Scott
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nice, blijft echt een ontzettend gave kleur
Rij met deze spatborden op de addict gravel als deze wordt ingezet als winterbike. Heb gravel wielset met 45mm en weg setje met 32mm. Nog niet geprobeerd om de set te monteren met de 45mm banden. Wel hele fijne set spatborden, degelijk en rammelt niet. Uitsparing voor de voor derailleur.NoChain schreef: ↑06 okt 2024 09:09 Aangezien hier wel wat mensen rondrijden op de Addict Gravel, iemand ervaring met de vaste spatborden van Syncros?
Veel info vind je er niet over en ik las ergens dat deze niet zouden passen met de standaard 45mm banden, omdat er niet genoeg ruimte zou zijn ten opzichte van de oogjes op het frame. In aluminium is er een equipped versie waar deze spatborden op gemonteerd staan, dat is met 40mm banden (maar uiteraard een ander frame...)
https://www.scott-sports.com/be/en/prod ... fender-set
In de bijgevoegde beschrijving staat inderdaad aangegeven max 40mm. Misschien met alles op de uiterste stand dat het net gaat passen. De max breedte van spatbord zelf is 50mm
Bedankt voor het antwoord. Ik heb ondertussen contact gehad met Scott en zij zeggen ook dat 45mm niet gaat passen.nicom schreef: ↑18 okt 2024 16:51Rij met deze spatborden op de addict gravel als deze wordt ingezet als winterbike. Heb gravel wielset met 45mm en weg setje met 32mm. Nog niet geprobeerd om de set te monteren met de 45mm banden. Wel hele fijne set spatborden, degelijk en rammelt niet. Uitsparing voor de voor derailleur.
In de bijgevoegde beschrijving staat inderdaad aangegeven max 40mm. Misschien met alles op de uiterste stand dat het net gaat passen. De max breedte van spatbord zelf is 50mm
Uiteindelijk heb je ook wel wat ruimte nodig om het vuil afgevoerd te krijgen, als het echt nipt is is het ook niet meteen ideaal.
-
- Forum-lid
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
De kogel is door de kerk. Mijn volgende fiets wordt geen Scott Addict RC meer, maar een Orbea Orca OMX. Ik had hem graag meegnomen op de shortlist, maar heb mijn geduld met het merk verloren. Ook Dsm-firminich-postnl moet het al een tijdje zonder klimfiets doen. Een jaar na aankondiging en goedkeuring door de UCI en 5 jaar na de intro van de huidige serie hadden we hem al lang mogen verwachten. Wat zou er toch aan de hand zijn bij Scott?
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Geen geld denk ik..... Fiets industrie krijgt echt klappen en we zien nog maar een klein deel.
Ze zullen wel een een vervanger komen voor de foil en addict in een model. Ipv twee losse.
De markt is gewoon ook heel erg aan het veranderen. Meer E-bike vooral ook MTB en gravel.
Race en normaal MTB krijgen echt de klappen. Welke jongere koopt er een racefiets?
Orbea blijf ik mooie fietsen vinden, prima keuze toch!
Ze zullen wel een een vervanger komen voor de foil en addict in een model. Ipv twee losse.
De markt is gewoon ook heel erg aan het veranderen. Meer E-bike vooral ook MTB en gravel.
Race en normaal MTB krijgen echt de klappen. Welke jongere koopt er een racefiets?
Orbea blijf ik mooie fietsen vinden, prima keuze toch!
-
- Forum-lid
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Daar zit wat in en ben supertevreden met mijn bestelling bij Orbea, overigens via de Scott dealer. Aan de andere kant zijn er best veel merken die naast elkaar minimaal 3, soms zelfs 4 typen race-achtige fietsen aanbieden, en daarin ook nu nog steeds innoveren: gravel, endurance, light, aero. De Addict RC 2020-2024 is als light in de markt gezet, maar weegt met dezelfde groep ca 700 gram meer dan een Orbea Orca omx. En de laatste Foil is net als superaerobak in de markt gezet. Logische strategie zou dan zijn een lichte Addict RC, waarmee het merk tenslotte ooit bekend en gewaardeerd is geworden. Ik verwacht dat die wel gaat komen, maar wil niet zo lang wachten.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb wat frame gewichten. De SL8 is in een 58cm 200gram lichter dan een foil frame.
