Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

knukkel
Forum-lid

Gebruikersavatar knukkel 18 sep 2016 23:28

Ik hoop dat ze de Tarmac niet al teveel gaan veranderen, die 'klopt' nu gewoon.
Zal wel meer aero worden...

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 18 sep 2016 23:37

Ja maar ze kunnen prima het huidige model handhaven met aangepaste aero buisvormen ( cervelo), disc en/of direct mountainbike brakes en aero cockpit ala canyon.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

bepe
Forum-lid
Contact

bepe 18 sep 2016 23:37

Ik rij een S-works Roubaix die officieel dan misschien wel als endurance te boek staat maar die toch zeer "racy" is en die combi bevalt zeer goed. De nieuwe Roubaix ziet er misschien ook wel "racy" uit maar met de nieuwe veer lijkt me dit toch een flinke verschuiving richting endurance. Op zich niet erg, daar is vast ook markt voor, maar voor mij zou dat een reden zijn er niet meer voor te kiezen. Maar eerst iets om te voelen en te testen denk ik. De ontwikkeling richting schijfremmen lijkt me prima. De box storage is optisch erg wennen vind ik.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 18 sep 2016 23:39

THE box storageoplossing is een enorme vergissing en lelijk imho.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 18 sep 2016 23:42

Als ik in de markt zou zijn voor een Roubaix achtige fiets dan staat Trek of canyon hoger op mijn wishlist op dit moment. Als Specialized fan kan dat toch niet de bedoeling zijn.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

bepe
Forum-lid
Contact

bepe 19 sep 2016 00:12

Ja, de Trek Domane trekt..... of de Giant Defy Advanced en de Canyon Endurance...

gerundium
Forum-lid

gerundium 19 sep 2016 17:30

colnagofreak schreef:Ik zou wel een Allez DSW SL Sprint LTD frame willen hebben in van die kecke kleurtjes, alleen die zijn natuurlijk hier weer nergens verkrijgbaar, waardeloos dat Specialized!
inderdaad weer leuk dat je ze in aankondigingen in allerlei hippe kleurstellingen ziet en dan vervolgens dat ze in nederland niet verkrijgbaar zullen zijn :dislike:

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 19 sep 2016 17:45

boswielrenner schreef:Als ik in de markt zou zijn voor een Roubaix achtige fiets dan staat Trek of canyon hoger op mijn wishlist op dit moment. Als Specialized fan kan dat toch niet de bedoeling zijn.
Volledig mee eens.
Maar Specialized een beetje kennende gaan ze daar echt niet van wakker liggen. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 sep 2016 18:20

gerundium schreef:
colnagofreak schreef:Ik zou wel een Allez DSW SL Sprint LTD frame willen hebben in van die kecke kleurtjes, alleen die zijn natuurlijk hier weer nergens verkrijgbaar, waardeloos dat Specialized!
inderdaad weer leuk dat je ze in aankondigingen in allerlei hippe kleurstellingen ziet en dan vervolgens dat ze in nederland niet verkrijgbaar zullen zijn :dislike:
Ligt dat ook niet aan de importeur? Dat die alle jleuren niet willen voeren, maar alleen hoofdzakelijk de standaard kleurtjes met wit-rood-zwart omdat je die toch wel kwijtraakt?

En die marketingtoko gaat een keer het deksel op de neus krijgen. Die rare lelijke lasnaden bij de allez, de veer, de prijsstelling en altijd gemixte afmontage. Dat gaat een keer klanten kosten als andere merken het beter gaan doen.
Less is bore

bikerke
Forum-lid

bikerke 19 sep 2016 18:41

Twee schuivende delen met een veer in je balhoofd.
Allemaal goed en wel, maar dat gaat problemen geven.
Of er gaat speling op komen, of het komt vast te zitten.
En je stuurhoogte kan je ook niet meer bijregelen met spacers?
Of is dit wel nog mogelijk?

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 19 sep 2016 20:20

daniel1975 schreef:
gerundium schreef:
Ligt dat ook niet aan de importeur? Dat die alle jleuren niet willen voeren, maar alleen hoofdzakelijk de standaard kleurtjes met wit-rood-zwart omdat je die toch wel kwijtraakt?

En die marketingtoko gaat een keer het deksel op de neus krijgen. Die rare lelijke lasnaden bij de allez, de veer, de prijsstelling en altijd gemixte afmontage. Dat gaat een keer klanten kosten als andere merken het beter gaan doen.
De importeur is Specialized zelf. Dus dat beslissen ze zelf. Prijsstelling is al iets beter geworden dit jaar. Maar de verhouding is idd moeilijk te vinden. Toch zijn er genoeg mensen die het er voor over hebben. Dit weekend de mh2d gefietst. Je ziet gewoon veel dure Specialized fietsen. Blijkbaar spreekt het aan.

Ik betaal ook liever wat meer voor een mooi merk dan een Rose ofzo. Overigens vallen die lasnaden in het echt best mee.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 19 sep 2016 20:42

tommeke14 schreef: De importeur is Specialized zelf.
Dat verklaart nog steeds niet waarom er zo'n verschil in de keuze van kleuren zit, tussen de USA en Europa, maar ik had hier al een keer gelezen dat Specialized een kudtbedrijf is. ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie