Koga
-
- Forum-lid HC
Mooie fiets, jammer dat het je maat niet is, als ik de zadelstand zo zie!
Ik zou niet helemaal achterop gaan zitten als ik jou was.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Dat komt omdat het een ISM zadel is. Die stel je altijd verder naar achteren af dan traditionele zadels. Daarbij is het dan de bedoeling dat je de achterste 4-5 cm niet gebruikt. Hierdoor lijkt het vaak alsof het zadel te ver naar achteren staat.colnagofreak schreef:Mooie fiets, jammer dat het je maat niet is, als ik de zadelstand zo zie!
Een normaal zadel zou voor mij bij deze fiets ongeveer midden op de rails gemonteerd worden. Ik heb daar vorig jaar, op mijn andere fiets nog mee geexperimenteerd. Maar toen bleek weer dat ik niet meer kan fietsen op een normaal zadel (geloof me, ik heb vrijwel alles geprobeerd)
Als deze fiets te klein zou zijn, dan is het de hoogte van het balhoofd.....
Speciaal voor dit soort gevoelige oogjes had ik er een foto van het kale frame bij gezet
- robertvklinken
- Forum-lid
Ik merkte laatste tijd dat mijn headset wat stroef liep. Ze zijn al zover heen dat een beetje nieuw vet geen zin meer heeft. Klein probleem is dat ik niet meer kan lezen welke maat/type is omdat het aangetast is door roest. Voor zover ik kan zien is boven 1 1/8 en de onderste 1 1/4. Weet iemand wat ik moet aanschaffen?
Headset is afkomstig van een Koga Kimera 2014.
Headset is afkomstig van een Koga Kimera 2014.
http://www.canecreek.com/headset-fit-finder
Dit is een handige site om het juiste type lager te achterhalen.
- robertvklinken
- Forum-lid
Bedankt, Ritchey Pro Drop In besteld!JDW schreef:http://www.canecreek.com/headset-fit-finder
- robertvklinken
- Forum-lid
Thanks, ik heb de fiets overgenomen van een renner uit het voormalige koga cycling team, zelf alleen wielen bij aangeschaft.maikelm schreef:Mooie fiets, Robert! Heb je deze zelf zo opgebouwd? Ik was eerst ook geinteresseerd in een Kimera Road Prestige, maar toch gekozen voor een Canyon CF-SL 9.0 Di2.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Mooi ding man!
-
- Forum-lid
Mooie kleur inderdaad. De KIMERA blijft toch een mooie fiets