Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 okt 2009 14:35

Rikkert schreef:
salute schreef:
Rikkert schreef:

Dank je wel. De maat is 60 en het is een klemband


Dank je salute, ik heb sinds gisteren een 59 cm in bestelling staan bij de afhaalchinees. Ik ben erg benieuwd....


Hij is binnen. Dik twee weken na mijn betaling is ie keurig afgeleverd. En dan hebben ze in China nog feest gehad voor de viering van 50jr republiek ook. Hij is niet moeders lichtste maar dat wist ik. Ik ben wel aangenaam verrast over de afwerking en de looks (zeer strakke lasnaden). En uiteindelijk door de BTW geglipt (mazzel dus).

Nu spullen verzamelen en op de donkere avonden aan de knutsel.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

m@ve
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 dec 2007 18:40

m@ve 18 okt 2009 14:56

Rene schreef:Afbeelding

Wat een gezeik of deze fiets nu wel of niet mooi is , anders moet of lichter kan ...... Het is gewoon een prachtige Merlin superlight die ik eens in het echt heb mogen aanschouwen , mooi is en uitgebalanceerd bij elkaar gezocht/ gekocht. Trouwens zag de fiets er ook zeer mooi uit met de Lightweight wielen en is zeker een van mijn all time favorites op het forum.

Afbeelding

De eigenaar is trouwens een zeer aardige gast , waarmee ik wel eens een rondje in frankrijk zou willen fietsen.

Toen ik zijn fiets zag was het toch wel een beetje een zetje in mn rug om ook eens een stealth zwarte machine te maken, wel geen titanium maar toch.

Grtz.


Wat een gezeik of deze fiets nu wel of niet mooi is , anders moet of lichter kan ...... Het is gewoon een prachtige Merlin superlight, mooi is en uitgebalanceerd bij elkaar gezocht/ gekocht. Trouwens zag de fiets er ook zeer mooi uit met de Lightweight wielen en is zeker een van mijn all time favorites op het forum.

+1

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 18 okt 2009 19:47

Ik vind het een hele mooie fiets. Maar lid van de titanium inquisitie zijnde zeg ik dat gespoten titanium niet kan. ;)

Als wielerliefhebber zeg ik: topbakie!

tomasso
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:39

tomasso 27 okt 2009 22:54

Wie van jullie titanium liefhebbers is bekend met de Planet-x Pro road Ti? Het frame wordt gemaakt door Lynskey naar ontwerp van Planet-X, maar andere bronnen zeggen dat het gewoon een Lynskey R230 is in een Planet-X jasje. Voordeel: goede waar voor lage prijs, althans zo lijkt het te zijn. Zie link: http://www.planet-x-warehouse.co.uk/?page_id=1288

Aangezien ik mij al geruime tijd aan het orienteren ben op een titanium frame heb ik nog een aantal andere opties, waaronder een VN Chinook, maar Lynskey (of de goedkopere Planet-X versie) vind ik toch nog iets fraaier. Vandaar dat ik dus zeer benieuwd ben naar eventuele ervaringen van anderen.

Oja, tijdens mijn speurtocht kwam ik ook Sabbath Bicycles tegen, ziet er ook leuk uit, vooral de Mondays Child: http://www.sundaybicycles.co.uk/MondaysChild.php . Iemand daar toevallig ook mee bekend??

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 27 okt 2009 23:20

Ik zou voor Lynskey gaan!. Check ff de site van Chain Reaction Cycles, ze zijn in de aanbieding!
Niets is wat het lijkt..

thamitchel
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 okt 2009 21:47

thamitchel 28 okt 2009 11:56

nette fiets heb je!

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 28 okt 2009 12:19

Na jaren op een VT 980 gekoerst te hebben zit ik te dubben over mijn nieuwe frame. Heb alle onderdelen al (Dura Ace 7900) maar nu nog het frame. Kwam toevallig onderstaand frame tegen.

[img=http://img23.imageshack.us/img23/1497/t ... uraace.jpg]
Deze FM zit in Vlaanderen en zal zijn frames ook wel ergens inkopen, net als zijn carbon frames. Ik heb al contact gehad met de man achter het merk en hij levert de frames ook los. Ik weet alleen de prijs nog niet maar schat zo rond de 1100. Kennen jullie het merk of dit frame en zo ja, wat zijn de ervaringen?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 okt 2009 14:05

Corniel schreef:Ik vind het een hele mooie fiets. Maar lid van de titanium inquisitie zijnde zeg ik dat gespoten titanium niet kan. ;)

Tsja, waarom hij gespoten MOEST worden is uitgebreid aan de orde gekomen in de door mij verwijderde berichten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 28 okt 2009 14:22

@Timo 2.0: Zie de ';)'. IMHO is het een geweldige fiets. Een van de weinige hier op het forum die ik graag zou hebben.

De opmerking was meer ter illustratie van de onzinnigheid van al dat puriteinse geneuzel. :)

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 28 okt 2009 14:31

@Timo 2.0---Je fiets is gewoon KLASSE!---

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 okt 2009 14:41

Ah, op die manier. Mja, ik heb besloten dat als ze me dan toch grammenjager noemen dan ik dat dan maar waar moet maken. Er zijn wat bestellingen onderweg.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie