Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Vandaag gezien...een korte broek

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 06 mar 2012 22:16

Ik fietste de eerste jaren dat ik een racefiets had ook gewoon met een korte broek de winter door. Nooit heb ik last gehad van kou of blessures. Omdat ik me na verloop van tijd steeds beter "ingelezen" heb, en daardoor leerde dat het onverstandig was voor je gewrichten, ben ik maar eens een lange broek gaan aanschaffen. Inmiddels is het bij mij ook een gewoonte geworden om bij lage temperaturen mijn beentjes te beschermen.

Toch verbaas ik me over alle reacties hierboven. Ieder mens is anders, en reageert anders op kou. Zo heb ik begrepen dat een zeker forumlid met een sigaarachtige gebruikersnaam zo'n beetje alles heeft geprobeerd om zijn voetjes warm te houden in de winter. Ikzelf fiets de hele winter met dezelfde schoenen als in de zomer. Overschoentjes erover, en klaar. Nooit last van koude voeten.

Ik denk altijd maar zo, als iemand bij 5 graden met een korte broek rondfietst, dan zal hij/zij er wel geen probleem mee hebben. Waarom jullie allemaal wel?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 mar 2012 07:40

Koubeleving is inderdaad heel persoonlijk, dat hoef je mij als oud-duikinstructeur niet uit te leggen....

eelcoz

eelcoz 07 mar 2012 11:20

Ik geloof best dat sommigen het niet koud zullen hebben in korte broek bij 7 graden, maar met een korte broek fietsen bij 7 graden is voor ieders spieren en gewrichten slecht. Dat staat los van de mate van koubeleving, lijkt me.

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 07 mar 2012 17:11

Vanmiddag: 5 graden en regen, echt koud: een enthousiasteling in een Rabo-outfit: korte broek, shirt met korte mouwen. Die wil morgen de ziektewet in als je het mij vraagt...
Eenvoud kenmerkt het ware.

jcvoo
Forum-lid
Contact

jcvoo 07 mar 2012 17:37

canyon81 schreef:Vanmiddag: 5 graden en regen, echt koud: een enthousiasteling in een Rabo-outfit: korte broek, shirt met korte mouwen. Die wil morgen de ziektewet in als je het mij vraagt...
Kan ook in het kader zijn van : " wat je niet aan hebt kan niet nat worden!"
Afbeelding

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 08 mar 2012 17:01

Of hij bespaart op waspoeder.... Hoeft ie niet veel te wassen! ;-)
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

wielrenmeisje
Forum-lid

wielrenmeisje 08 mar 2012 20:41

dat zie ik dus ook wel regelmatig rijden, nu bestaat er zoiets als tijgerbalsem en andere olie waar je het warm van krijgt, maar die hebben die mensen waarschijnlijk niet op, of wel?

pinaride
Forum-lid

Gebruikersavatar pinaride 08 mar 2012 21:23

wielrenmeisje schreef:dat zie ik dus ook wel regelmatig rijden, nu bestaat er zoiets als tijgerbalsem en andere olie waar je het warm van krijgt, maar die hebben die mensen waarschijnlijk niet op, of wel?
Nee, ik denk dat hun zwaar behaarde poten genoeg warmte geeft! :lol:
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

hilbrand
Forum-lid

hilbrand 11 mar 2012 17:30

Vandaag 12.30 uur tussen Westerlee en Heiligerlee met 10 graden en een koude windkracht 4. Wel met armstukken, maar waarschijnlijk de beenstukken vergeten.
vandaag is morgen alweer gisteren.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 mar 2012 17:56

Ik heb vandaag meerdere korte broeken gezien. En ook renners zonder amrstukken. Ik heb ze niet geteld maar op mijn rondje Almere - Monnickendam - Edam - Amsterdam - Muiden - Almere ben ik er zeker 10 tegen gekomen. En ik had kniestukken, armstukken en een windbreaker aan.. Ik heb niet een keer gedacht: "goh, ik heb het een beetje warm ". Eerder als de wind vol op de kop stond: "brrr, die wind is nog best fris".

Als je met 10 graden al met blote benen en blote armen rond fietst, wat trek je dan nog aan als het 25 graden is?
Live fast; die young. mijn blog

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 mar 2012 18:03

Naakt fietsen, zoals in de briljante film "de helaasheid der dingen". :D Deze films is waarschijnlijk wel wel bekend onder onze Vlaamse forumleden.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 mar 2012 18:12

Die film ken ik nog niet. Ik heb wel het boek 'de helaasheid der dingen' van Dimitri Verhulst gelezen. Een absolute aanrader overigens.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie