Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 mei 2024 14:00

Dan heeft hij van de week het momentum eigenlijk al laten schieten.

Als hij zo'n zendelingen rol denkt te spelen had hij gelijk de toon moeten zetten. Door hem gelijk weer weg te sturen staat ons kwartet gelijk voor joker.
Dus eerste maanden liggen er kansen. Na 100 dagen niet meer............

Hij had bijvoorbeeld iets kunnen zeggen als: "het is een zeer uitdagend regeerakkoord dat zeker gaat scheuren met Europa. We gaan natuurlijk op voorhand niks weggegeven maar moeten natuurlijk wel zorgen dat ze ons internationaal voor vol blijven aanzien".
Ook z'n opmerking premier voor alle Nederlanders had hij best met wat TOON kunnen omkleden. Bijvoorbeeld in de sfeer dat deelplannen van de verschillende departementen dat moet gaan ondersteunen.

Hij was eigenlijk een beetje bang lijkt het wel....................

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 30 mei 2024 14:25

Eens als je (beoogd) president wordt dan moet je wel een beetje aanvoelen wat je moet zeggen en je niet zo in laten perken door het vooraf afgesproken keurslijf van een perco. Ook dat doet ie zelf hij kan ook zeggen ik ga er wel staan en laat de vragen maar komen.

Een hoop walgen van Rutte, maar hij presenteerde het altijd wel behoorlijk.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 30 mei 2024 14:50

EmPeHa schreef: 30 mei 2024 06:48 @Enzzo: ik ben dan benieuwd wie jouw droomkandidaat is/was. Eigenlijk wordt ik van niemand enthousiast. Ook niet als ik naar andere partijen kijk.
Ik heb eigenlijk niet een echte voorkeur binnen het spectrum. Misschien was Mona Keizer wel een goede keuze geweest maar ook niet echt mijn voorkeurskandidaat.

Volgens mij is/was het heel lastig want een beetje geschikte persoon zal zijn vingers er niet snel aan branden denk ik, je moet namelijk ook nog achter het beleid staan en het uit kunnen voeren danwel uitleggen aan de rest van de wereld.

Dus wat overblijft zijn opportunisten zoals Schoof en Plasterk.

Maar wat ik nog het meest vreemd vind is dat we een premier krijgen die niet tot een democratisch verkozen meerderheid behoort.

En wat ook raar is is dat Yeşilgöz eerst zijn baas was maar dat die rollen nú omgekeerd zijn.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 30 mei 2024 14:53

Mona Keizer?
Echt, als je het over opportunisten hebt, eerst CDA, toen corona ontkenner en en nu BBB....
Courir c'est mourir un peu

rikkert
Forum-lid

rikkert 30 mei 2024 14:57

Poeh, Mona, ik ben blij dat die het niet geworden is. Afgezien van haar ideeen, matcht haar aura ook niet met het mijne. Met Rutte was ik het ook niet eens maar als persoon was ie wel goed te doen (is ook belangrijk als premier).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 30 mei 2024 14:58

Mona Keizer snap ik ook niet. Vreselijk mens. Altijd gevonden.

@Gastheerg Ik ben het met je eens. Maar ik snap dan niet waarom een voormalig PvdA'er zo'n kabinet gaat voorzitten. Snapte ik van Plasterk ook niet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 30 mei 2024 15:07

synapse schreef: 30 mei 2024 14:53 Mona Keizer?
Echt, als je het over opportunisten hebt, eerst CDA, toen corona ontkenner en en nu BBB....
Helemaal mee eens hoor en zoals ik al zei niet bepaald mijn voorkeur.
Maar dat geldt dan ook voor dit hele kabinet.
Maar ze is wel iemand uit de gelederen van de gekozen meerderheid en, of je haar nu goed vindt of niet, het is wel een persoonlijkheid die haar mannetje staat.
Ze zou denk ik goed overweg kunnen met Ursula 😉

marsman
Forum-lid

marsman 30 mei 2024 15:12

Het is in elk geval goed dat de poppenkast nu tot een einde komt. Als ik het goed begreep dan is Schoof pas afgelopen weekend gevraagd. Ga er maar aanstaan, om dan een juiste voorbereiding en mindset te hebben voor een persco een paar dagen later. Eigenlijk is het heel raar dat ze pas afgelopen weekend Schoof bereid hebben gevonden. Wellicht is hij al eens eerder gepolst, wie weet. Mij lijkt het een kundige gast gezien zijn CV. Veel zal ook nog afhangen van zijn ministersploeg, waarvan ik hoop dat er zsm ook witte rook komt. Dan kijken we met Kerst nog een keer wat ze er van gebakken hebben.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 30 mei 2024 15:28

Ze was geen ontkenner , ze stond alleen niet achter het beleid.
Achter af heeft ze zonder meer gelijk gekregen.

(Thanks Enzzo)
Laatst gewijzigd door mao op 30 mei 2024 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 30 mei 2024 15:30

Je mist het woordje “geen” maar je hebt gelijk

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 30 mei 2024 15:32

Enzzo schreef: 30 mei 2024 15:07
Helemaal mee eens hoor en zoals ik al zei niet bepaald mijn voorkeur.
Maar dat geldt dan ook voor dit hele kabinet.
Maar ze is wel iemand uit de gelederen van de gekozen meerderheid en, of je haar nu goed vindt of niet, het is wel een persoonlijkheid die haar mannetje staat.
Ze zou denk ik goed overweg kunnen met Ursula 😉
Over Ursula gesproken, die is van de week weer behoorlijk uit de bocht gevlogen.
Als zij het voor het zeggen gaat krijgen dan kan je vrije pers wel vergeten.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 30 mei 2024 15:48

Vrijheid heeft bij heel veel mensen een hele andere betekenis als op papier net als eerlijkheid.

We willen helemaal geen vrijheid, we willen dingen doen die we zelf willen.
Eerlijkheid, we willen graag dat er dingen gebeuren die wij willen, dat heeft de corona crisis wel bewezen. Er konden toen maar heel weinig mensen tegen eerlijk zijn. We zijn er zelfs een waardig forum genoot op verloren. Ik vond dat echt heel erg hoe die is weggepest op angst van een aantal.

Gesloten