Het is al snel goedkoper dan de 4 euro die de bakker hier voor een brood rekentErnie C. schreef: ↑12 jan 2025 21:50 Dat is inderdaad lekker. Ik bak altijd zelf, gewoon met meel, water, klontje boter, snufje zout en droge gist. Wel in de broodbakmachine zodat het elke ochtend vers is en lekker ruikt in de keuken.
Als je een beetje weet waar je meel kunt scoren (een aardige bakker helpt heel veel), is het ook nog eens goedkoop. Ex. afschrijving van de broodbakmachine zit ik nu op ca. 70 cent voor een brood van 900 gram.
Wat gaat of heeft de fietsforum renner gegeten vandaag.
Zolang we nog kunnen salderen is stroom gratis. Meel hebben we voor 1€ per kg.Dubbeldekker schreef: ↑12 jan 2025 23:10 Da’s wel heel goedkoop hoor! Reken je daar ook de energie voor het bakken in mee? Of bak je er meerdere per sessie?
Dan nog wat variëren met maïsmeel, roggemeel, roggeschrot (zo heet het in Duitsland, in Nederland kennen ze dat volgens mij niet en brood met schroot klinkt zo raar), soms wat meer wit, soms wat meer volkoren, een brioche met ei van eigen kip e.d.
Campagnolo Ultra Dork
Misschien dat jij je brood bij de voedselbank koopt maar een heerlijke baquette voor € 0,45 . . . . . ? dat is wel héél lang geleden.Dubbeldekker schreef: ↑12 jan 2025 23:52 Waarom zou je in Frankrijk je eigen brood bakken als je voor €0,45 een heerlijke baguette koopt ?!
Bij een echte bakker he! Niet de Lidl’s, Aldi’s èn Intermarché’s die hun prefabricage, ter plekke afgebakken broden al voor €0,34 aanbieden.
Zelfs bij de Auchan betaal je er al € 1,00 voor.
https://www.auchan.fr/pain-frais-baguet ... r-C1191238
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zelfs als we naar de bakker gaan, dan echt geen baguette. Maar dan zijn we echt wel heel veel meer kwijt. Onze bakker wordt in de wijde omgeving geroemd, maar niet om het "witbrood".Dubbeldekker schreef: ↑12 jan 2025 23:52 Waarom zou je in Frankrijk je eigen brood bakken als je voor €0,45 een heerlijke baguette koopt ?!
Bij een echte bakker he! Niet de Lidl’s, Aldi’s èn Intermarché’s die hun prefabricage, ter plekke afgebakken broden al voor €0,34 aanbieden.
Trouwens veel "echte" bakkers hebben ook geprefabte producten. En de Lidl heeft brood waar wij onze neus niet voor ophalen. (Deel van de meel komt bij de molen in Geldrop of Heeze vandaan)
Vriendin die al een tijdje weduwe is kwam lunchen. Voor zichzelf slooft ze zich nooit erg uit dus hebben wij dat gedaan.
Voor: Mosterdsoep met soepstengel in serranoham
Hoofd: Risotto met paddenstoelen en een Modenese biefstuksalade
Dessert: soofpeertje met 2 bolletjes zelfgemaakt ijs en strookjes stroopwafel
Espresso
Lunch vinden we eigenlijk ook de leukste maaltijd van de dag. Mogen ook tijdens een knappe wandeling graag ergens uitgebreid gaan zitten. Met een beetje knappe lunch maak je van een dag 2 dagen..................
Voor: Mosterdsoep met soepstengel in serranoham
Hoofd: Risotto met paddenstoelen en een Modenese biefstuksalade
Dessert: soofpeertje met 2 bolletjes zelfgemaakt ijs en strookjes stroopwafel
Espresso
Lunch vinden we eigenlijk ook de leukste maaltijd van de dag. Mogen ook tijdens een knappe wandeling graag ergens uitgebreid gaan zitten. Met een beetje knappe lunch maak je van een dag 2 dagen..................
-
- Forum-lid
Klinkt heerlijk !
En inderdaad lunch is ook mijn favoriet. In Frankrijk, als we met vrienden of buren eten, is dat ook altijd een feestje. Beginnen met het aperitief -Champagne en hapjes- daarna uitgebreid tafelen meestal ben ik de kok voor het voor- en hoofdgerecht. De apero hapjes en de deserts zijn meestal een gezamenlijke productie.
In Nederland doen we het ook altijd in de weekenden maar het is soms lastig om Nederlands gasten ervan te overtuigen dat lunch heel uitgebreid mag. Belgen daarentegen zijn het wèl gewend.
En inderdaad lunch is ook mijn favoriet. In Frankrijk, als we met vrienden of buren eten, is dat ook altijd een feestje. Beginnen met het aperitief -Champagne en hapjes- daarna uitgebreid tafelen meestal ben ik de kok voor het voor- en hoofdgerecht. De apero hapjes en de deserts zijn meestal een gezamenlijke productie.
In Nederland doen we het ook altijd in de weekenden maar het is soms lastig om Nederlands gasten ervan te overtuigen dat lunch heel uitgebreid mag. Belgen daarentegen zijn het wèl gewend.
Adversity is the Catalyst of Change
- borgmonster
- Forum-lid
Ontbijten als een koning, lunchen als een edelman, en dineren als een zwerver.
Zo leerde ik het van m’n vader (niet dat we ons daaraan hielden vroeger, maar het zou wel de gezondste manier van eten zijn).
Zo leerde ik het van m’n vader (niet dat we ons daaraan hielden vroeger, maar het zou wel de gezondste manier van eten zijn).
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
- borgmonster
- Forum-lid
Wat voor broodbakmachine heb jij dan? Wat ik er hier om mij heen van hoor, lukt het moeilijk om een mooi brood te bakken.Ernie C. schreef: ↑12 jan 2025 21:50 Dat is inderdaad lekker. Ik bak altijd zelf, gewoon met meel, water, klontje boter, snufje zout en droge gist. Wel in de broodbakmachine zodat het elke ochtend vers is en lekker ruikt in de keuken.
Als je een beetje weet waar je meel kunt scoren (een aardige bakker helpt heel veel), is het ook nog eens goedkoop. Ex. afschrijving van de broodbakmachine zit ik nu op ca. 70 cent voor een brood van 900 gram.
-
- Forum-lid
Hahaha ja: de Engelse wet.borgmonster schreef: ↑07 feb 2025 20:51 Ontbijten als een koning, lunchen als een edelman, en dineren als een zwerver.
Adversity is the Catalyst of Change
- borgmonster
- Forum-lid
Ja, klopt ook. Heb in m’n diensttijd een tijdje in Groot Brittannië gezeten in een kazerne van de Scottish Guards. Dat duurde een paar dagen voor ik aan hun ontbijt gewend was…
Een Panasonic. Wel "wat" duurder maar nog nooit een mislukt brood uit gehaald. Er zit een apart doseervak in voor de gist. Zout en gist dat bij elkaar komt is de grootste boosdoener van mislukte broden.borgmonster schreef: ↑07 feb 2025 20:55Wat voor broodbakmachine heb jij dan? Wat ik er hier om mij heen van hoor, lukt het moeilijk om een mooi brood te bakken.Ernie C. schreef: ↑12 jan 2025 21:50 Dat is inderdaad lekker. Ik bak altijd zelf, gewoon met meel, water, klontje boter, snufje zout en droge gist. Wel in de broodbakmachine zodat het elke ochtend vers is en lekker ruikt in de keuken.
Ook heeft hij zowel een temperatuursensor aan de binnenkant als aan de buitenkant. Dat zorgt voor een perfecte temperatuur voor de gist, ook als de machine b.v. in een koude bijkeuken staat. Ook zit er een goede handleiding met recepten bij.
Campagnolo Ultra Dork
Wat heb ik vandaag gegeten?
Kim chi fried rice, met gebakken ei, sunny side up.
Echt Koreaans! En het was zelfgemaakte kim chi, maanden oud. Een van mijn guilty pleasures.
Kim chi fried rice, met gebakken ei, sunny side up.
Echt Koreaans! En het was zelfgemaakte kim chi, maanden oud. Een van mijn guilty pleasures.
Live fast; die young. mijn blog