Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 19 jul 2009 19:42

Schitterende etappe vandaag, eindelijk weer iets terug van de eerdere edities.

Wat betreft Armstrong, ik wordt ZO verschrikkelijk moe van de MEDIA, NED1, bij ieder woord wat armstrong zegt, maken ze interpretaties dat hij nog altijd strijdt met contador. Ook de verschijning van contador wordt verwoord als signalen van een ontlading van woede en agressie. De media houdt alles in stand, ik wordt er zoaan moe van.

Vanaf het eerste moment ben ik in de veronderstelling dat de 'zogenoemde' vete tussen contador en armstrong puur een tactische media zet is van bruyneel. Ik verwachte en doe dat nog steeds dat het altijd duidelijk is geweest dat contador de betere is en dat er voor hem gereden zou worden. Door de media de spek voor te binden, houdt de concurrentie zich vooral bezig met deze vete er vergeet daarmee te fietsen. In mijn optiek is dat exact wat er tot op heden in deze tour gebeurd is.

Tot slot over Armstrong, natuurlijk is hij een bijzonder persoon en zal hij zijn ego niet opzij zetten, en als het even kan zal hij niet laten tijd te winnen. Ik ben een groot Armstrong fan en heb niets dan respect voor zijn comeback, maar zoals gezegd, wordt ik zo stil aan moe van de media. Armstrong, Contador en Bruyneel, volgens mijn optiek, respect voor het plan, doel bereikt, totaan vandaag.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 19 jul 2009 19:48

Bottecchia schreef:Nu had ik al wel verwacht dat Contador de tour ging winnen maar het had wel aardig geweest als de verschillen iets minder groot zouden worden na de eerste serieuze bergrit.
Idd. Heel slechte parcourbouwers IMO. Aankomsten bergop moet je gewoon schrappen. Alle spanning direct weg...en bedankt!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 jul 2009 19:52

Hehehe, ja, gewoon iedere dag een ploegentijdrit over een spekglad parkoers en dan zullen we wel zien wie de beste is ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 19 jul 2009 20:18

Of de laatste col op 70k van de streep!
Zo groot waren de verschillen nou ook weer niet hè. Er kan nog van alles gebeuren. Ik kijk nu met name uit naar de rit van woensdag (gehaktdag?). Daar liggen mogelijkheden voor mannen als een sastre. Die klim van vandaag was duidelijk niet zwaar genoeg en veel te kort voor onze carlos. Hij kwam te laat op stoom.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 jul 2009 20:36

Was Armstrong niet die renner die vorige week nog zei dat hij Contador makkelijk had kunnen volgen als hij wou maar dat het niet aan hem was om dat te doen? Vandaag ging Armstrong simpelweg door het ijs. Klöden kwam bij het groepje Armstrong, werd meteen op kop gezet, reed zich leeg, ging van de kop, iedereen reed weg bij Lance, die vervolgens de leeg gereden Klöden weer op kop zette maar op het eind ook hem niet kon volgen. Niet gek en niet om je voor te schamen maar ik denk dat Armstrong wel wist dat hij niet sterk genoeg is, de boel probeerde te redden door aan te dringen op allerlei team afspraken en dan wel een héél grote bek had de afgelopen dagen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 19 jul 2009 20:45

De verschillen zijn misschien nog wel te overzien maar Contador sloeg een behoorlijk gat. En het lijkt er niet op dat dit een eenmalig grapje was. Bergop is hij gewoon echt een klasse apart. Daar is verder niets aan te doen. Ligt ook niet aan het parcours of wat dan ook. Hij is gewoon te sterk. Als er in de Pyreneëen serieuze aankomsten bergop waren geweest dan had hij het daar al gedaan.

De spanning zal in de slotweek voornamelijk zitten in de strijd om plaats 2 en 3. Of Contador moet weer zo'n hongerklop ala Parijs-Nice krijgen. Maar daar zal hij wel van hebben geleerd.

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 19 jul 2009 20:52

litespeed schreef:
Bottecchia schreef:Nu had ik al wel verwacht dat Contador de tour ging winnen maar het had wel aardig geweest als de verschillen iets minder groot zouden worden na de eerste serieuze bergrit.
Idd. Heel slechte parcourbouwers IMO. Aankomsten bergop moet je gewoon schrappen. Alle spanning direct weg...en bedankt!


Is er eindelijk een aankomst bergop, gaat iemand (in dit geval Contador en de Schlekjes) in de aanval, is het weer niet goed. Nee hoor, wat mij betreft prima. Heb zitten genieten vanmiddag. God wat reden die mannen hard op de slotbeklimming af.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 19 jul 2009 21:29

Die Kenny van Hummel, chapeau!
En passant introduceert ie nog even het begrip "Hummeltje". Prachtige tv

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 19 jul 2009 21:37

Ik denk overigens dat de aanval van Contador op Arcalis wel heel belangrijk is geweest. Daardoor stond hij boven Armstrong in het klassement. Stel je nu eens voor dat hij dat niet had gedaan en dat Nocentini die paar seconden niet had overgehouden.

Dan hadden ze dus vandaag met Armstrong in het geel de Alpen in gereden. Had zomaar een heel ander beeld van de etappe op kunnen leveren.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 19 jul 2009 21:44

Auke schreef:Die Kenny van Hummel, chapeau!
En passant introduceert ie nog even het begrip "Hummeltje". Prachtige tv


Ik zag hem net ook langskomen :)
Ik hoop dat ie de etappe van woensdag gaat overleven, maar vrees er een beetje voor....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 19 jul 2009 21:47

En wat viel de Rabo-ploeg weer tegen zeg.

Menchov? Niet gezien! Natuurlijk was-ie goed in de Giro. Maar dan is niet iedereen aanwezig.
Tsja en als je dan dit leest......

http://www.sportwereld.nl/wielrennen/33 ... af_op.html

Jammer dat Geesink vroegtijdig de TdF heeft moeten verlaten. Denk dat-ie zeker minimaal bij de laatste groep had gezeten.

Hopen maar dat de ze van de week nog een potje kunnen breken. Maar ik vrees met grote vreze! Rabo moet de bezem er maar eens doorheen gooien.

eelcoz

eelcoz 19 jul 2009 21:55

Deed Mentsjov vandaag ook mee dan? Ik had serieus echt even de gedachte dat hij afgestapt was in het begin van de etappe en, omdat ik het begin niet gezien had, dat gemist had, maar kon ook niks op teletekst vinden. Je hoort D&D er ook nauwelijks over.

Grote klasse van Contador natuurlijk, maar de held van de dag is toch wel Kenny van Hummel. Karakter. Ook mooi om z'n verhaal te horen na afloop.

Plaats reactie