Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

k.i.s.s.passe
Forum-lid

k.i.s.s.passe 01 apr 2007 00:59

Met wat voor Kuota fietst u rond

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 01 apr 2007 21:27

Hier dan eindelijk een foto. Valt nog niet mee hem mooi op de foto te zetten, maar dat ligt aan mij, zeker niet aan mijn Kebel, want in het echt is ze nog veel mooier...
Overigens komen er andere bidonhouders op. Heb twee Kuota-bidonhouders besteld, maar begin wel te twijfelen na alle negatieve berichten hierover.
Let trouwens ook eens op het feit dat de Kebel in deze XXL-maat veel minder een sloping geometrie heeft (normaliter 5 cm., bij de mijne maar 1 cm).

Afbeelding
Laatst gewijzigd door soloist op 20 mar 2012 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

youri
Forum-lid

youri 01 apr 2007 22:00

Quoten: Origineel geplaatst door soloist op 01 April 2007

Hier dan eindelijk een foto. Valt nog niet mee hem mooi op de foto te zetten, maar dat ligt aan mij, zeker niet aan mijn Kebel, want in het echt is ze nog veel mooier...
Overigens komen er andere bidonhouders op. Heb twee Kuota-bidonhouders besteld, maar begin wel te twijfelen na alle negatieve berichten hierover.
Let trouwens ook eens op het feit dat de Kebel in deze XXL-maat veel minder een sloping geometrie heeft (normaliter 5 cm., bij de mijne maar 1 cm).

Een hele mooie fiets, de laatste tijd zijn er al heel wat mooie Kuota's voorgesteld.
Wat de drinkbushouders betreft.  Vandaag de E3 Prijs in Harelbeke gereden, dit samen met nog een Kuota freak, wij hebben beide de Kuota carbon drinkbushouders en onze drinkbussen hebben zich geen milimeter bewogen, wij zijn dus tevreden.

casran
Forum-lid HC

casran 01 apr 2007 23:40

Heel mooi, soloist. Je hebt trouwens gelijk toe je eerder in dit topic zei dat door Kuota's oversize framestructuur de Kebel in jouw maatstelling er niet een volledig uit maat gerukte fiets met miniwieletjes uitziet... ik vind het immers moeilijk te genieten van de meeste frames in maten boven de 60cm, maar deze is prachtig.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 02 apr 2007 00:53

Hoi,
Rij er zelf toch ook al 2 jaar mee rond en behalve de grote 750ml die ie er wel eens op de kasseien durft uitgooien heb ik er hoegenaamd geen problemen mee. Alleen jammer van die chroomkleurige stickers zoals ik voordien al gemeld heb.....(Sorry, maar 'k kon het niet laten)
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

casran
Forum-lid HC

casran 02 apr 2007 00:57

Hé Frank, ik wacht eigenlijk nog eens op een foto van de huidige stand van je Khan... dus met de Bora's erin. Ciao,
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 03 apr 2007 03:32

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 April 2007

Hé Frank, ik wacht eigenlijk nog eens op een foto van de huidige stand van je Khan... dus met de Bora's erin. Ciao,

Hoi,
Je zal het voorlopig met een paar minder recente fotos moeten doen, Pieter.
Deze zijn rap-rap op de overloop geschoten in de maand januari maar ik zal binnenkort wat nieuwe plaatjes maken buitenshuis.
A propos, je nieuwe Kalibur frame is machtig mooi. Proficiat!
http://img95.imageshack.us/my.php?image=p1010275hz1.jpg
http://img403.imageshack.us/my.php?image=image4qo3.jpg
Binnenkort wordt het SSM Aspide Composite zadel nog vervangen door, naar alle waarschijnlijkheid, een SI CX Zero.
De Record BB wordt vervangen door een Miche Supertype Ti as met SKF 61903 hybride lagers (135g totaal). De Campa remkabels zijn vervangen door Jagwire Ripcord die uitstekend voldoen en 30 lichter zijn.
Powercordz hebben er ongeveer een dag opgestaan maar ik heb er zelfs niet eens mee gereden. Brol.
Verder zijn de Boras nu voorzien van Ceramic Speed ceramische lagers en de zwarte stofkapjes voor de naven door rode. Het vet is uiteindelijk vervangen door siliconen olie van zeer hoge viscositeit, de lagers zijn zo makkelijk onderhoudbaar dat dit me al bij al een halfuurtje zal kosten per maand....
Cassette is een zelf samengestelde vol Ti Campa 11-21. 150g of daaromtrent als ik het goed heb.
Later dit jaar worden ook nog de pulleywieltjes vervangen door de Ceramic Speed versie. ventueel komen er nog de 2007 versie van de Time RXS Cabon Ti pedaaltjes bij of ik ga uiteindelijk eens de boutjes tunen met de gepaste carbon, alu en Ti versies. We zien wel.
Momenteel weegt de fiets met Veloflex SC achter en Record vooraan 5,9 kg. Bij bergaf kom ik dus geen meter meer vooruit.......... 
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

poets
Forum-lid

Gebruikersavatar poets 03 apr 2007 10:49

@fdegrove Powercordz hebben er ongeveer een dag opgestaan maar ik heb er zelfs niet eens mee gereden. Brol.

waarom vind je het brol,was van plan om juist deze te monteren .

bartjan
Forum-lid

bartjan 03 apr 2007 13:48

Wie o wie kan me helpen aan een foto van een wit / zwarte Kebel in de maat XL........?  Met mijn lange spijker lichaam ben ik helaas genoodzaakt om voor een XL te gaan maar zou graag even willen zien hoe de verhoudingen zijn....

ilko
Forum-lid

ilko 03 apr 2007 14:06

Waanzinnig mooi fdegrove! Kan me voorstellen dat je deze wielen graag wilde hebben...
Wat voor stuurpen heb je gemonteerd trouwens?

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 03 apr 2007 15:17

Quote: Origineel geplaatst door Bartjan op 03 April 2007
Wie o wie kan me helpen aan een foto van een wit / zwarte Kebel in de maat XL........? Met mijn lange spijker lichaam ben ik helaas genoodzaakt om voor een XL te gaan maar zou graag even willen zien hoe de verhoudingen zijn....

Hierboven staat een foto van een zwart/witte Kebel (zo te zien de kleinste maat) en een foto van mijn rood/zwarte Kebel maatje XXL. Kun je zien wat er allemaal verandert tussen de uitersten.
Overigens moet je je niet al te veel blindstaren op foto's. Mijn XXL ziet er in het echt nog veel mooier uit. Een iets verkeerde camerastand kan een behoorlijk verkeerde indruk wekken.
Afbeelding

mensma
Forum-lid

mensma 03 apr 2007 16:36

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 April 2007

Je hebt trouwens gelijk toe je eerder in dit topic zei dat door Kuota's oversize framestructuur de Kebel in jouw maatstelling er niet een volledig uit maat gerukte fiets met miniwieletjes uitziet... ik vind het immers moeilijk te genieten van de meeste frames in maten boven de 60cm, maar deze is prachtig.

Dat viel mij ook meteen op. Ik heb dat ook met mijn Biachi, in een maat 58 is ie al veel mooier. Bij deze Kuota valt dat helemaal niet op!

Plaats reactie