Garmin Edge 800
Een vraag over als je route hebt gedownload. Ik heb de lussen gedownload van de Amstel Gold Race. Deze hebben als begin- en eindpunt natuurlijk Valkenburg geprogrammeerd staan. Ik wil één van die lussen graag binnenkort gaan rijden aangezien ik dan in Epen ben. Is het met de Garmin ook gewoon mogelijk om de betreffende lus te starten in Epen, en die vanaf daar te volgen zonder vantevoren het GPS-bestand aan te passen?
[quote="Blik"]Een vraag over als je route hebt gedownload. Ik heb de lussen gedownload van de Amstel Gold Race. Deze hebben als begin- en eindpunt natuurlijk Valkenburg geprogrammeerd staan. Ik wil één van die lussen graag binnenkort gaan rijden aangezien ik dan in Epen ben. Is het met de Garmin ook gewoon mogelijk om de betreffende lus te starten in Epen, en die vanaf daar te volgen zonder vantevoren het GPS-bestand aan te passen?[/quote]
Volgens mij gat dat gewoon . Alleen zul je wel een melding in Valkenburg krijgen van "aankomst" . Misschien dat je hem dan opnieuw moet laten intekenen , maar het kan ook zijn dat hij je gewoon verder begeleid.
Volgens mij gat dat gewoon . Alleen zul je wel een melding in Valkenburg krijgen van "aankomst" . Misschien dat je hem dan opnieuw moet laten intekenen , maar het kan ook zijn dat hij je gewoon verder begeleid.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
[quote="HM2694"]Kijk eens in het scherm activiteiten daar zie toch wat je hebt gereden en via snel bewerken kan je hier toch een naam geven.
Je laat nu het onderste deel van het scherm zien kijk eens naar het bovenste deel met de datum van je rit en je basis gegevens zoals afstand en tijd.
Succes
dus inloggen, niet naar dashboard maar naar activiteiten. Vervogels naamloos veranderen in wat je wilt!
[quote="D.S."][quote="D.S."][quote="Wijnse"]@ DS: Heb je de rit een naam gegeven want er staat steeds naamloos na het uploaden en dit moet je veranderen in bvb de datum van je rit![/quote]
Ja, dat heb ik gedaan.
Ik zie dit bij 'aanvullende informatie'
[img=http://farm5.static.flickr.com/4105/560 ... a57723.jpg][/quote]
Iemand ?
[/quote]
[/quote]
Ik kan mijn rit zien, ik kan de naam van de rit veranderen, daar gaat alles prima, maar ik zie mijn toestel niet staan bij aanvullende informatie.
Ik had vroeger een 705 en die stond daar wel op.
Je laat nu het onderste deel van het scherm zien kijk eens naar het bovenste deel met de datum van je rit en je basis gegevens zoals afstand en tijd.
Succes
dus inloggen, niet naar dashboard maar naar activiteiten. Vervogels naamloos veranderen in wat je wilt!
[quote="D.S."][quote="D.S."][quote="Wijnse"]@ DS: Heb je de rit een naam gegeven want er staat steeds naamloos na het uploaden en dit moet je veranderen in bvb de datum van je rit![/quote]
Ja, dat heb ik gedaan.
Ik zie dit bij 'aanvullende informatie'
[img=http://farm5.static.flickr.com/4105/560 ... a57723.jpg][/quote]
Iemand ?
[/quote]
[/quote]
Ik kan mijn rit zien, ik kan de naam van de rit veranderen, daar gaat alles prima, maar ik zie mijn toestel niet staan bij aanvullende informatie.
Ik had vroeger een 705 en die stond daar wel op.
[quote="who cares"][quote="Blik"]Een vraag over als je route hebt gedownload. Ik heb de lussen gedownload van de Amstel Gold Race. Deze hebben als begin- en eindpunt natuurlijk Valkenburg geprogrammeerd staan. Ik wil één van die lussen graag binnenkort gaan rijden aangezien ik dan in Epen ben. Is het met de Garmin ook gewoon mogelijk om de betreffende lus te starten in Epen, en die vanaf daar te volgen zonder vantevoren het GPS-bestand aan te passen?[/quote]
[/quote]
Of is het handiger het GPS-bestand via Mapsource aan te passen
[/quote]
Of is het handiger het GPS-bestand via Mapsource aan te passen
Ik heb de twee route van de AGR(250 en 150) naar mijn pc overgezet. van beide heb ik het garmin bestand in Mapsource geopend. Daarna verzenden naar Edge 800 geslecteerd. Dan iets vreemds, de 250 route zie ik wel in mijn edge staan(onder koersen), de 150 niet. Na wederom koppelen aan mijn pc kan ik zoeken op "150" binnen de edge maar vind ik niets.
1) Wat doe ik verkeerd?
Om toch zelf iets verder te geraken heb ik de 150 route vanuit MapSource opgeslagen als GPX bestand en naar de Edge overgezet. Zelfde map als waar ik het .fit bestand van de 250 had gevonden. Als ik nu de edge opstart kan ik de 150 rouet wel vinden onder koersen. Kan ik deze dan nu ook fietsen als ik een keer in Limburg ben?
2) werkt die 150 route nu ook goed als ik het op deze manier doe?
Heeft iemand hetzelfde probleem?
1) Wat doe ik verkeerd?
Om toch zelf iets verder te geraken heb ik de 150 route vanuit MapSource opgeslagen als GPX bestand en naar de Edge overgezet. Zelfde map als waar ik het .fit bestand van de 250 had gevonden. Als ik nu de edge opstart kan ik de 150 rouet wel vinden onder koersen. Kan ik deze dan nu ook fietsen als ik een keer in Limburg ben?
2) werkt die 150 route nu ook goed als ik het op deze manier doe?
Heeft iemand hetzelfde probleem?
[quote="Foosho"]Zelfde naam misschien? (dus overschreven)[/quote]
Nee dat is het niet. Ik heb eerst de 150 er op gezet en gekeken hoe deze er op de kaart uit zag. Maar route was niet terug te vinden in het apparaat. Daarna de 250 overgezet en deze was wel te vinden.
Ik heb de 150 nu dus wel overgezet door hem vanuit mapsource zelf op te slaan als gpx file en te kopieren naar de forlder op de Garmin 800 waar ook de 250 route staat(als *.fit bestand)
Mijn vragen blijven dus bestaan....
Nee dat is het niet. Ik heb eerst de 150 er op gezet en gekeken hoe deze er op de kaart uit zag. Maar route was niet terug te vinden in het apparaat. Daarna de 250 overgezet en deze was wel te vinden.
Ik heb de 150 nu dus wel overgezet door hem vanuit mapsource zelf op te slaan als gpx file en te kopieren naar de forlder op de Garmin 800 waar ook de 250 route staat(als *.fit bestand)
Mijn vragen blijven dus bestaan....
je moet het gpx bestand niet in de courses map zetten, waar dus de 250 staat, maar in de map new courses of tracks (ben exacte naam even kwijt).
Dan verplaatst de garmin het bestand naar de courses map en maakt er een .fit van.
Dan verplaatst de garmin het bestand naar de courses map en maakt er een .fit van.
Koga Team Edition
@jop,
Bedankt! Het is gelukt. Ook in de map Courses had de garmin het al automatisch omgezet naar en fit bestand. Maar lekker loopt het nog niet helemaal, ik kan de naam bijvoorbeeld niet wijzigen via de Edge. de route lijkt corrupt, maar de zien wel. Voor nu tevreden!
Bedankt! Het is gelukt. Ook in de map Courses had de garmin het al automatisch omgezet naar en fit bestand. Maar lekker loopt het nog niet helemaal, ik kan de naam bijvoorbeeld niet wijzigen via de Edge. de route lijkt corrupt, maar de zien wel. Voor nu tevreden!