Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 16 jul 2013 20:24

De etappe van vandaag was wel goed tegen mijn dopingangst wat Froome betreft

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 16 jul 2013 20:29

even off topic

voor om in de stemming te komen voor donderdag.

Ik kon toen niet meer werken.. we waren aan de radio "vastgeklonken"

http://www.youtube.com/watch?v=F1uCuiIlCr4

en hier nog 100 filmpjes met hoogtepunten uit de tourgeschiedenis.
http://tourtop100.nl

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 16 jul 2013 21:19

rhino7 schreef:Valpartijtje Contador
Hij daalde wel veel met de handjes boven op de remmetjes
Ik vond eigenlijk dat zowel Contador als Kreuzinger nogal wanhopig probeerden het pak los te rijden. Uiteindelijk was Contador zelf het slachtoffer :) Wat dat betreft vond ik het jammer dat er niet harder werd doorgereden door de groep.

Jammer van Ten Dam en toch wel weer knap van Mollema. Wat is Mollema toch een taaie...
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 16 jul 2013 21:30

Wat mij opviel was dat Tankink en Gesink vlak na het groepje-Ten Dam al over de streep kwamen, wat aantoont dat de gehele Belkin-ploeg goed in vorm lijkt te zijn.

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 16 jul 2013 22:51

Dat Bram Tankink op slechts 1:39 van de toprenners binnenkwam na een stevige klim is voor hem een topprestatie

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 16 jul 2013 23:12

sloeren schreef:De etappe van vandaag was wel goed tegen mijn dopingangst wat Froome betreft
Benieuwd hoe er morgen weer over Froome wordt gesproken als ie weer een slagveld en bloedbad achterlaat in de tijdrit. Tenzij Froome op reserve gaat rijden en iedereen op AlpdHuez gaat vermorzelen. Stel dat ie de komende twee dagen weer een paar minuten wint, dan staat ie straks 6 minuten voor in het klassement; ouderwets grote klassementsverschillen in de maak? En ohja, het schijnt smoordruk te worden op AlpdHuez: dat wordt hopen en bidden dat er zich geen rare fratsen van supporters gaan voordoen (en geen rare fratsen in de afdaling natuurlijk!).

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5807
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 jul 2013 00:01

'k had in de afdaling de indruk dat Froome met de fiets van wiggins aan het dalen was! :roll:

waarom eigenlijk zo fanatiek Contador willen volgen? Froome was zelfs een beetje geirriteerd omdat Contador risico's nam in de afdaling: niemand verplicht hem toch om hetzelfde te doen?
Ik krijg de indruk dat Froome toch nog met angst voor zijn tegenstanders rondrijdt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 17 jul 2013 08:05

mrcoffee schreef:
rhino7 schreef:Valpartijtje Contador
Hij daalde wel veel met de handjes boven op de remmetjes
Ik vond eigenlijk dat zowel Contador als Kreuzinger nogal wanhopig probeerden het pak los te rijden. Uiteindelijk was Contador zelf het slachtoffer :) Wat dat betreft vond ik het jammer dat er niet harder werd doorgereden door de groep.
Misschien wanhopig, maar wat mij betreft hoort "aanvallen" in de afdaling er gewoon bij. Ik snap het gejammer van Froome dan ook niet helemaal, volgens mij is er geen regel die risico's nemen in de afdaling verbiedt. Hij (Froome) hoeft niet in het wiel van Contador te rijden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39542
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jul 2013 08:24

Ik snap het deels. AC reed echt op het randje; als je dat straks op de Sarenne ook gaat doen is het wachten op ongelukken. De tour win je niet in de afdaling IMHO. Er straalt wel iets wanhopigs vanaf bij AC, dit zou hij vroeger nooit hebben gedaan.
Less is bore

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 jul 2013 08:39

De Sarenne op het randje afdalen heeft volgens mij niet zo heel veel nut. Die kleine winst pakr Froome met Porte wel weer terug in het onderste stuk van de afdaling en daarna volgt nog een keer die Alpe. Ik denk dat de afdaal truck beter tot vrijdag bewaard kan blijven. Daar kan AC nog wel een half minuutje pakken. Maar als hij de tour wil winnen zal hij de komende 4 dagen gewoon harder dan Froome omhoog moeten rijden.

En AC is volgens mij ook niet wanhopig. Een paar jaar terug werd Schleck ook al een keer eruit gefietst op een afdaling door AC. Ook afdalen is koersen zullen ze bij Saxo denken. En Froome is niet zo'n daalkoning en die gaat nu een beetje mekkeren dat AC wanhopig zou zijn.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 jul 2013 08:45

Op wat voor fietsen wordt er vandaag gereden denken jullie? Tijdrit, of klimfiets met opzet stuur? Of toch fietswissels?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 17 jul 2013 08:52

53x11 schreef:Op wat voor fietsen wordt er vandaag gereden denken jullie? Tijdrit, of klimfiets met opzet stuur? Of toch fietswissels?
Als ik naar het profiel kijk is er bijna niets vlak. Het is of klimmen of dalen, dus volgens mij heeft een opzetstuur dan niet zoveel zin. Ik zou zeggen: klimfiets.

Plaats reactie