Trek
Quoten: Origineel geplaatst door Daso op 26 Mei 2007
Mag nu zeggen dat ik de eigenaar ben van een Trek 1500SL Antraciet.
Heb gister al een kleine 35km op gefietst maar dat beviel heel goed.
Kijk al weer naar uit om nog meer te gaan fietsen.
De prijs viel reuze mee bij de FM waar ik hem heb gehaald.
Ik heb er 1250,- voor moeten betalen terwijl de advies prijs 300,- hoger ligt.
Waarom heb je de de crank veranderd van deze fiets???
Hebben dit meer mensen misschien gedaan?
Op de wielen zitten 3 jaar garantie omdat trek het wel zat was heb ik begrepen dat er veel negatieve berichten worden verteld over deze wielen.
Maar ik vind ze wel echt stoer uitzien met die spaken.
Ben zelf niet zo zwaar, weeg nml maar 70 kg en ben 178 lang dus hoop dat ze goed blijven.
Ik heb hem standaard gelaten en misschien dat ik hem in de toelomst wel eens ga upgraden met andere wielen ect.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Dat bedrag heb ik er ook voor betaald, maar moets iets bijleggen vanwege de compact.
Ik heb het crankstel direct om laten zetten naar een R700 omdat ik graag met een compact wilde fietsen. Gewoon omdat me dat prettig leek. Ik woon in het zuiden en rijdt veel klimtochten. Standaard kon ik ook voor een triple kiezen, maar rijdt liever met een compact. Dit is uiteraard een persoonlijke voorkeur.
Toen ik de fiets kocht was ik 75 kilo, inmiddels 68. Mijn persoonlijke negatieve ervaring met de wielen betrof dus alleen een probleem met de afdichting van de achternaaf/body. Verder ben ik over de wielen tevreden, ze rijden uitstekend en zien er idd goed uit. En zoals je zegt: de garantie is goed dus er kan je weinig gebeuren.
Over de banden: vorig jaar heb ik ruim 7.000 km gereden zonder eenmaal lek te rijden, wat mij aangenaam verrastte. Begin van dit seizoen heb ik ze direct prefentief door dezelfde Bontragers vervangen. Tot nog toe 2.000 km gereden en nog geen lek. Mogelijk mazzel, mogelijk zijn ze echt goed lekbestendig.
Mag nu zeggen dat ik de eigenaar ben van een Trek 1500SL Antraciet.
Heb gister al een kleine 35km op gefietst maar dat beviel heel goed.
Kijk al weer naar uit om nog meer te gaan fietsen.
De prijs viel reuze mee bij de FM waar ik hem heb gehaald.
Ik heb er 1250,- voor moeten betalen terwijl de advies prijs 300,- hoger ligt.
Waarom heb je de de crank veranderd van deze fiets???
Hebben dit meer mensen misschien gedaan?
Op de wielen zitten 3 jaar garantie omdat trek het wel zat was heb ik begrepen dat er veel negatieve berichten worden verteld over deze wielen.
Maar ik vind ze wel echt stoer uitzien met die spaken.
Ben zelf niet zo zwaar, weeg nml maar 70 kg en ben 178 lang dus hoop dat ze goed blijven.
Ik heb hem standaard gelaten en misschien dat ik hem in de toelomst wel eens ga upgraden met andere wielen ect.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Dat bedrag heb ik er ook voor betaald, maar moets iets bijleggen vanwege de compact.
Ik heb het crankstel direct om laten zetten naar een R700 omdat ik graag met een compact wilde fietsen. Gewoon omdat me dat prettig leek. Ik woon in het zuiden en rijdt veel klimtochten. Standaard kon ik ook voor een triple kiezen, maar rijdt liever met een compact. Dit is uiteraard een persoonlijke voorkeur.
Toen ik de fiets kocht was ik 75 kilo, inmiddels 68. Mijn persoonlijke negatieve ervaring met de wielen betrof dus alleen een probleem met de afdichting van de achternaaf/body. Verder ben ik over de wielen tevreden, ze rijden uitstekend en zien er idd goed uit. En zoals je zegt: de garantie is goed dus er kan je weinig gebeuren.
Over de banden: vorig jaar heb ik ruim 7.000 km gereden zonder eenmaal lek te rijden, wat mij aangenaam verrastte. Begin van dit seizoen heb ik ze direct prefentief door dezelfde Bontragers vervangen. Tot nog toe 2.000 km gereden en nog geen lek. Mogelijk mazzel, mogelijk zijn ze echt goed lekbestendig.
Quoten: Origineel geplaatst door SvenBasso op 27 Mei 2007
Vraagje!!Ik heb een Trek 2300 met nog geen 600 km op de teller. Nou was ik hem aan het schoonmaken vandaag en nou zag ik een soort deuk/inham bij de voorderailleur en het lijkt op een inham voor als je naar het kleinste blad schakelt dat die anders tegen het frame zou aankomen. Zelf denk ik dat het gewoon zo hoort en m'n vader zei het zeker te weten! Is dit dan lelijk gedaan of ben ik zo een zeikerd of is het toch een deuk?Zit trouwens geen schade op de lak!Help me out!
Ik heb even een fotootje gemaakt van mijn fiets, vanaf het achterwiel naar mijn crankstel.
Bedoel je de "deuk" in de rechter liggende vorkpoot (rode circel)? In dat geval is het geen deuk, maar hoort het er te zitten.
Vraagje!!Ik heb een Trek 2300 met nog geen 600 km op de teller. Nou was ik hem aan het schoonmaken vandaag en nou zag ik een soort deuk/inham bij de voorderailleur en het lijkt op een inham voor als je naar het kleinste blad schakelt dat die anders tegen het frame zou aankomen. Zelf denk ik dat het gewoon zo hoort en m'n vader zei het zeker te weten! Is dit dan lelijk gedaan of ben ik zo een zeikerd of is het toch een deuk?Zit trouwens geen schade op de lak!Help me out!
Ik heb even een fotootje gemaakt van mijn fiets, vanaf het achterwiel naar mijn crankstel.
Bedoel je de "deuk" in de rechter liggende vorkpoot (rode circel)? In dat geval is het geen deuk, maar hoort het er te zitten.
Quoten: Origineel geplaatst door Trek1500T op 27 Mei 2007
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Dat bedrag heb ik er ook voor betaald, maar moets iets bijleggen vanwege de compact.
Ik heb het crankstel direct om laten zetten naar een R700 omdat ik graag met een compact wilde fietsen. Gewoon omdat me dat prettig leek. Ik woon in het zuiden en rijdt veel klimtochten. Standaard kon ik ook voor een triple kiezen, maar rijdt liever met een compact. Dit is uiteraard een persoonlijke voorkeur.
Toen ik de fiets kocht was ik 75 kilo, inmiddels 68. Mijn persoonlijke negatieve ervaring met de wielen betrof dus alleen een probleem met de afdichting van de achternaaf/body. Verder ben ik over de wielen tevreden, ze rijden uitstekend en zien er idd goed uit. En zoals je zegt: de garantie is goed dus er kan je weinig gebeuren.
Over de banden: vorig jaar heb ik ruim 7.000 km gereden zonder eenmaal lek te rijden, wat mij aangenaam verrastte. Begin van dit seizoen heb ik ze direct prefentief door dezelfde Bontragers vervangen. Tot nog toe 2.000 km gereden en nog geen lek. Mogelijk mazzel, mogelijk zijn ze echt goed lekbestendig.
Het fiets echt super deze trek 1500. Ik had hiervoor een hele oude Batavus Criterium. Zo'n fiets waar je nog je handen van het stuur moet halen als je wilt schakelen. Alleen de FM waar ik hem weg heb wat hij heeft gedaan weet ik niet. Het was dus zo ik probeerde het achterwiel er uit te halen omdat ik hem nog wel eens wil gaan vervoeren in mijn auto. Nou wou ik hem terug plaatsen wat na mijn idee maar op 1 manier kan en past. Wat dus niet lukte om de snelspanner weer vast te zetten. Moest dus hem een stuk losser draaien waardoor ik hem wel dicht kreeg. Nu moest ik hem wel weer afstellen met de stelmoer dat je hem zeg maar kunt stellen en niet de kleine schroefjes. Maar als ik hem achter op de grote tandwiel zet dan komt hij tegen de achter derailleur aan. Als ik het goed heb gezien kun je deze met twee schroefjes naar links en rechts verplaatsen toch?
Maar ik kwam er ook achter dat ik de complete remunits kon verdraaien zowel voor als achter. Hoe vast moeten deze zitten en hoe snel kun je een carbon voorvork kapot maken hoeveel kan dit hebben?? Achter is wel gewoon alu dus die mag wel wat kunnen leiden neem ik aan. Ik neem aan dat je deze niet zomaar mag kunnen verdraaien.
Ik heb wel voor de tripple gekozen ik heb nog niet echt het idee dat ik deze ook echt veel ga gebruiken. Ik woon nml ik de flevopolder maar als er iets plat kan zijn dan is dat hier wel te vinden. De planning is wel dat ik richting Ommen ga fietsen en daar heb je wel paar leuke heuvels en mooie omgeving om te fietsen.
Groet,
de trotse eigenaar van een Trek1500 SLR
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Dat bedrag heb ik er ook voor betaald, maar moets iets bijleggen vanwege de compact.
Ik heb het crankstel direct om laten zetten naar een R700 omdat ik graag met een compact wilde fietsen. Gewoon omdat me dat prettig leek. Ik woon in het zuiden en rijdt veel klimtochten. Standaard kon ik ook voor een triple kiezen, maar rijdt liever met een compact. Dit is uiteraard een persoonlijke voorkeur.
Toen ik de fiets kocht was ik 75 kilo, inmiddels 68. Mijn persoonlijke negatieve ervaring met de wielen betrof dus alleen een probleem met de afdichting van de achternaaf/body. Verder ben ik over de wielen tevreden, ze rijden uitstekend en zien er idd goed uit. En zoals je zegt: de garantie is goed dus er kan je weinig gebeuren.
Over de banden: vorig jaar heb ik ruim 7.000 km gereden zonder eenmaal lek te rijden, wat mij aangenaam verrastte. Begin van dit seizoen heb ik ze direct prefentief door dezelfde Bontragers vervangen. Tot nog toe 2.000 km gereden en nog geen lek. Mogelijk mazzel, mogelijk zijn ze echt goed lekbestendig.
Het fiets echt super deze trek 1500. Ik had hiervoor een hele oude Batavus Criterium. Zo'n fiets waar je nog je handen van het stuur moet halen als je wilt schakelen. Alleen de FM waar ik hem weg heb wat hij heeft gedaan weet ik niet. Het was dus zo ik probeerde het achterwiel er uit te halen omdat ik hem nog wel eens wil gaan vervoeren in mijn auto. Nou wou ik hem terug plaatsen wat na mijn idee maar op 1 manier kan en past. Wat dus niet lukte om de snelspanner weer vast te zetten. Moest dus hem een stuk losser draaien waardoor ik hem wel dicht kreeg. Nu moest ik hem wel weer afstellen met de stelmoer dat je hem zeg maar kunt stellen en niet de kleine schroefjes. Maar als ik hem achter op de grote tandwiel zet dan komt hij tegen de achter derailleur aan. Als ik het goed heb gezien kun je deze met twee schroefjes naar links en rechts verplaatsen toch?
Maar ik kwam er ook achter dat ik de complete remunits kon verdraaien zowel voor als achter. Hoe vast moeten deze zitten en hoe snel kun je een carbon voorvork kapot maken hoeveel kan dit hebben?? Achter is wel gewoon alu dus die mag wel wat kunnen leiden neem ik aan. Ik neem aan dat je deze niet zomaar mag kunnen verdraaien.
Ik heb wel voor de tripple gekozen ik heb nog niet echt het idee dat ik deze ook echt veel ga gebruiken. Ik woon nml ik de flevopolder maar als er iets plat kan zijn dan is dat hier wel te vinden. De planning is wel dat ik richting Ommen ga fietsen en daar heb je wel paar leuke heuvels en mooie omgeving om te fietsen.
Groet,
de trotse eigenaar van een Trek1500 SLR
Quoten: Origineel geplaatst door Daso op 28 Mei 2007
Het fiets echt super deze trek 1500. Ik had hiervoor een hele oude Batavus Criterium. Zo'n fiets waar je nog je handen van het stuur moet halen als je wilt schakelen. Alleen de FM waar ik hem weg heb wat hij heeft gedaan weet ik niet. Het was dus zo ik probeerde het achterwiel er uit te halen omdat ik hem nog wel eens wil gaan vervoeren in mijn auto. Nou wou ik hem terug plaatsen wat na mijn idee maar op 1 manier kan en past. Wat dus niet lukte om de snelspanner weer vast te zetten. Moest dus hem een stuk losser draaien waardoor ik hem wel dicht kreeg. Nu moest ik hem wel weer afstellen met de stelmoer dat je hem zeg maar kunt stellen en niet de kleine schroefjes. Maar als ik hem achter op de grote tandwiel zet dan komt hij tegen de achter derailleur aan. Als ik het goed heb gezien kun je deze met twee schroefjes naar links en rechts verplaatsen toch?
Maar ik kwam er ook achter dat ik de complete remunits kon verdraaien zowel voor als achter. Hoe vast moeten deze zitten en hoe snel kun je een carbon voorvork kapot maken hoeveel kan dit hebben?? Achter is wel gewoon alu dus die mag wel wat kunnen leiden neem ik aan. Ik neem aan dat je deze niet zomaar mag kunnen verdraaien.
Ik heb wel voor de tripple gekozen ik heb nog niet echt het idee dat ik deze ook echt veel ga gebruiken. Ik woon nml ik de flevopolder maar als er iets plat kan zijn dan is dat hier wel te vinden. De planning is wel dat ik richting Ommen ga fietsen en daar heb je wel paar leuke heuvels en mooie omgeving om te fietsen.
Groet,
de trotse eigenaar van een Trek1500 SLR
Normaal gesproken moet je je derailleur niet hoeven bijstellen als je je achterwiel hebt verwijderd. Doordat je je quickrelease flink moest opendraaien om 'm erin te zetten, vermoed ik dat er toch iets niet helemaal jovel zit. Daardoor is mogelijk de positie van de cassette t.o.v. je derailleur anders dan voor je 'm eruit haalde.
Je shifters heel en weer kunnen bewegen is uiteraard niet zoals het hoort, begrijp alleen niet wat dat met je voorvork te maken heeft.
Voor beide problemen even terug naar je FM lijkt mij.
Het fiets echt super deze trek 1500. Ik had hiervoor een hele oude Batavus Criterium. Zo'n fiets waar je nog je handen van het stuur moet halen als je wilt schakelen. Alleen de FM waar ik hem weg heb wat hij heeft gedaan weet ik niet. Het was dus zo ik probeerde het achterwiel er uit te halen omdat ik hem nog wel eens wil gaan vervoeren in mijn auto. Nou wou ik hem terug plaatsen wat na mijn idee maar op 1 manier kan en past. Wat dus niet lukte om de snelspanner weer vast te zetten. Moest dus hem een stuk losser draaien waardoor ik hem wel dicht kreeg. Nu moest ik hem wel weer afstellen met de stelmoer dat je hem zeg maar kunt stellen en niet de kleine schroefjes. Maar als ik hem achter op de grote tandwiel zet dan komt hij tegen de achter derailleur aan. Als ik het goed heb gezien kun je deze met twee schroefjes naar links en rechts verplaatsen toch?
Maar ik kwam er ook achter dat ik de complete remunits kon verdraaien zowel voor als achter. Hoe vast moeten deze zitten en hoe snel kun je een carbon voorvork kapot maken hoeveel kan dit hebben?? Achter is wel gewoon alu dus die mag wel wat kunnen leiden neem ik aan. Ik neem aan dat je deze niet zomaar mag kunnen verdraaien.
Ik heb wel voor de tripple gekozen ik heb nog niet echt het idee dat ik deze ook echt veel ga gebruiken. Ik woon nml ik de flevopolder maar als er iets plat kan zijn dan is dat hier wel te vinden. De planning is wel dat ik richting Ommen ga fietsen en daar heb je wel paar leuke heuvels en mooie omgeving om te fietsen.
Groet,
de trotse eigenaar van een Trek1500 SLR
Normaal gesproken moet je je derailleur niet hoeven bijstellen als je je achterwiel hebt verwijderd. Doordat je je quickrelease flink moest opendraaien om 'm erin te zetten, vermoed ik dat er toch iets niet helemaal jovel zit. Daardoor is mogelijk de positie van de cassette t.o.v. je derailleur anders dan voor je 'm eruit haalde.
Je shifters heel en weer kunnen bewegen is uiteraard niet zoals het hoort, begrijp alleen niet wat dat met je voorvork te maken heeft.
Voor beide problemen even terug naar je FM lijkt mij.
Quoten: Origineel geplaatst door Trek1500T op 27 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door SvenBasso op 27 Mei 2007
Vraagje!!Ik heb een Trek 2300 met nog geen 600 km op de teller. Nou was ik hem aan het schoonmaken vandaag en nou zag ik een soort deuk/inham bij de voorderailleur en het lijkt op een inham voor als je naar het kleinste blad schakelt dat die anders tegen het frame zou aankomen. Zelf denk ik dat het gewoon zo hoort en m'n vader zei het zeker te weten! Is dit dan lelijk gedaan of ben ik zo een zeikerd of is het toch een deuk?Zit trouwens geen schade op de lak!Help me out!
Ik heb even een fotootje gemaakt van mijn fiets, vanaf het achterwiel naar mijn crankstel.
Bedoel je de "deuk" in de rechter liggende vorkpoot (rode circel)? In dat geval is het geen deuk, maar hoort het er te zitten.
Mijn 'deuk' zit in de buis van het crankstel naar de zadelpen toe, maar op nagenoeg dezelfde manier als hier bij jou gedaan..
Quoten: Origineel geplaatst door SvenBasso op 27 Mei 2007
Vraagje!!Ik heb een Trek 2300 met nog geen 600 km op de teller. Nou was ik hem aan het schoonmaken vandaag en nou zag ik een soort deuk/inham bij de voorderailleur en het lijkt op een inham voor als je naar het kleinste blad schakelt dat die anders tegen het frame zou aankomen. Zelf denk ik dat het gewoon zo hoort en m'n vader zei het zeker te weten! Is dit dan lelijk gedaan of ben ik zo een zeikerd of is het toch een deuk?Zit trouwens geen schade op de lak!Help me out!
Ik heb even een fotootje gemaakt van mijn fiets, vanaf het achterwiel naar mijn crankstel.
Bedoel je de "deuk" in de rechter liggende vorkpoot (rode circel)? In dat geval is het geen deuk, maar hoort het er te zitten.
Mijn 'deuk' zit in de buis van het crankstel naar de zadelpen toe, maar op nagenoeg dezelfde manier als hier bij jou gedaan..
Quoten: Origineel geplaatst door Trek1500T op 28 Mei 2007
Normaal gesproken moet je je derailleur niet hoeven bijstellen als je je achterwiel hebt verwijderd. Doordat je je quickrelease flink moest opendraaien om 'm erin te zetten, vermoed ik dat er toch iets niet helemaal jovel zit. Daardoor is mogelijk de positie van de cassette t.o.v. je derailleur anders dan voor je 'm eruit haalde.
Je shifters heel en weer kunnen bewegen is uiteraard niet zoals het hoort, begrijp alleen niet wat dat met je voorvork te maken heeft.
Voor beide problemen even terug naar je FM lijkt mij.
Bedoelde met de remunits niet de shifters maar de rem zelf dus met de remblokjes er op. Dat schakelen heb ik dus zelf voorelkaar kunnen krijgen. Maar ik ga zeker teruf naar de FM. De ketting loopt ook tegen de voor derailleur aan als ik hem achter op de groote tandwiel zet. Koste me gennoeg geld dus dan mag je verwachten dat hij goed inelkaar wordt gezet.
Normaal gesproken moet je je derailleur niet hoeven bijstellen als je je achterwiel hebt verwijderd. Doordat je je quickrelease flink moest opendraaien om 'm erin te zetten, vermoed ik dat er toch iets niet helemaal jovel zit. Daardoor is mogelijk de positie van de cassette t.o.v. je derailleur anders dan voor je 'm eruit haalde.
Je shifters heel en weer kunnen bewegen is uiteraard niet zoals het hoort, begrijp alleen niet wat dat met je voorvork te maken heeft.
Voor beide problemen even terug naar je FM lijkt mij.
Bedoelde met de remunits niet de shifters maar de rem zelf dus met de remblokjes er op. Dat schakelen heb ik dus zelf voorelkaar kunnen krijgen. Maar ik ga zeker teruf naar de FM. De ketting loopt ook tegen de voor derailleur aan als ik hem achter op de groote tandwiel zet. Koste me gennoeg geld dus dan mag je verwachten dat hij goed inelkaar wordt gezet.
Mocht je overwegen om er ooit nog eens Fulcrum Racing 1's onder te zetten, dan kun je hier vast kijken hoe het zal staan. Ik heb ze gistermiddag opgehaald en 's avonds heb ik er voor het eerst mee gereden met de vereniging.
Ik heb er Continental GP4000's omheen gelegd. Ik twijfelde even of het rode niet té zou zijn, maar ik vind het goed staan. Het haalt de fiets lekker op. Ook de aerodinamische spaken vind ik mooi van deze wielen.
Over de rijeigenschappen kan ik kort zijn: wat een verademing. Het is lastig te definieren, maar het rolt gewoon prachtig, het is enorm stijf en met aanzetten voelen de wielen snel aan. Er zal ongetwijfelt een stuk suggestie bij zitten, maar het is echt een enorm verschil met de standaard wielen, hoewel ik daar altijd lekker mee heb gereden. Ik had eerst het idee deze wielen voor toertochten te houden en de oude voor trainen, maar ik geloof niet dat deze wielen er nog onder vandaan komen. Eén keer mee rijden en je bent verpest.
Het verschil mag je ook wel merken voor de centen. Deze aanschaf kun je alleen uitleggen aan "gelijkgestemden". Als ik tegen mijn familie begin over mijn wielsetje van 700 euro zie ik wat wenkbrauwen fronzen. Ik probeer dan uit te leggen dat ze wel een paar fietsen mee zullen gaan, maar ook dat blijkt niet het juiste excuus.
De wielen hebben 1 nadeel: je gemiddelde snelheid gaat er behoorlijk door naar beneden. Je hebt namelijk steeds de neiging je benen stil te houden om naar dat heerlijke geluid van het freewheel te luisteren. Dit is echt een Campagnolo sound en roept bij mij assocaties met Zwitserse uurwerken op. Pure precisie en kwaliteit, geweldig!
Ik heb er Continental GP4000's omheen gelegd. Ik twijfelde even of het rode niet té zou zijn, maar ik vind het goed staan. Het haalt de fiets lekker op. Ook de aerodinamische spaken vind ik mooi van deze wielen.
Over de rijeigenschappen kan ik kort zijn: wat een verademing. Het is lastig te definieren, maar het rolt gewoon prachtig, het is enorm stijf en met aanzetten voelen de wielen snel aan. Er zal ongetwijfelt een stuk suggestie bij zitten, maar het is echt een enorm verschil met de standaard wielen, hoewel ik daar altijd lekker mee heb gereden. Ik had eerst het idee deze wielen voor toertochten te houden en de oude voor trainen, maar ik geloof niet dat deze wielen er nog onder vandaan komen. Eén keer mee rijden en je bent verpest.
Het verschil mag je ook wel merken voor de centen. Deze aanschaf kun je alleen uitleggen aan "gelijkgestemden". Als ik tegen mijn familie begin over mijn wielsetje van 700 euro zie ik wat wenkbrauwen fronzen. Ik probeer dan uit te leggen dat ze wel een paar fietsen mee zullen gaan, maar ook dat blijkt niet het juiste excuus.
De wielen hebben 1 nadeel: je gemiddelde snelheid gaat er behoorlijk door naar beneden. Je hebt namelijk steeds de neiging je benen stil te houden om naar dat heerlijke geluid van het freewheel te luisteren. Dit is echt een Campagnolo sound en roept bij mij assocaties met Zwitserse uurwerken op. Pure precisie en kwaliteit, geweldig!
Trek Madone 2008:
http://neilroad.blogspot.com/2007/06/ph ... adone.html
* al eerder gepost op weightweenies.
http://neilroad.blogspot.com/2007/06/ph ... adone.html
* al eerder gepost op weightweenies.