Vandaag voor het eerst sinds eind januari weer eens gefietst op de MTB routes van de Utrechtse Heuvelrug, want was enorm veel veranderd sinds laatste rit.
Voor de verandering niet vanaf huis maar boven op de grote parkeerplaats gestart voor Leersum. Ging bij eerste nieuwe afslag bijna in de fout van "automatische piloot" en toen begon het feest. Mooie nieuwe stukken, alleen nu nog aardig stuiteren. Gedeelte met de grotere haardspeldbochten lichtjes omlaag super aangelegd, maar zal nog wel even duren voor ik de juiste lijnen te pakken hebben en wat vlotter doorheen kan.
In ieder geval 3 rondjes Leersum en toen via het nieuwe klimstuk Hoge Ginkel ronde gepakt. Lekkere sloper, loopt niet echt lekker voor mijn gevoel. Rondje Hoge Ginkel is een leuk alternatief.
Daarna de route Amerongen 2 maal gepakt en ook hier mooie aanvullingen, niet te geloven wat hier is aangelegd
Als toetje nog een keertje Hoge Ginkel gedaan en zat de combi van duurtraining, techniek en interval er op. Voor puur (snelle) km's maken worden de rondjes minder geschikt, maar daar zijn andere rondjes (Apeldoorn etc.) beter geschikt voor of de racefiets.
Funfactor met stip gestegen en denk dat ik maar een extra sticker aanschaf om het werk te ondersteunen. (100 km ritjes Heuvelrug dit jaar belonen met sticker misschien wel idee?)
Ipv Strava misschien deze eens leuk om zien, namelijk Relive van Polar
https://flow.polar.com/training/relive/535854407
In ieder geval mijn langere rit (108 km / 1.200 hm) voor dit weekend alvast in de knip. Misschien morgen of overmorgen iets, maar niet in de kou met regen. Zijn grenzen voor Fredje