Tubes for Dummies
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik heb ook een haat-liefde verhouding met Conti tubes. Erg stug, maar toch (mijn ervaring) wel lekbestendiger dan Veloflex en Vittoria race tubes.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Voor het echte tube"gevoel" moet je dan ook geen Continental nemen. Ik heb zoals eerder gepost wat Vredestein tubes binnen gekregen. Ik moet ze nog gaan plakken, en momenteel zijn ze aan het rekken en strekken op een velg. Qua soepelheid te vergelijken met Veloflex / Vittoria - qua lek bestendigheid kan ik er nog niet veel over zeggen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik heb een keer een testje gedaan. Binnenbanden verwisselen kon in 2m39s ( Wiel uit frame, band eraf, band erin, + oppompen). Met geen mogelijkheid lijkt me tubes wisselen sneller gaan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 23 aug 2013 11:17
- Locatie: Apeldoorn
Het kan nog wel veel sneller dan 2 39, zoek maar eens op op yt
Dan daag ik je uit betere tubes te noemen voor de piste dan de conti sondernklasse. Ik heb ook met vittoria's gereden, maar met de conti's kan ik 5 km/u langzamer door de bocht zonder omlaag te glijden.rene schreef:Voor het echte tube"gevoel" moet je dan ook geen Continental nemen. Ik heb zoals eerder gepost wat Vredestein tubes binnen gekregen. Ik moet ze nog gaan plakken, en momenteel zijn ze aan het rekken en strekken op een velg. Qua soepelheid te vergelijken met Veloflex / Vittoria - qua lek bestendigheid kan ik er nog niet veel over zeggen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
53x11: rene bedoeld wegtubes denk ik
Ik ben nu ook weer aan het kloten met tubes. Ik heb een setje gekocht voor mijn crosser en omdat er andere lijm is gebruikt wil ik de velg schoonmaken. Er zit echt een dikke laag op en krijg het er niet vanaf. Ik ben momenteel bezig met:
- stickerwijderaar
- wasbezine
- aceton
Beetje bij beetje gaat het er wel af maar opschieten doet het niet. Iemand nog een gouden tip?
Daarnaast krijg ik mijn handen met geen mogelijkheid schoon. Hier had ik met vittoria veel minder last van. Iemand toevallig hier ook een tip voor?
Ik ben nu ook weer aan het kloten met tubes. Ik heb een setje gekocht voor mijn crosser en omdat er andere lijm is gebruikt wil ik de velg schoonmaken. Er zit echt een dikke laag op en krijg het er niet vanaf. Ik ben momenteel bezig met:
- stickerwijderaar
- wasbezine
- aceton
Beetje bij beetje gaat het er wel af maar opschieten doet het niet. Iemand nog een gouden tip?
Daarnaast krijg ik mijn handen met geen mogelijkheid schoon. Hier had ik met vittoria veel minder last van. Iemand toevallig hier ook een tip voor?
@ Gaisdergerman: Inderdaad bedoel ik wegtubes.
Voor wat betreft je tube wielen schoonmaken : Ik weet niet waar ze mee geplakt zijn , welke lijm dus , maar probeer eens een petroleum / gasolie , om de oude lijmresten te verdunnen. Een oude borstel / schrob borstel/ tandenborstel. en een oude lap / handoek om de verdunde resten te verwijderen.
Daarnaast is veel geduld een vereiste voor dit werk. Ik ben wel eens 3 kwartier per velg bezig geweest deze schoon te maken. En nu staat me weer zo'n test te wachten. ( nog twee setjes schoon te maken )
Voor wat betreft je tube wielen schoonmaken : Ik weet niet waar ze mee geplakt zijn , welke lijm dus , maar probeer eens een petroleum / gasolie , om de oude lijmresten te verdunnen. Een oude borstel / schrob borstel/ tandenborstel. en een oude lap / handoek om de verdunde resten te verwijderen.
Daarnaast is veel geduld een vereiste voor dit werk. Ik ben wel eens 3 kwartier per velg bezig geweest deze schoon te maken. En nu staat me weer zo'n test te wachten. ( nog twee setjes schoon te maken )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Lampenolie stickerverwijderaar sponsje met groene ruwe kant en laten weken en licht schrobben 15min heb je een schone velg.
P.s de A dugast Parijs- Roubaix tube is zeer comfortabel en slijtvast maar wel wat zwaarder.
P.s de A dugast Parijs- Roubaix tube is zeer comfortabel en slijtvast maar wel wat zwaarder.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Geduld? Ben ruim een uur per velg bezig geweest. Eentje is nog steeds niet helemaal lijmvrij :-$.csteenbe schreef:@gaisdergerman; lampenolie is het beste om te gebruiken, geduld is een schonen zaak:-)
Gelukkig gaat de Vittoria lijm die er nu op gaat een stuk makkelijker af.
Ben ik toch nog even nav mijn eerdere vraag over hoe lang de kit goed blijft;
Mij tubes zitten nu een klein jaar om m'n baanfiets en zitten voor wat ik trek en duw nog muurvast. Zijn door erkende fm gekit, netjes in hoezen wanneer niet aan het rijden en ook in de zomer bandjes op spanning gehouden.
Wat is jullie ervaring? Is dit te verwachten of is 3 jaar wel erg lang en toch maar eens laten vervangen? Wil natuurlijk liever niet op de baan een keer onderuit gaan
Mij tubes zitten nu een klein jaar om m'n baanfiets en zitten voor wat ik trek en duw nog muurvast. Zijn door erkende fm gekit, netjes in hoezen wanneer niet aan het rijden en ook in de zomer bandjes op spanning gehouden.
Wat is jullie ervaring? Is dit te verwachten of is 3 jaar wel erg lang en toch maar eens laten vervangen? Wil natuurlijk liever niet op de baan een keer onderuit gaan