soepeler is geworden. Vaak gaat hij echter vanzelf weer vast zitten waardoor het effect enkel nuttig is tijdens een gewenningsperiode is.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 03 apr 2014 21:02

Gerboon schreef: Zal wel kraken geweest zijn. Waardoor je de schijn wekt dat je rug soepeler is geworden. Vaak gaat hij echter vanzelf weer vast zitten waardoor het effect enkel nuttig is tijdens een gewenningsperiode is.
Even off-topic:

Fysiotherapeuten doen en mogen dat niet, zijn ze niet voor opgeleid.
Je verward het wellicht met een chiropractor.

Problemen zijn ook niet met een of enkele behandelingen op te lossen en zodra de hele ruggengraat weer goed staat, moet je regelmatig onderhoud laten verrichten, net als een fiets ;)

Ik spreek uit ervaring, jaren last gehad, tot ik echt niet meer rechtop kon staan (alles vast) en tegenwoordig door een regelmatige behandeling, geheel geen last meer. Die chiropractor is mijn grootste vriend.....
Laatst gewijzigd door Wiliertoerist op 04 apr 2014 00:25, 2 keer totaal gewijzigd.

November
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 okt 2013 19:10

November 03 apr 2014 23:51

Ik bedoel iemand die je fiets afstelt op basis van je lichamelijke mogelijkheden. Dat je lekker kan fietsen zonder blessures.
Of dat je maximaal rendement uit je lichaam kan halen zonder blessures. (rug, knie,nek, enz.)
Je rug laten kraken zou ik nooit zomaar doen. Ik heb er ook geen ervaring mee.

Kingdogma
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2013 23:09

Kingdogma 04 apr 2014 00:46

Mooi die 60.1 maar idd past hij wel voor je als ik je stuurpen en shifterstand bekijk?
En aan de andere kant als jij hem prima vind zitten zo gewoon lekker doorrijden ermee.
Heb van de week een nieuwe wielset gekocht mavic cosmic slr en t staat best wel ok.
Zal hier een foto proberen te posten al valt t niet altijd mee hier.

mvg

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 04 apr 2014 08:53

November schreef:Ik bedoel iemand die je fiets afstelt op basis van je lichamelijke mogelijkheden. Dat je lekker kan fietsen zonder blessures.
Of dat je maximaal rendement uit je lichaam kan halen zonder blessures. (rug, knie,nek, enz.)
Je rug laten kraken zou ik nooit zomaar doen. Ik heb er ook geen ervaring mee.
Ik dacht ook aan kraken maar dat komt altijd weer terug. Knap als je zonder kraken iemand goed op de fiets kan zetten. De vraag naar een goede fysio komt hier regelmatig terug
Off topic, ja

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 04 apr 2014 10:45

Pointer16 schreef:Nou, ik zal hier ook maar even melden dat ik een Pinarello heb gekocht. Gezien het feit dat ik een opstapper ben is het een instapper geworden. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Het is een internet foto maar is bijna gelijk aan de mijne.... Ik heb andere wielen nl. most wildcat. Wellicht later een realtime foto.

Afbeelding
Mooie fiets. Ik heb de matzwart blauwe uitvoering.
De fiets gebruik ik voor de lange rustige ritten.
Rijdt goed door het asymmetric frame.
Het is niet bepaald een instapper wat prijs betreft :?
Het model heet nu in 2014 de Razha en is boven de Neor en de FPTeam gesitueerd, dus is het niet meer een instapper. :lol:
Heb je de Shimano of Campagnolo groep, aangezien je wel de Most WildCat wielen hebt?

Afbeelding

Plaats reactie