De vork scheelt ook een 70 gram. Hardware een 30 gram.
Als je de comfi zadelpen neemt die bij het frame zit is het ook nog 100 gram extra.
Er zit 300 - 400 gram in de framesets totaal. Meer is het niet. Leuk voor de weegschaal.
Maar je gaat er niets van merken.
De vork scheelt ook een 70 gram. Hardware een 30 gram.
Als je de comfi zadelpen neemt die bij het frame zit is het ook nog 100 gram extra.
Er zit 300 - 400 gram in de framesets totaal. Meer is het niet. Leuk voor de weegschaal.
Maar je gaat er niets van merken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Voor mij zijn het ondertussen veel dingen bij elkaar: geen concurrerend gewicht, trage innovatie, Syncros afmontage. Ik weet ook wel dat een Foil relatief licht is, maar die wil ik niet.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Foil moet ook wel je fiets zijn, dat staat niet iedereen aan. Al vind ik hem zelf wel aardig -:)
Syncros vind ik niet zo slecht, heel vergelijkbaar met andere merken. Behoorlijk licht zelfs.
Trage innovatie, wat zou je willen hebben? In racefietsen zit niet veel innovatie meer.
Er is tov mijn foil uit 2017 aan de nieuwe fietsen niet veel meer veranderd, eigenlijk niets....... is mijn conclusie
Syncros vind ik niet zo slecht, heel vergelijkbaar met andere merken. Behoorlijk licht zelfs.
Trage innovatie, wat zou je willen hebben? In racefietsen zit niet veel innovatie meer.
Er is tov mijn foil uit 2017 aan de nieuwe fietsen niet veel meer veranderd, eigenlijk niets....... is mijn conclusie
7,1kg zou de nieuwe addict rc gaan wegen in de Ultegra di2 versie. Dat lijkt me een mooi gewicht.
Qua innovatie kan je inderdaad niet veel meer verwachten. Een Scott Addict, Orbea Orca, Focus Izalco, ... het lijkt allemaal als twee druppels water op elkaar. Qua lichte racefiets zijn we er wel zo'n beetje. Op dat vlak heb ik wel meer een boontje voor de aero fietsen, die zijn wat minder dertien in een dozijn.
Het klopt inderdaad wel dat Scott qua betrouwbaarheid van levering niet echt top is. Als je bij Orbea een leuke kleur vindt en je bent zeker van de levering, go for it!
Qua innovatie kan je inderdaad niet veel meer verwachten. Een Scott Addict, Orbea Orca, Focus Izalco, ... het lijkt allemaal als twee druppels water op elkaar. Qua lichte racefiets zijn we er wel zo'n beetje. Op dat vlak heb ik wel meer een boontje voor de aero fietsen, die zijn wat minder dertien in een dozijn.
Het klopt inderdaad wel dat Scott qua betrouwbaarheid van levering niet echt top is. Als je bij Orbea een leuke kleur vindt en je bent zeker van de levering, go for it!
In plaats van de innovatie van de laatste 10 jaar zou er weer een periode van consolidatie mogen zijn.
Van allerlei verschillende standaarden mogen wel winnaars gekozen worden. Dus een T47 bottom-bracket. Een 1 1/8e bij 1 1/4e balhoofdstel. Alle fietsen eenzelfde draad voor de steekas. Misschien zelfs een uitwisselbare aero zadelpen.
De kabels binnendoor blijft nog wel even chaos (innovatief) met allerlei fabrikant-eigen oplossingen.
Van allerlei verschillende standaarden mogen wel winnaars gekozen worden. Dus een T47 bottom-bracket. Een 1 1/8e bij 1 1/4e balhoofdstel. Alle fietsen eenzelfde draad voor de steekas. Misschien zelfs een uitwisselbare aero zadelpen.
De kabels binnendoor blijft nog wel even chaos (innovatief) met allerlei fabrikant-eigen oplossingen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40075
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14