Het grote OAKLEY topic
Allen,
Ik heb een Radar Path met Fire Iridium glazen. Ben er zeer tevreden over. Echter, met het huidige weertype vind ik hem te donker (bijvoorbeeld, zoals gisteren, het regent, ik rijd een bos binnen...te donker). Welke glazen zouden jullie voor de huidige omstandigheden aanbevelen?
Dank voor de reacties,
Ed
Ik heb een Radar Path met Fire Iridium glazen. Ben er zeer tevreden over. Echter, met het huidige weertype vind ik hem te donker (bijvoorbeeld, zoals gisteren, het regent, ik rijd een bos binnen...te donker). Welke glazen zouden jullie voor de huidige omstandigheden aanbevelen?
Dank voor de reacties,
Ed
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Yellow (als je kunt krijgen HI Yellow!) of Clear.
Als je nog wat licht kwijt wil kan Persimon ook.
Fire Iridium is overigens ook mijn favoriete lens.
Als je nog wat licht kwijt wil kan Persimon ook.
Fire Iridium is overigens ook mijn favoriete lens.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Ik zat vandaag een filmpje te kijken op Cyclingnews. Kate Compton heeft voor mij een onbekende Oakley bril op. Nieuw? Klik link voor het filmpje.
http://youtu.be/mOVrlwc2dlM
http://youtu.be/mOVrlwc2dlM
Ik wil een Oakley Racing Jacket aanschaffen op sterkte.
Omdat ik de bril het hele jaar wil kunnen gebruiken wil ik voor meekleurende (transitions) glazen gaan.
De bril wil ik bestellen bij The Internet Opticians http://www.theinternetopticians.co.uk/o ... -7213.html .
Ik kan kiezen uit;
Transitions Brown (MAR)
Transitions Brown Gold Iridium
Transitions Grey (MAR)
Transitions Grey Black Iridium
of Emerald Grey Iridium, maar deze hebben ze niet bij The Internet Opticians, wel bij RXSports http://www.rxsport.co.uk/products/Oakle ... aw%29.html.
Welke kleur is geschikt voor zowel zomer, als winter, of maakt dat niet uit?
En wat is MAR precies?
Omdat ik de bril het hele jaar wil kunnen gebruiken wil ik voor meekleurende (transitions) glazen gaan.
De bril wil ik bestellen bij The Internet Opticians http://www.theinternetopticians.co.uk/o ... -7213.html .
Ik kan kiezen uit;
Transitions Brown (MAR)
Transitions Brown Gold Iridium
Transitions Grey (MAR)
Transitions Grey Black Iridium
of Emerald Grey Iridium, maar deze hebben ze niet bij The Internet Opticians, wel bij RXSports http://www.rxsport.co.uk/products/Oakle ... aw%29.html.
Welke kleur is geschikt voor zowel zomer, als winter, of maakt dat niet uit?
En wat is MAR precies?
MAR is een meervoudige ontspiegelings-laag op het glas, Multi Anti Reflection. Er bestaat niet één ideale lens, die voor alle gelegenheden even geschikt is. Het blijft altijd een compromis. Hou er verder rekening mee dat deze glazen verkleuren onder invloed van UV-licht, dat betekent dat er geen Uv-filter in zit en de UV-filtering dus beduidend slechter is dan van een gewone zonnebril.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Bedoel je dan de glazen met MAR, of de transitions in het algemeen?
Welke kleur maakt dus verder niet uit?
Welke kleur maakt dus verder niet uit?
oke, bedankt voor je reactie.
Vorige week mijn nieuw bestelde Racing Jacket matzwart montuur met gepolariseerde positive red iridium vented lenzen ontvangen en inmiddels redelijk kunnen testen. Het extra paar lenzen betreft de clear lenzen omdat ik nu ook veel 's avonds in het donker fiets. Het is mijn 7e Oakley waarvan ik er 3 voor het fietsen gebruik. Vergelijkingsmateriaal is dus voor gebruik op de fiets enkel 2 stuks Radar Path met diverse lenzen. De kosten van een extra lens voor de Radar Path deed mij besluiten om een compleet nieuwe bril te kopen maar dan een ander model dan de Radar. In het begin vond ik de Jawbone qua looks niks maar deze versie van de Racing Jacket mag er zijn.
Eerste indruk is positief; hij voelt wel iets zwaarder aan dan de Radar. De positive red iridium lenzen zijn werkelijk fantastisch en staan ook goed bij mijn Gabba . De pasvorm is uitstekend, het zicht rondom is goed en de lenzen zijn relatief eenvoudig te wisselen. Tot zover het positieve gedeelte.
De vented lenzen hebben geen enkele meerwaarde want ze beslaan bij het wachten voor een verkeerslicht nog steeds even snel als niet-vented lenzen. Sterker nog; de lenzen zijn zo vented dat ik nog steeds enorm last heb van de wind met als gevolg constant betraande ogen. Wellicht is het bij anderen niet zo'n probleem maar ik trap dagelijks anderhalf uur stevig door (kruissnelheid tegen de 40) en het is eigenlijk niet te doen met die vented lenzen. Van de clear lenzen heb ik ook spijt, ik had beter de (Hi) Yellow kunnen nemen. Je word in het donker met die clear lenzen enorm verblind door koplampen van tegenliggers.
Ook bij het afslaan en dus achterom kijken moet je je hoofd helemaal omdraaien omdat het zicht belemmerd wordt door de dikke randen van het montuur. Deze move kan op hoge snelheid leiden tot een onverwachtse beweging van je fiets, zeker als er medeweggebruikers in de buurt zijn.
Conclusie is dat ik wellicht een paar nepglazen voor de Racing Jacket via eBay bestel die niet vented zijn. Een vergelijking met de Radar PAth valt in mijn geval dik in het voordeel van de Radar uit.
Eerste indruk is positief; hij voelt wel iets zwaarder aan dan de Radar. De positive red iridium lenzen zijn werkelijk fantastisch en staan ook goed bij mijn Gabba . De pasvorm is uitstekend, het zicht rondom is goed en de lenzen zijn relatief eenvoudig te wisselen. Tot zover het positieve gedeelte.
De vented lenzen hebben geen enkele meerwaarde want ze beslaan bij het wachten voor een verkeerslicht nog steeds even snel als niet-vented lenzen. Sterker nog; de lenzen zijn zo vented dat ik nog steeds enorm last heb van de wind met als gevolg constant betraande ogen. Wellicht is het bij anderen niet zo'n probleem maar ik trap dagelijks anderhalf uur stevig door (kruissnelheid tegen de 40) en het is eigenlijk niet te doen met die vented lenzen. Van de clear lenzen heb ik ook spijt, ik had beter de (Hi) Yellow kunnen nemen. Je word in het donker met die clear lenzen enorm verblind door koplampen van tegenliggers.
Ook bij het afslaan en dus achterom kijken moet je je hoofd helemaal omdraaien omdat het zicht belemmerd wordt door de dikke randen van het montuur. Deze move kan op hoge snelheid leiden tot een onverwachtse beweging van je fiets, zeker als er medeweggebruikers in de buurt zijn.
Conclusie is dat ik wellicht een paar nepglazen voor de Racing Jacket via eBay bestel die niet vented zijn. Een vergelijking met de Radar PAth valt in mijn geval dik in het voordeel van de Radar uit.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014
Het probleem met multifocaal glas via internet is dat het brandpunt van het glas exact voor je pupil moet zitten. Anders ga je niet goed in de verte kijken of kan je niet lezen. En via internet is niet te bepalen op welke hoogte jij precies in het glas kijkt. Dus al weet jij je sterktes en je pupil-afstand, dan kan je nog steeds niet een goed multifocaal glas via internet bestellen. Dan heb je ook nog het probleem dat je met je gewone bril moet afwisselen en de brillen een vergelijkbaar verloop naar het leesgedeelte moeten hebben, anders blijf je gewenningsproblemen houden.
Ik zou in dit geval gewoon een clip on leesbril gaan gebruiken. Dat is een stuk voordeliger, voor al je glazen te gebruiken en werkt wel.
Ik zou in dit geval gewoon een clip on leesbril gaan gebruiken. Dat is een stuk voordeliger, voor al je glazen te gebruiken en werkt wel.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets