Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 30 aug 2009 01:07

wevergo schreef:Hebben jullie deze fietsen al gezien?
Volgens mij de 2010 modellen.
Kwam ze tegen op internet.

Afbeelding
Afbeelding

)

ZE HEBBEN DE FOTO"S VAN DE SITE GEHAALD!!! 30-08-2009

De prijslijst is ook ineens verdwenen.

ik denk echt dat dit een onofficiele sessie was gezien de foto's, kijk maar eens bij de 1e foto op de voorgrond en de 2e foto links aan de zijkant...

wel jammer om te zien dat de goedkopere modellen er maar bekaaid (goedkoper afgemonteerd) afkomen dan vorig jaar.

gezien de populariteit( kijk ook maar eens naar het aantal reacties op de 'uitgelekte' foto's) is dit een gemiste kans van Cube. Ik denk dat ze nu heel wat potentiele kopers kwijtraken...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

silensior
Forum-lid

silensior 30 aug 2009 02:08

Dit vind ik niet, ik vind de modellen er goed uitzien. En ook de 'lagere' prijsklasse fietsen nu met een compact.
Mijn vraag was op de Cube Streamer van 2010 zijn de Crank en de remmen van FSA, is dit goede kwaliteit?

padelzijn
Forum-lid

padelzijn 30 aug 2009 02:14

SuperGrover1 schreef: wel jammer om te zien dat de goedkopere modellen er maar bekaaid (goedkoper afgemonteerd) afkomen dan vorig jaar.

gezien de populariteit( kijk ook maar eens naar het aantal reacties op de 'uitgelekte' foto's) is dit een gemiste kans van Cube. Ik denk dat ze nu heel wat potentiele kopers kwijtraken...

Als ik mijzelf als voorbeeld neem dan gaat dit idd klanten kosten. Ik heb voor een Cube (peloton) gekozen omwille van de prijs/kwaliteit verhouding. 105 groep voor 999 Euro als beginnersfiets voor een jaartje trok mij over de streep en daarom liet ik bijvoorbeeld de zomeraanbieding van Ridley aan mij voorbij gaan. Met de 2010 prijs/kwaliteit van Cube zou ik denk 200 euri meer uitgeven voor een 105 afgemonteerde Ridley Compact of een Bianchi.
Ik fiets dus ik besta.

glenn_janssens
Forum-lid

glenn_janssens 30 aug 2009 03:09

Kan ik volledig inkomen Padelzijn!
Ik had interesse in de Attempt omdat ik die qua prijs/kwaliteit interessant vond.
Als ik binnen een paar maand nog een attempt 2009 op de kop kan tikken dan ga ik daarvoor.
Anders wordt het hoogstwaarschijnlijk een Streamer triple van 2010 denk ik.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 30 aug 2009 10:21

Silensior schreef:Dit vind ik niet, ik vind de modellen er goed uitzien. En ook de 'lagere' prijsklasse fietsen nu met een compact.
Mijn vraag was op de Cube Streamer van 2010 zijn de Crank en de remmen van FSA, is dit goede kwaliteit?

Ik weet niet of je reageerde op mijn stelling, maar ik vind de duurdere modellen (bv agree) er mooi uitzien. de goedkopere modellen (die het populairst zijn...) zijn bijna niks veranderd tov vorig jaar of het jaar ervoor. De compact hebben ze al even op die modellen trouwens.
Ik vond de Aerial in 2007+2008 wel een mooie beginnersfiets maar nu krijg je gewoon minder fiets voor je geld. Sora ipv Tiagra en dan toch de prijs omhoog gooien?? Ik weet het wel, recessie en inflatie/prijsstijgingen etc maar toch.
Denk dat je voor die 859 euro best wat leukers elders kan kopen.

En dan die detailfoto's, 3 van de 4 zijn bijna hetzelfde.
Nee Cube, 2010 gauw vergeten,huiswerk doen en 2011 weer terugkomen.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

padelzijn
Forum-lid

padelzijn 30 aug 2009 12:11

SuperGrover1 schreef:
Silensior schreef:Dit vind ik niet, ik vind de modellen er goed uitzien. En ook de 'lagere' prijsklasse fietsen nu met een compact.

Ik weet niet of je reageerde op mijn stelling, maar ik vind de duurdere modellen (bv agree) er mooi uitzien. de goedkopere modellen (die het populairst zijn...) zijn bijna niks veranderd tov vorig jaar of het jaar ervoor.

Ik kan mij niet voorstellen dat je een Cube koopt anders dan uit rationele overwegingen. Goed ik heb een peloton verkozen boven de attempt en streamer, die ik op mijn shortlist had staan, overwegend op het uiterlijk. Ik denk dat eenn Cube koper eerst naar prijs kwaliteit kijkt en dan pas gaat beoordelen of het er ook een beetje gelikt uit ziet.

Bij andere merken zie en hoor je toch meer emotie doorklinken bij de kopers en ook de fabrikanten.
Ik fiets dus ik besta.

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 31 aug 2009 10:36

Ik ben benieuwd of iemand op het forum in 2009 de Cube Litening Super HPC heeft aangeschaft (met DuraAce of SuperRecord) en wat de ervaringen zijn. Ik heb hier op dit topic niets over kunnen vinden.

hoor graag :D:D

[img=http://lh3.ggpht.com/_321AUce_WaY/SUAbE ... perHPC.jpg]

eelcoz

eelcoz 31 aug 2009 16:54

Ik heb een vraag voor de Cube-deskundigen onder ons:

Een FM hier in de buurt vertelde mij dat Cube (samen met Stevens) waarschijnlijk het merk is met de beste prijs/kwaliteit verhouding. In dat opzicht niet te vergelijken met bijv. Cannondale, Trek of Specialized. Als ik naar de prijzen van de verschillende merken kijk, zou dit inderdaad wel eens zo kunnen zijn.

Eigenlijk is Cube dus een merk dat je koopt als je zo veel mogelijk 'waar' voor je geld wilt, en emotie geen (grote) rol speelt. Nu is het zo dat ik de meeste frames van Cube allesbehalve lelijk vind. Sterker nog, sommige zien er echt mooi uit. Daarom vraag ik me een beetje af hoe dit nu zit. Ik las ook ergens op dit forum dat de enige reden om een Cube te kopen van rationele aard zou zijn. Gebaseerd op een kille vergelijking van prijzen dus.

Hoe denken jullie hierover?

thunderstorm
Forum-lid

thunderstorm 31 aug 2009 17:16

Een hoop fietsliefhebbers vinden emotie belangrijk. Veel rijders hebben liever een duurdere en misschien "mindere" italiaanse fiets dan een volgens hen "emotieloze" duitse fiets.

Cubes zijn gewoon goede fietsen voor een goede prijs!

rogkat
Forum-lid

rogkat 31 aug 2009 17:24

Ik word toch wel heel emotioneel als ik de nieuwe 2010 modellen zie..maar ja dat is mijn emotie. Even alle gekheid op een stokkie..Ik vind Cube afgezien van de prijs/kwaliteitverh. heel mooie fietsen.
Trek de lijn maar door naar de autoindustrie, je hebt ook heel mooie duitse auto's
my third love

el_loco
Forum-lid

el_loco 31 aug 2009 20:09

Ach ja, over smaak valt te twisten... Ik vond de looks van mijn Agree Race 2009 erg aantrekkelijk en dat in combinatie met de afmontage: keuze was snel gemaakt. Stevens vindt ik bijvoorbeeld weer erg saaie fietsen, net als RedBull. Terwijl het toch supergoede fietsen zijn. Canyon combineert - mijns inziens - overigens ook mooie looks met een fijne prijs-kwaliteit verhouding. Hé, ieder z`n ding!

glenn_janssens
Forum-lid

glenn_janssens 01 sep 2009 05:51

TS-Biker schreef:Bij de alu agree (ook bij sommige andere modellen) gaan de versnellingskabels voortaan door het frame.

Is dit ook bij de Streamer?
Ik vermoed van wel, maar kan er iemand een foto plaatsen of een link van een 2010 Streamer aub?

Plaats reactie