Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 10 apr 2014 10:05

De Pinarello's in het Pinarello topic vragen om een mening, lees koopadvies over een Pinarello?

rendier410
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 jun 2011 20:40

rendier410 10 apr 2014 12:46

Was meer over de stijfheid van het frame vragen. Dat is het zelfde als in het canyon topic iets vragen over canyon.

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 10 apr 2014 14:59

materialist schreef:De Pinarello's in het Pinarello topic vragen om een mening, lees koopadvies over een Pinarello?
rendier410 kan zijn vragen slechts gaan stellen in het Scott topic, hij heeft gewoon duidelijke vragen over een bepaalde fiets, deze kun je dus het beste aan de gebruikers vragen.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39689
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 apr 2014 15:08

We weten toch dat materialist en kees12345 graag een beetje dwars zijn ;)
Less is bore

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 10 apr 2014 15:59

daniel1975 schreef:We weten toch dat materialist en kees12345 graag een beetje dwars zijn ;)
Heb je hier 5 uur over nagedacht daniel?

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 apr 2014 16:29

franklin schreef:@wrc1 : omdat je bij Pinarello alleen al voor de naam extra betaald. Ik zeg toch ook niet dat er iets mis is met Pinarello. Naar mijn mening betaal je teveel voor wat je krijgt
.

Ben ik wel met je eens dat je voor een Pinarello teveel betaalt. Maar daarom rijden er ook minder van rond in vergelijk met andere bekende merken. Niet iedereen heeft het er voor over om bijna het dubbele te betalen voor een Pina. De echte liefhebber heeft het er wel voor over en is er blij mee. Dat de fiets voor die duurdere prijs wel beter is of niet interesseert de eigenaar denk ik niet. Mijn Pina was ook veel te "duur" als je gaat vergelijken maar ik vind hem wel beter rijden dan mijn andere carbon fietsen die ik heb en gehad heb. Komt het door het asymmetric frame? Wellicht, kan ik niet meten, in ieder geval rijdt hij behoorlijk comfortabel en oogt goed door de Onda vorken, of je vind hem lelijk als je wat conservatiever bent ingesteld.
De kwaliteit is in ieder geval oké. Nog steeds geen enkel kraakje of lakscheurtje of wat dan ook. Ook al heb ik lichtere fietsen, ik heb niet het gevoel dat ie slechter klimt, eerder het gevoel dat het makkelijker gaat. Dat is ook de reden dat ik meestal met de Pina op pad ga hier. Het heeft voor mij toch een bepaalde meerwaarde, komt ook emotie bij kijken natuurlijk. Er zijn goedkopere merken op de markt maar daar word ik meestal niet koud of warm van. Open-mold framepje inkopen, naampje erop en dat is het dan. Gelukkig is er meer :P

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 10 apr 2014 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39689
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 apr 2014 16:38

materialist schreef:
daniel1975 schreef:We weten toch dat materialist en kees12345 graag een beetje dwars zijn ;)
Heb je hier 5 uur over nagedacht daniel?
Nee, ik help Deijn binnen 9 min uit de brand :)
Less is bore

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 10 apr 2014 18:43

@Jaap Telder: Ik twijfel helemaal niet over de kwaliteit en of een fiets nu een paar gram meer of minder is zal ook allemaal weinig uitmaken. Het enige wat ik zeg is dat je voor iets ongrijpbaars als een gevoel bij een merk bij Pinarello grof geld zult moeten neertellen. Heb je dat ervoor over is het toch prima.
Ik steek enorm veel geld in mijn fietsen. Veel mensen verklaren me compleet voor gek. Fietsen is voor mij iets wat me in een hele moeilijke periode op de been heeft gehouden en het is gewoon een passie die geld mag kosten. Een Pina zou ik echter niet kopen, omdat ik voor dat stukje "emotie" bij het merk het niet voor mezelf kan verantwoorden dat hoge extra bedrag te moeten betalen. Kan me ook de fietsen herinneren met die glitterlak en die vind ik dan weer spuuglelijk. Als diezelfde lak zou zitten op een ander merk zou ik het ook lelijk vinden.
Er zijn genoeg Pinarello's die ik echt wel mooi vind, zoals de fiets die jij hierboven post.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 apr 2014 20:40

franklin schreef:@Jaap Telder: Ik twijfel helemaal niet over de kwaliteit en of een fiets nu een paar gram meer of minder is zal ook allemaal weinig uitmaken. Het enige wat ik zeg is dat je voor iets ongrijpbaars als een gevoel bij een merk bij Pinarello grof geld zult moeten neertellen. Heb je dat ervoor over is het toch prima.
Ik steek enorm veel geld in mijn fietsen. Veel mensen verklaren me compleet voor gek. Fietsen is voor mij iets wat me in een hele moeilijke periode op de been heeft gehouden en het is gewoon een passie die geld mag kosten. Een Pina zou ik echter niet kopen, omdat ik voor dat stukje "emotie" bij het merk het niet voor mezelf kan verantwoorden dat hoge extra bedrag te moeten betalen. Kan me ook de fietsen herinneren met die glitterlak en die vind ik dan weer spuuglelijk. Als diezelfde lak zou zitten op een ander merk zou ik het ook lelijk vinden.
Er zijn genoeg Pinarello's die ik echt wel mooi vind, zoals de fiets die jij hierboven post.
@franklin: we hebben veel overeenkomsten :P Ik steek ook (te veel) geld in mijn fietshobby. Meer of minder grammen maakt mij ook niet echt veel uit. Die glitterlak vond ik ook niet echt je van het. Maar fietsen op een mooie racer is het mooiste wat er is :P en heeft ook mij in moeilijke tijden, een paar jaar terug, motivatie gegeven. Veel plezier met de fietshobby :)

icemus
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 23 mar 2007 18:30

icemus 12 apr 2014 17:44

hoe monteer ik het bottom bracket Shimano in een dogma? zit daar schroefdraad in?

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 12 apr 2014 18:01

italiaanse draad

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 14 apr 2014 10:58

Parijs-Roubaix Wiggins' fiets.
Lelijke banden 8-)

Afbeelding

Plaats reactie