Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
SRAM is de geestelijk vader/moeder van narrow-wide vertanding. Naast de Chinezen zijn er ook westerse bedrijven die dat namaken. Het is me niet duidelijk of SRAM daarvoor licenties vergeeft of het gewoon toestaat.
Btw, die bladen van de Chinees werken super. Het zijn mooi gefreesde tandwielen. Vaak vindt je ze wel voor minder dan 10 euro. Bij SRAM of een niet Chinees zie ik wel 60 euro.
Btw, die bladen van de Chinees werken super. Het zijn mooi gefreesde tandwielen. Vaak vindt je ze wel voor minder dan 10 euro. Bij SRAM of een niet Chinees zie ik wel 60 euro.
Mijn WCB-R268 disc is inmiddels ook binnen. Helaas ontbraken wel een aantal onderdelen (zadelpenklem, plaatje voor montage di2 junctionbox in het frame, extra bestelde derailleurhangers). Deze zijn inmiddels nagestuurd maar het zal nog een weekje duren voordat die binnen zijn. Ik ben inmiddels al begonnen met het opbouwen.
De cockpit bekabelen is wel echt een absolute nachtmerrie geweest: stugge hydraulische leidingen door die krappe bochtjes wringen is een hels karwei. M.n. het laatste stukje (waar de kabel bij de shifter het stuur uit komt) heeft me heel wat hoofdpijn opgeleverd. Ik snap nu wel waarom Trek voor de Madone weer terug gegaan is van een 1-piece cockpit naar een losse stuurpen en stuur.
Ik zal foto's posten als de fiets klaar is.
De cockpit bekabelen is wel echt een absolute nachtmerrie geweest: stugge hydraulische leidingen door die krappe bochtjes wringen is een hels karwei. M.n. het laatste stukje (waar de kabel bij de shifter het stuur uit komt) heeft me heel wat hoofdpijn opgeleverd. Ik snap nu wel waarom Trek voor de Madone weer terug gegaan is van een 1-piece cockpit naar een losse stuurpen en stuur.
Ik zal foto's posten als de fiets klaar is.
Nou vooruit, toch al even een fotootje van de fiets in aanbouw. De blue chameleon kleur is moeilijk te fotograferen, maar hij is in real-life heel erg mooi.
Een aantal dingen die nog veranderd moeten worden:
- Logo decals plakken (worden decals met hetzelfde Velomeister logo als mijn vorige project, ik twijfel nog tussen wit en chroom)
- Plaatje om de di2 junctionbox vast te zetten in het frame
- Installatie zadelpenklem
- Stuurlintje draaien
- Zwarte Ultegra pedalen erin i.p.v. deze oude pedalen
- (op den duur) wisselen Ultegra crankset voor Power2max NG eco of Quarq Dzero/Dfour
Een aantal dingen die nog veranderd moeten worden:
- Logo decals plakken (worden decals met hetzelfde Velomeister logo als mijn vorige project, ik twijfel nog tussen wit en chroom)
- Plaatje om de di2 junctionbox vast te zetten in het frame
- Installatie zadelpenklem
- Stuurlintje draaien
- Zwarte Ultegra pedalen erin i.p.v. deze oude pedalen
- (op den duur) wisselen Ultegra crankset voor Power2max NG eco of Quarq Dzero/Dfour
Mooi!
Net even gegoogled, Oil Slick zou inderdaad wel tof zijn (de 2020 Roubaix heeft ook een combinatie van zo'n soort decal met chameleon blue) maar ik moet even kijken of mijn locale stickerboer dat kan leveren.
Foto van mijn vorige projectje incl. logo's staat hier: viewtopic.php?t=3897&start=6072
De douanier nog om de hoek komen kijken?basvv schreef: ↑27 okt 2019 20:11Net even gegoogled, Oil Slick zou inderdaad wel tof zijn (de 2020 Roubaix heeft ook een combinatie van zo'n soort decal met chameleon blue) maar ik moet even kijken of mijn locale stickerboer dat kan leveren.
Foto van mijn vorige projectje incl. logo's staat hier: viewtopic.php?t=3897&start=6072
Yep, maar ik had dan ook gekozen voor EMS verzending, niet voor XDB.RBS schreef: ↑27 okt 2019 20:56De douanier nog om de hoek komen kijken?basvv schreef: ↑27 okt 2019 20:11Net even gegoogled, Oil Slick zou inderdaad wel tof zijn (de 2020 Roubaix heeft ook een combinatie van zo'n soort decal met chameleon blue) maar ik moet even kijken of mijn locale stickerboer dat kan leveren.
Decals heb ik laten maken bij een bedrijf dat auto's bestickert. Logo's aangeleverd als illustrator vector bestanden en een dag later de stickers opgehaald. Voordeel van die autostickerfolie is dat het bedoeld is voor auto's (die altijd buiten staan) en het dus niet of nauwelijks verkleurt.
Na een tijd lang alleen maar meegelezen te hebben wordt het voor mij tijd om ook eens een bericht te plaatsen op het forum. Ik sta zelf namelijk op het punt om een LightCarbon LCR0X-D of een LCR007-D aan te schaffen. De laatstgenoemde is inderdaad meermaals het onderwerp geweest op YouTube en staat inmiddels weer online op de website.
Ik twijfel nog een beetje over de afmetingen van beiden fietsen, maar maandag 11/11 (Single Days) wil ik de knoop doorhakken ivm redelijk goede kortingen, waarbij XDB express verzending mogelijk is.
Ik hou jullie op de hoogte en ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met het bedrijf LightCarbon of recente projecten.
Ik twijfel nog een beetje over de afmetingen van beiden fietsen, maar maandag 11/11 (Single Days) wil ik de knoop doorhakken ivm redelijk goede kortingen, waarbij XDB express verzending mogelijk is.
Ik hou jullie op de hoogte en ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met het bedrijf LightCarbon of recente projecten.
Hoi Poelemeijer,
Die LCR0X-D kan je toch alleen bestellen als je er minimaal 10 afneemt? Vind dat ook een mooi frame, maar goed 10 stuks past niet in mn schuur .
En had je die 11/11 aanbiedingen al op de site gezien, ik zie ze nog niet, of is het de verwachting dat er dan aanbiedingen zijn?
Die LCR0X-D kan je toch alleen bestellen als je er minimaal 10 afneemt? Vind dat ook een mooi frame, maar goed 10 stuks past niet in mn schuur .
En had je die 11/11 aanbiedingen al op de site gezien, ik zie ze nog niet, of is het de verwachting dat er dan aanbiedingen zijn?
Heb een mail gestuurd of de LCR0X-D ook los verkocht werd en kreeg netjes een antwoord terug dat het kan. Hij is circa $30,- duurder dan de LCR007-D.
Ik twijfel nog wel of ik de paint job ook bij hun laat doen. De prijzen lopen uiteen van $100,- voor één kleur tot $150,- voor drie kleuren. Wat zijn jullie ervaringen? Of hebben jullie de painting in Nederland/België laten aanbrengen?
Ps. De korting staat niet op de site, maar over de mail geven ze een kleine korting als je “Singles Day” noemt.
Ik twijfel nog wel of ik de paint job ook bij hun laat doen. De prijzen lopen uiteen van $100,- voor één kleur tot $150,- voor drie kleuren. Wat zijn jullie ervaringen? Of hebben jullie de painting in Nederland/België laten aanbrengen?
Ps. De korting staat niet op de site, maar over de mail geven ze een kleine korting als je “Singles Day” noemt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC