Beetje van beide. Ben benieuwd naar de nieuwe vittoria's en heb ergens gelezen dat de mavic banden niet zo denderend rijden.Avvocato schreef:Nice!
Meteen andere bandjes gedaan voor de looks of heb je geen vertrouwen in de Mavic banden?
Cannondale
wel een optie. Alleen deze kreeg ik uit garantie, oude was stuk gegaan.Nietbest schreef:Was een SI crankstel van Cannondale geen optie geweest? Is dan geen carbon, maar wel erg mooi!!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Ik zal eindelijk mijn fiets eens laten zien hier. Ik heb deze reeds sinds februari 2015 in mijn bezit, maar hij is eigenlijk pas sinds deze week echt "af". Ik heb namelijk 45mm full carbon wielen aangeschaft, een aankoop die ik al lang wilde doen.
De fiets is een 2012 model Supersix EVO 2, afgemonteerd met Sram Red (10s). Toen bestond er nog geen Hi-mod, maar het is er wel één! Er zit een "hi-modulus" merkje op de staande buis.
Ik heb de fiets begin vorig jaar gekocht als overjarig model bij mijn LBS en kreeg er zodoende een hele mooie korting op. De fiets werd afgeleverd met Mavic Ksyrium Elite wielen maar deze heb ik verkocht. Ik reed toen al met Fulcrum R1 wielen en die heb ik ook voor deze fiets gebruikt. Dit zijn nu mijn klimwielen geworden, sinds ik de carbon wielen heb. Verder is het Fizik arione zadel verruild voor een Prologo Nago EVo zadel en zijn het standaard Cannondale stuur en stuurpen gewisseld voor een model van Zipp. Ook heb ik een smaller stuur genomen, dit kwam uit de fietsmeting die ik ook heb laten doen. Maar genoeg, tekst, hier zijn de foto's! (en speclist):
Speclist:
Frame; Cannondale Supersix Evo Himod
Groep: Sram Red black Edition (10 speed)
Stuur en stuurpen: Zipp Service Course (alu)
Zadel: Prologo Nago EVO CPC
Pedalen: Look Keo Sprint
Wielen:
45mm Full Carbon velgen met Industry Nine Torch naven (handgebouwd door Bikewheels)
Fulcrum Racing 1 competition (ltd edition)
Banden: Continental GP 4000s (25 mm op de carbon wielen, 23 mm op de Fulcrum wielen)
Bidonhouders: Elite
Gewicht met Fulcrum R1: 6,84 kg
Gewicht met Carbon wielen: nog niet gewogen (ik schat 200 gr zwaarder, wielset weegt 1560 gram)
De fiets is een 2012 model Supersix EVO 2, afgemonteerd met Sram Red (10s). Toen bestond er nog geen Hi-mod, maar het is er wel één! Er zit een "hi-modulus" merkje op de staande buis.
Ik heb de fiets begin vorig jaar gekocht als overjarig model bij mijn LBS en kreeg er zodoende een hele mooie korting op. De fiets werd afgeleverd met Mavic Ksyrium Elite wielen maar deze heb ik verkocht. Ik reed toen al met Fulcrum R1 wielen en die heb ik ook voor deze fiets gebruikt. Dit zijn nu mijn klimwielen geworden, sinds ik de carbon wielen heb. Verder is het Fizik arione zadel verruild voor een Prologo Nago EVo zadel en zijn het standaard Cannondale stuur en stuurpen gewisseld voor een model van Zipp. Ook heb ik een smaller stuur genomen, dit kwam uit de fietsmeting die ik ook heb laten doen. Maar genoeg, tekst, hier zijn de foto's! (en speclist):
Speclist:
Frame; Cannondale Supersix Evo Himod
Groep: Sram Red black Edition (10 speed)
Stuur en stuurpen: Zipp Service Course (alu)
Zadel: Prologo Nago EVO CPC
Pedalen: Look Keo Sprint
Wielen:
45mm Full Carbon velgen met Industry Nine Torch naven (handgebouwd door Bikewheels)
Fulcrum Racing 1 competition (ltd edition)
Banden: Continental GP 4000s (25 mm op de carbon wielen, 23 mm op de Fulcrum wielen)
Bidonhouders: Elite
Gewicht met Fulcrum R1: 6,84 kg
Gewicht met Carbon wielen: nog niet gewogen (ik schat 200 gr zwaarder, wielset weegt 1560 gram)
Laatst gewijzigd door magoo op 05 mei 2016 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Klopt, Sieper, ik vond de Fulcrums ook altijd prima staan. De carbon wielen maken de fiets echter af vind ik. Ik heb ze eerlijk gezegd ook puur voor de looks (en het geluid van de naven, echt fantastisch, en ik had toch een wielset nodig )
Volgens de meting moet ik inderdaad zo ver naar voren zitten ja, ik ben na deze meting juist al een stuk korter op het stuur komen te zitten dan op mijn vorige fiets (Scott Addict, die ik ook nog heb, met inmiddels een kortere stuurpen)
De kabels zullen misschien nog wel eens vervangen worden door zwarte, ze worden nu snel vies namelijk.
Volgens de meting moet ik inderdaad zo ver naar voren zitten ja, ik ben na deze meting juist al een stuk korter op het stuur komen te zitten dan op mijn vorige fiets (Scott Addict, die ik ook nog heb, met inmiddels een kortere stuurpen)
De kabels zullen misschien nog wel eens vervangen worden door zwarte, ze worden nu snel vies namelijk.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Ik zag het (bij je derailleur bocht). Ik ben zelf ook heel blij met carbon wielen, snap ik helemaal hoor. Ik heb ook (vermoed jij ook) langere benen in verhouding tot mijn romp, niet ideaal met een SuperSix, die heeft meer de geo voor het traditionele mannenlichaam, kortere benen en langere romp, ik heb een wat kortere stuurpen genomen om het op te lossen, bevalt verder prima.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16464
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Misschien eens overwegen om een zadelpen zonder setback te monteren.magoo schreef:..........
Volgens de meting moet ik inderdaad zo ver naar voren zitten ja, .........
Heb ik op mijn fiets ook gedaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend