Mart Smeets
@Madhill (en dan hou ik er over op!): ik zou het liever een educated guess willen noemen op basis van wetenschappelijke kennis. Motivatie hieronder
Op basis van het werelduurrecord fietsen gaan mannen 8% sneller (bron: wiki)
Echter, omdat geleverd vermogen evenredig is met snelhied tot de macht 3 leveren mannen iets meer dan 25% meer vermogen. Dit vermogen wordt voornamelijk aeroob geleverd, en is dus afhankelijk van VO2-max
Uit de fysiologie is bekend dat je maximaal ongeveer 25% kan verbeteren in VO2-max als je als ongetrainde hard gaat trainen.
Conclusie op basis van deze kort-door-de-bocht redenatie: een ongetrainde Boogerd en een getrainde Vos zijn aardig aan elkaar gewaagd. Ik gok dat de balans door zal slaan in het voordeel van Boogie, aangezien bij klimmen met name de VO2/kg van belang is, en daar zijn mannen nog eens in het voordeel door voornamelijk een lage vetmassa.
Conclusie2: omdat vrouwen dankzij de natuur bij voorbaat in het nadeel zijn hoort vrouwensport eigenlijk op de para-lympics thuis!*
Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!
(*uitspraak gejat van Midas Dekkers, maar daardoor niet minder grappig)
ZO, nu weer over naar het Smeets-bashen!
Op basis van het werelduurrecord fietsen gaan mannen 8% sneller (bron: wiki)
Echter, omdat geleverd vermogen evenredig is met snelhied tot de macht 3 leveren mannen iets meer dan 25% meer vermogen. Dit vermogen wordt voornamelijk aeroob geleverd, en is dus afhankelijk van VO2-max
Uit de fysiologie is bekend dat je maximaal ongeveer 25% kan verbeteren in VO2-max als je als ongetrainde hard gaat trainen.
Conclusie op basis van deze kort-door-de-bocht redenatie: een ongetrainde Boogerd en een getrainde Vos zijn aardig aan elkaar gewaagd. Ik gok dat de balans door zal slaan in het voordeel van Boogie, aangezien bij klimmen met name de VO2/kg van belang is, en daar zijn mannen nog eens in het voordeel door voornamelijk een lage vetmassa.
Conclusie2: omdat vrouwen dankzij de natuur bij voorbaat in het nadeel zijn hoort vrouwensport eigenlijk op de para-lympics thuis!*
Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!
(*uitspraak gejat van Midas Dekkers, maar daardoor niet minder grappig)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
53x11 schreef:
haha, ja, want ik denk niet dat Mart dat ooit zou kunnen begrijpen
zeker als daar ook nog eens geen zwart-wit beelden van zijn
Ik denk ook dat Boogerd het bergop nipt aan zou moeten kunnen winnen. Al is het maar omdat hij niet (helemaal) gestopt is met trainen.
En in een cross-wedstrijd is niet alleen vermogen, maar ook specifieke stuurmanskunst (stuurvrouwkunst zo u wil) van belang. Vos is een expert, nogal wiedes dat ze hem daar klopt.
En in een cross-wedstrijd is niet alleen vermogen, maar ook specifieke stuurmanskunst (stuurvrouwkunst zo u wil) van belang. Vos is een expert, nogal wiedes dat ze hem daar klopt.
Vanavond in de Avondetappe een reportage over Lance Armstrong gemaakt door Mart Smeets. Het zal het geijkte hosanna "mijn vriend Lance" verhaal zijn
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Corniel schreef:Ik denk ook dat Boogerd het bergop nipt aan zou moeten kunnen winnen. Al is het maar omdat hij niet (helemaal) gestopt is met trainen.
Ik zet m'n geld op Boogerd bergop. Met Alpe d'Huzes kwam ie dit jaar de zesde keer naar boven toen een maatje van me voor de 5e keer nog moest komen. En dat maatje had klimtijden van tussen 1.20 en 1.25 tot die klim. Ik schatte zijn tijden toen op 1.05. Ik was in ieder geval flink onder de indruk van zijn snelheid en souplesse na 5,5 keer de Alp.
Vos is daarbij ook nog een sprinter-type, dus zelfs in haar topconditie is ze geen echte kanshebber bergop.
Timo 2.0 schreef:Vanavond in de Avondetappe een reportage over Lance Armstrong gemaakt door Mart Smeets. Het zal het geijkte hosanna "mijn vriend Lance" verhaal zijn
Volgens mij niet in de avondetappe, maar om 20:30 op Ned. 3 --> Sportdocument.