Specialized
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Overigens was dit jaar voor de consument ook het sworks frame al niet meer voor velgremmen te krijgem en voor de profs wel. Zelfde ellende bij de Synapse. Waardeloos gekloot.
Less is bore
Jij wilt toch geen Specialized, dus wat is het probleem?daniel1975 schreef:Overigens was dit jaar voor de consument ook het sworks frame al niet meer voor velgremmen te krijgem en voor de profs wel. Zelfde ellende bij de Synapse. Waardeloos gekloot.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ah gossie..... Vrijwel niemand is positief en op wie reageer je? Ik zat er al op te wachten
Maar om je vraag netjes te beantwoorden: schijven worden door meerdere fabrikanten door je strot gedruk. Dat is mijn probleem . En dat de geo een van de weinige frames is die momenteel aan mijn eisen voldoet. Maar dat heb ik paar paginas geleden al keurig uitgelegd. Beetje bijblijven dus.
Maar om je vraag netjes te beantwoorden: schijven worden door meerdere fabrikanten door je strot gedruk. Dat is mijn probleem . En dat de geo een van de weinige frames is die momenteel aan mijn eisen voldoet. Maar dat heb ik paar paginas geleden al keurig uitgelegd. Beetje bijblijven dus.
Less is bore
De geo had ik al meegekregen , was zelf ook cynisch over schijven, na fietsen in de bergen ben ik toch wel enthousiast geworden over schijven en Di2. Ben natuurlijk wel iets zwaarder dan jou, maar m.n. tijdens dalen heeft het meerwaarde. In NL is het voordeel te verwaarlozen, ben ik met je eensdaniel1975 schreef:Ah gossie..... Vrijwel niemand is positief en op wie reageer je? Ik zat er al op te wachten
Maar om je vraag netjes te beantwoorden: schijven worden door meerdere fabrikanten door je strot gedruk. Dat is mijn probleem . En dat de geo een van de weinige frames is die momenteel aan mijn eisen voldoet. Maar dat heb ik paar paginas geleden al keurig uitgelegd. Beetje bijblijven dus.
En dat de fabrikanten het groots op de markt zetten is een feit, was zelf overtuigd dat het naast de velgremmen zou komen, maar daar begin ik ook steeds meer over te twijfelen, de toekomst zal het leren
Heb dit jaar een tarmac zonder gekocht naast de crux met schijven. Dit was voor mij een bewuste keus. Onder droge omstandigheden zie ik de meerwaarde van schijven niet, in de regen is het een heel groot voordeel.
In de bergen ben ik nooit remkracht tekort gekomen met mijn SR en 105 remmen.
Laatst iemand tegengekomen die verminderde kracht in de handen had en die had dus weer wel veel aan hydraulische schijfremmen.
@daniel, alles wordt ons door de strot geduwd als je het zo stelt. De triple en traditionele dubbel verdwijnen. Een gatenkaas cassette komt er voor terug waarin je nooit een lekker verzet vind! Lees maar eens na in de FAQ triple-compact; iedereen slikt het zonder morren.
Schijven worden de standaard gemaakt zoals zoveel andere dingen die al veranderd zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In de bergen ben ik nooit remkracht tekort gekomen met mijn SR en 105 remmen.
Laatst iemand tegengekomen die verminderde kracht in de handen had en die had dus weer wel veel aan hydraulische schijfremmen.
@daniel, alles wordt ons door de strot geduwd als je het zo stelt. De triple en traditionele dubbel verdwijnen. Een gatenkaas cassette komt er voor terug waarin je nooit een lekker verzet vind! Lees maar eens na in de FAQ triple-compact; iedereen slikt het zonder morren.
Schijven worden de standaard gemaakt zoals zoveel andere dingen die al veranderd zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Twitter: @rbruijns
Er zullen altijd fabrikanten zijn die nog goede frames met velgremmen produceren. Net zoals de triple nog steeds bestaat, er zijn ook nog voldoende fietsen met BSA-bracket. Gelukkig zijn er bedrijven als Marchisio en Miche die custom cassettes produceren.
Voor de fans! https://www.youtube.com/watch?v=ZOkKrPGSXoY
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@rbr: qua cassettes heb je nog alle keuze en qua kettingbladen op je crank ook. Op de nieuwe 4arm cranks past alles en op een 110 steek past ook een 39. Dus daar maak ik mij geen zorgen over.
En ja, over paar jaar moet je wel met schijven gaan rijden. Ik ben wel eigenwijs, maar niet zo eigenwijs dat ik de keuze van een frame er 100% van af laat hangen. Als een frame mij past (geo & emo ) dan zul je weinig keuze hebben.
En ja, over paar jaar moet je wel met schijven gaan rijden. Ik ben wel eigenwijs, maar niet zo eigenwijs dat ik de keuze van een frame er 100% van af laat hangen. Als een frame mij past (geo & emo ) dan zul je weinig keuze hebben.
Less is bore
Ik was zo nieuwsgierig geworden dat ik vanmorgen om gereden ben om even te kijken bij de specialized dealer. Vind hem mooier dan de oude Roubaix. Die vering in het stuur zou wel lekker zijn voor mijn crux....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Twitter: @rbruijns
Ik weliswaar Havana niet, maar:rbr schreef:@havana, zijn de schifters van laten we zeggen ultegra en 105 nog te combineren met een triple?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee, onmogelijk. De nieuwe Tiagra 4700, triple uitvoering heeft net een andere index. Dus de 5700 en de 6700 shifters zijn daar NIET mee te combineren.
Enige wat je kan combineren is het crankstel
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X