Het grote Giro d'Italia 2011 topic
Voor het eerst dit jaar de giro gevolgd en ik heb iedere dag er naar uitgekeken om s'avonds de opgenomen etappe te kunnen kijken. Natuurlijk is het verlies van Wouter Weyland triest en geeft deze giro een zwart randje, maar wat heb ik genoten van de berg etappes. De beelden waren enkel vaak te triest voor woorden.
Mooi klassement voor Kruijswijk.
Er komen steeds meer Nederlandse wielrenners die een mooie uitslag kunnen rijden.
Vroeg of laat komt er weer een renner die de absolute top gaat halen.
De stemming van enkele jaren terug,met die patatgeneratie verhalen en dat we er niet meer de mentaliteit voor hebben in ons luxe landje, is gelukkig voorbij.
Dit geeft het vertrouwen aan de rest om ook eens wat te proberen.
Mooi om te zien.
Er komen steeds meer Nederlandse wielrenners die een mooie uitslag kunnen rijden.
De stemming van enkele jaren terug,met die patatgeneratie verhalen en dat we er niet meer de mentaliteit voor hebben in ons luxe landje, is gelukkig voorbij.
Mooi om te zien.
Zij is ook tegen
Kruijswijk heeft inderdaad zeer goed gereden. Jammer alleen dat hij met de 2e plaats in het jongerenklassement genoegen moet nemen.
Tja, Contador als eindwinnaar zat er natuurlijk wel aan te komen, maar dat hij uiteindelijk meer dan 6 minuten voorsprong heeft weten op te bouwen, is heel bijzonder.
En vergeet Pieter Weening natuurlijk ook niet
Tja, Contador als eindwinnaar zat er natuurlijk wel aan te komen, maar dat hij uiteindelijk meer dan 6 minuten voorsprong heeft weten op te bouwen, is heel bijzonder.
En vergeet Pieter Weening natuurlijk ook niet
simen schreef:Mooi klassement voor Kruijswijk.
Mooi om te zien.
+1
Ik denk dat we er sinds de jaren '80 niet zo goed voor hebben gestaan qua talent. Of overdrijf ik nu? In ieder geval qua ronderenners/klimmers niet.
Drie landgenoten die een top tien in een GT kunnen rijden, wat een luxe. En dan denk ik dat Gesink met een heleboel mazzel nog een GT kan winnen als AC/AS er niet zijn/weg/uit vallen.
De laatste die dat potentieel had was Erik Breukink.
Eelcoz, de laatste generatie was idd Rooks/Theunisse/Breukink.
Michael was voor mij geen klimmer/ronde renner. Ik vond het zonde dat hij de TdF deed, ik had liever gezien dat hij zich 100% op de klassiekers had gericht.
De laatste die dat potentieel had was Erik Breukink.
Eelcoz, de laatste generatie was idd Rooks/Theunisse/Breukink.
Michael was voor mij geen klimmer/ronde renner. Ik vond het zonde dat hij de TdF deed, ik had liever gezien dat hij zich 100% op de klassiekers had gericht.
-
- Forum-lid
ff een vraagje: hoe worden overwinningen precies geteld?
2 etappes + eindwinst = 3 overwinningen voor Contador. Telt een bergtrui of cima coppi dan ook als 1 op palmares? Contador wint nu ook het puntenklassement, telt dat ook als 1 winst?
2 etappes + eindwinst = 3 overwinningen voor Contador. Telt een bergtrui of cima coppi dan ook als 1 op palmares? Contador wint nu ook het puntenklassement, telt dat ook als 1 winst?
-
- Forum-lid HC
Had Contador trouwens een ploeg bij zich deze Giro? Behalve een volgwagen in de tijdrit heb die namelijk niet gezien.
@EricPeters: die gedachte had ik ook Dor het grote verschil tussen Contador en de rest was de Giro te vroeg beslist en daardoor veel minder spannend dan vorig jaar.
Volgend jaar maar wat meer spanning en wat minder klimwerk.
Volgend jaar maar wat meer spanning en wat minder klimwerk.
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1
Volgend jaar zelfde klim werk en geen Alberto dan moet de spanning ook wel terug zijn.
Ondanks de trieste gevallen(WW en Tondo) heb ik dit jaar weer genoten. Zal weer wennen zijn tijdens de TDF, berekende ritten weinig spanning en lang wachten. Als alberto een keer een slechte dag had, was er gelijk met dikke minuten gesmeten. Helaas heb ik hem niet op een (echt) slechte dag kunnen betrappen.
Ondanks de trieste gevallen(WW en Tondo) heb ik dit jaar weer genoten. Zal weer wennen zijn tijdens de TDF, berekende ritten weinig spanning en lang wachten. Als alberto een keer een slechte dag had, was er gelijk met dikke minuten gesmeten. Helaas heb ik hem niet op een (echt) slechte dag kunnen betrappen.