Verticale stijfheid door de platte spaken tov ronde spaken, dat ga je zeker merken...
Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Een butted spaak wel, of getrokken zoals bij Sapim, maar een aero spaak ondergaat meer bewerking en zal zodoende harder zijn. De elasticiteit blijft inderdaad identiek.
Campagnolo Ultra Dork
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
ik zou het niet aanraden.
de druk van je binnenband duwt tegen de tape en alles wat er achter ligt.
een eenvoudig isolatie tapeje geeft niet voldoende bescherming voor je binnenband tegen de spaak gaten/ nippels.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Vorige week weer lek gereden (nu achterband) weer hetzelfde probleem wordt er echt helemaal leip vanOrlok schreef: ↑14 dec 2024 15:57Zodra de buitenband en binnenband is gemonteerd de band oppompen naar ong. 1 bar en dan de band met de handen en duimen goed op zijn plaats wringen, de rand rondom op de band moet overal en aan beide zijde net boven de velg komen. Dan pas de band oppompen naar de juiste druk.1094 schreef: ↑13 dec 2024 21:54 Ik krijg mn band niet goed opgepompt zonder bobbels op mn velg. Normaal schiet ie altijd wel goed als ik er ff 9 bar in gooi (daarna weeg terug naar 4,5) maar nu lukt het niet. Iemand een idee hoe dit kan?
Binnenband ligt er gewoon goed in. Bij tubeless heb je toch ook zoiets dat je band op de velg moet ploppen?
Ik kan mij dat goed voorstellen, is trouwens het probleem van het rijden met binnen- en buitenband op een tubeless ready velg.!1094 schreef: ↑03 jan 2025 17:07Vorige week weer lek gereden (nu achterband) weer hetzelfde probleem wordt er echt helemaal leip vanOrlok schreef: ↑14 dec 2024 15:57Zodra de buitenband en binnenband is gemonteerd de band oppompen naar ong. 1 bar en dan de band met de handen en duimen goed op zijn plaats wringen, de rand rondom op de band moet overal en aan beide zijde net boven de velg komen. Dan pas de band oppompen naar de juiste druk.1094 schreef: ↑13 dec 2024 21:54 Ik krijg mn band niet goed opgepompt zonder bobbels op mn velg. Normaal schiet ie altijd wel goed als ik er ff 9 bar in gooi (daarna weeg terug naar 4,5) maar nu lukt het niet. Iemand een idee hoe dit kan?
Binnenband ligt er gewoon goed in. Bij tubeless heb je toch ook zoiets dat je band op de velg moet ploppen?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ga straks maar wat oude banden proberen.Orlok schreef: ↑03 jan 2025 18:28Ik kan mij dat goed voorstellen, is trouwens het probleem van het rijden met binnen- en buitenband op een tubeless ready velg.!1094 schreef: ↑03 jan 2025 17:07Vorige week weer lek gereden (nu achterband) weer hetzelfde probleem wordt er echt helemaal leip vanOrlok schreef: ↑14 dec 2024 15:57
Zodra de buitenband en binnenband is gemonteerd de band oppompen naar ong. 1 bar en dan de band met de handen en duimen goed op zijn plaats wringen, de rand rondom op de band moet overal en aan beide zijde net boven de velg komen. Dan pas de band oppompen naar de juiste druk.
En tubeless lint en smurrie bestellen
Ik zou het niet weten, rijd al jaren tubeless. Het probleem ontstaat door de buitenband en de vorm van de tubeless ready velg met daarin een opstaand randje waar de rand van de band overheen moet springen, dat laatste lukt dus niet overal als er te weinig druk wordt opgebouwd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless