Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Stevens

NoChain
Forum-lid

NoChain 25 feb 2013 10:16

blom0344 schreef:Probleem is, dat met 1/3 van de pen in het frame na montage er nog steeds speling voelbaar is (achter naar voren en vice versa). Pen gaat ook veel te makkelijk in het frame (alsof het frame te 'ruim' is) . Ik heb in gebrekkig Duits al een mailtje naar Stevens in Duitsland gestuurd.
Hoop maar dat een een langere pen te krijgen is :(

Nadeel van zo'n aero pen, niets anders zal ooit passen..
Vreemd, mss is er een probleem met de klem??
Ik denk wel dat er daar bij Stevens iemand zal zitten die ook gewoon Engels kan ;)

twofourtwo
Forum-lid

twofourtwo 25 feb 2013 13:07

NoChain schreef:
blom0344 schreef:Probleem is, dat met 1/3 van de pen in het frame na montage er nog steeds speling voelbaar is (achter naar voren en vice versa). Pen gaat ook veel te makkelijk in het frame (alsof het frame te 'ruim' is) . Ik heb in gebrekkig Duits al een mailtje naar Stevens in Duitsland gestuurd.
Hoop maar dat een een langere pen te krijgen is :(

Nadeel van zo'n aero pen, niets anders zal ooit passen..
Vreemd, mss is er een probleem met de klem??
Ik denk wel dat er daar bij Stevens iemand zal zitten die ook gewoon Engels kan ;)
klopt je kan gewoon mailen in het engels :) net iets eenvoudiger ... voor mij toch alleszins :)

als je een nieuwe zadelpen nodig hebt dan zal je langs een dealer moeten gaan vrees ik. ik had vorig jaar een nieuwe voorvork nodig en ben na veel gemail met stevens langs mijn dealer moeten gaan. ik was aan het wapperen met een credit card van geef me een vork NU en stuur ze per express post op ... maar niks nul nougabollen ... langs de dealer.
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

blom0344
Forum-lid

blom0344 25 feb 2013 13:28

Volgens de Stevens site hebben ze maar 2 dealers in Nederland (Amersfoort en Utrecht).. Als ik naar de zadelklem kijk, dan wordt ik wel wat mismoedig. Het lijkt erop dat ie bij een SLR verlijmd zou moeten zijn met het frame. De klem zit bij mij los. Ik hoop dat hier een Stevens SLR bezitter is die hier over uitsluitsel kan geven. Anders wordt het straks nog een kwestie van boren en bouten gebruiken :(

twofourtwo
Forum-lid

twofourtwo 25 feb 2013 15:44

blom0344 schreef:Volgens de Stevens site hebben ze maar 2 dealers in Nederland (Amersfoort en Utrecht).. Als ik naar de zadelklem kijk, dan wordt ik wel wat mismoedig. Het lijkt erop dat ie bij een SLR verlijmd zou moeten zijn met het frame. De klem zit bij mij los. Ik hoop dat hier een Stevens SLR bezitter is die hier over uitsluitsel kan geven. Anders wordt het straks nog een kwestie van boren en bouten gebruiken :(
ik weet niks van de slr af ... maar, als je een probleem hebt ga toch eerst is bij een dealer langs. mijn frame is na 2 jaar en 9 maanden vervangen omdat er een barstje zat in het carbon waar de zadelpen over zat.

nadeel:
- fiets binnen doen bij dealer en waarschijnlijk wachten op vertegenwoordiger voor inspectie als fotos geen uitsluitsel brengen
- wachten op nieuwe frame
- overbouwen van onderdelen kost wat geld

voordeel:
- nieuw frame (in mijn geval een upgrade van Vantage naar Xenon)
- een excuus om een extra fiets te kopen als je geen reserve fiets hebt :)

edit - om mijn situatie te schetsen:
- aankoop fiets: maart 2010
- kapotte voorvork: juni 2012 (eigen fout - ben ik ook eerlijk in geweest en heb ik meteen doorgegeven - zelf betaald)
- barstje carbon waar zadelpen klem zit: in de helft van december 2012 dan ook binnen gedaan bij FM
- nieuw frame en overgebouwd door FM: in de helft van januari 2013
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

blom0344
Forum-lid

blom0344 25 feb 2013 16:07

Antwoord van de technische afdeling van Stevens:

"Hallo Herr Blom,

die Stütze sollte 10cm im Rahmen versenkt werden, aber wir haben keine längeren Stützen im Programm"

Als dat zo is, dan zou ik met mijn lengte van 1,80m eigenlijk de grootste framemaat van de SLR moeten hebben. Blijkbaar heb ik idioot lange benen voor mijn lichaamslengte..

Dit probleem vraagt om een onorthodoxe oplossing, nlm een zadelpen-verlenging :)

(Maar ook met de pen 10cm in het frame blijft er speling. Ik denk niet dat een dealer me daar mee kan helpen)

ugaduga88
Forum-lid

ugaduga88 25 feb 2013 19:10

blom0344 schreef:Volgens de Stevens site hebben ze maar 2 dealers in Nederland (Amersfoort en Utrecht).. Als ik naar de zadelklem kijk, dan wordt ik wel wat mismoedig. Het lijkt erop dat ie bij een SLR verlijmd zou moeten zijn met het frame. De klem zit bij mij los. Ik hoop dat hier een Stevens SLR bezitter is die hier over uitsluitsel kan geven. Anders wordt het straks nog een kwestie van boren en bouten gebruiken :(
Op mijn SLR 2010/2011 frame is de zadelklem los en kan ik hem zonder problemen van het frame afhalen. Misschien dat zij bij de nieuwe framesets in de jaren daarna dit veranderd hebben. Mogelijk helpt een stukje schuurpapier tussen de zadelpen en het frame.
Colnago C59 Nero
Stevens SLR Aero

blom0344
Forum-lid

blom0344 25 feb 2013 21:19

ugaduga88 schreef:
Op mijn SLR 2010/2011 frame is de zadelklem los en kan ik hem zonder problemen van het frame afhalen. Misschien dat zij bij de nieuwe framesets in de jaren daarna dit veranderd hebben. Mogelijk helpt een stukje schuurpapier tussen de zadelpen en het frame.
Bedoel je om de speling op te heffen? Als de zadelklem los gemonteerd zou moeten worden, dan snap ik nog niet hoe dit een goede borging moet bieden.. Voor de goede orde, het gaat om een frame dat ik overgenomen heb. De inbusbout drukt een plaatje tegen de carbon zadelpen die daarmee gefixeerd zou moeten worden in het frame.

Vraagje: Kun jij de zadelpen ook enigzins van achter naar voren bewegen als die er zeg 10 cm diep inzit? De passing lijkt bij mij wel erg ruim..

ugaduga88
Forum-lid

ugaduga88 25 feb 2013 22:29

Idd om de speling op te heffen. Was maar een ideetje, een fietsvriend heeft ook last gehad van kraken in de zadelpen door speling, zijn fietsenmaker heeft er toen een stukje schuurpapier tussen gedaan en het was weg.

Ik heb totaal geen last van speling of kraken gehad sinds ik de fiets heb. Een beetje fietsenmaker zou wel een oplossing voor jouw probleem moeten hebben lijkt mij. Kan ook zijn dat de vorige eigenaar de zadelklem wat te hard heeft aangedraaid en iets gebroken is, het blijft carbon.

Daarnaast staat er op de zadelpen als ik me niet vergis, een streep met MAX dr op. Wanneer je dit niet passeert zou het in orde moeten zijn of er moet iets kapot zijn in de zadelklem.

Succes!
Colnago C59 Nero
Stevens SLR Aero

blom0344
Forum-lid

blom0344 26 feb 2013 09:19

Okay, het is het proberen waard. Zowel de pen als het frame zijn onbeschadigd. Ik heb +/- 2cm meer nodig dan max aangeeft, dus als Stevens inderdaad geen langere pen kan leveren, dan wordt het improviseren. Als het lukt wat ik in mijn hoofd heb, dan zal ik in deze Stevens topic de oplossing posten..

mima
Forum-lid

Gebruikersavatar mima 05 mar 2013 21:44

Stevens heeft veel meer dealers en in heel Nederland. ........... Waar woon je, dan kijk ik wel even voor je
Marcel

Stevens SCF. Cannondale Topstone.

Scapa Flow
Forum-lid

Scapa Flow 06 mar 2013 00:01

Presto heeft drie winkels en verkoopt Stevens.

lunaton
Forum-lid

lunaton 06 mar 2013 11:21

cycles Jean Habets in Schin op Geul(Limburg)

Plaats reactie