Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 16 jan 2013 12:29

Geen Nederlander, maar Bettini in Zürich in 2005 was ook echt bizar.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 jan 2013 12:31

Terpstra weet ik niet, maar Knaven reed midden in epo-tijdperk....
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jan 2013 12:34

daniel1975 schreef:Terpstra weet ik niet, maar Knaven reed midden in epo-tijdperk....
En dan oa voor TVM, Domo, Quick Step en T- Mobile. Als je dan nog niet met doping in aanraking bent gekomen weet ik het ook niet meer.
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 16 jan 2013 12:38

theov schreef:Waarom deze twee?
Niet dat ik mijn hand in het vuur wil steken voor deze twee maar behalve dat ze in niet de meest betrouwbare ploegen rijden/hebben gereden zie ik niet echt een probleem met hun.
Wat betreft Terpstra: ploeg (Lefevre, Ibarguren, de nationale titels datzelfde weekend voor Boonen, Brammeier, Gołaś, de tijdrittitels voor Chavanel, Velits, Martin, Cataldo en Vandewalle, etc.) en het speelse gemak waarmee een enkele renner het hele raboblok aan gort reed. Opvallend is dat dit consequent wordt gebruikt om de raboploeg te bekritiseren maar dat nauwelijks vraagtekens worden gezet bij het optreden van Terpstra.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 16 jan 2013 13:03

Weet niet waarom, maar de derde plek in het eindklassement in de Giro d'Italia van Marzio Bruseghin is me altijd bijgebleven. Hij was een zware renner, perfect voor het sleuren aan kop van het peleton. In 2008 wist hij zich met een bovenmenselijke inspanning naar het podium te heisen... Zelfs met doping moet dat een indrukwekkend staaltje mentale kracht zijn geweest.

Leuk lijstje trouwens, het algemeen klassement in 2008... Nog maar 5 jaar geleden.

Alberto Contador
Riccardo Riccò
Marzio Bruseghin
Franco Pellizotti
Denis Mensjov
Emanuele Sella
Jurgen Van den Broeck
Danilo Di Luca
Domenico Pozzovivo
Gilberto Simoni

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 16 jan 2013 16:11

timo2.0 schreef:
theov schreef:Waarom deze twee?
Niet dat ik mijn hand in het vuur wil steken voor deze twee maar behalve dat ze in niet de meest betrouwbare ploegen rijden/hebben gereden zie ik niet echt een probleem met hun.
Wat betreft Terpstra: ploeg (Lefevre, Ibarguren, de nationale titels datzelfde weekend voor Boonen, Brammeier, Gołaś, de tijdrittitels voor Chavanel, Velits, Martin, Cataldo en Vandewalle, etc.) en het speelse gemak waarmee een enkele renner het hele raboblok aan gort reed. Opvallend is dat dit consequent wordt gebruikt om de raboploeg te bekritiseren maar dat nauwelijks vraagtekens worden gezet bij het optreden van Terpstra.
Op die manier kan je ook geen koers meer kijken, iedereen die wint is dan verdacht.
Net zo min als ik mijn handen ervoor in het vuur steek, daar niet om.

"vroeger" werd ook consequent de raboploeg bekritiseert en nu blijken ze ook toen doping te hebben gebruikt.
Dus ja dan zijn we weer terug bij af. Want dan waren de omstandigheden dus nog gelijk

Wat me wel opvalt is dat met name de ronderenners in het verdachte hoekje zitten en bv een Boonen, Cancellara etc niet.
Die doen toch ook dingen die andere niet kunnen, Cancellara heeft dan een zeer slecht jaar gehad.... maar toch

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 16 jan 2013 16:20

wasbeer2006 schreef: Wat me wel opvalt is dat met name de ronderenners in het verdachte hoekje zitten en bv een Boonen, Cancellara etc niet.
Die doen toch ook dingen die andere niet kunnen, Cancellara heeft dan een zeer slecht jaar gehad.... maar toch

Doping voorkomt niet dat je op je muil gaat helaas.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

tennisser
Forum-lid

tennisser 16 jan 2013 17:16

scepticus schreef:Was dit uiterst vermakelijke topic hier al voorbijgekomen?
Grappig dat niemand nog Gilbert, het gehele jaar 2011, heeft genoemd. Maar dat licht waarschijnlijk bij iedereen te voor de hand om te noemen (absolute nummer 1 van de laatste jaren?).
Verder nog het vernoemen waard: in de Tour 2012 wint Luis León Sánchez de 14e etappe, een pyreneeënrit van Limoux naar Foix. Ondanks verwoede pogingen om hem te achterhalen, door het niet misselijke kwartet Gilbert, Sagan, Casar, Izagirre, rijdt Sánchez de laatste 15 km (? ...uit mijn hoofd) solo naar de finish.
En: Peter Sagan is onverslaanbaar in een finish bergop en wint met overmacht etappe 1 van Luik naar Seraing en etappe 3 van Orchies naar Boulogne-sur-Mer in de Tour 2012. (Hij wint ook nog etappe 6 van Épernay naar Metz door Greipel te verslaan, maar dat is op het vlakke).
wasbeer2006 schreef:Wat me wel opvalt is dat met name de ronderenners in het verdachte hoekje zitten en bv een Boonen, Cancellara etc niet.
Vooruit, Boonen Parijs-Roubaix 2012 (...en de rest van zijn voorjaar).

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 16 jan 2013 18:58

Absolute nummer 1 voor mij: een Bjarne Riisje uit het niets:

http://www.youtube.com/watch?v=UmLJCXbYdww" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 jan 2013 19:28

paulwindtegen schreef:Absolute nummer 1 voor mij: een Bjarne Riisje uit het niets:

http://www.youtube.com/watch?v=UmLJCXbYdww" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een filmpje van de tour of Turkey uit 2012. Riis was toen al gestopt? :? :?
Live fast; die young. mijn blog

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 16 jan 2013 20:09

rob74 schreef:
paulwindtegen schreef:Absolute nummer 1 voor mij: een Bjarne Riisje uit het niets:

Dit is een filmpje van de tour of Turkey uit 2012. Riis was toen al gestopt? :? :?
Ik bedoel dat de manier waarop die (relatief) onbekende Hongaar bergop op het buitenblad wegpeddelt bij de rest me erg doet denken aan hoe Riis zijn Tour won in '96.
Sirott IIvailo Gabrovski is gelukkig wel meteen gepakt.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

zorba
Forum-lid

zorba 16 jan 2013 20:10

35:40 zo'n momentje kan ik ook nog herinneren van meneertje Ricco :roll:
Do not CROSS the road!

Plaats reactie