Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

roger
Forum-lid

roger 07 aug 2009 12:10

Bestuurster van de auto nam de S bocht wat eng waardoor zo op mijn weghelft kwam(had mij niet gezien).
Zelf kneep ik iets te hard in de achterrem(schrikreactie) rem raakte in slip en schoof onder de auto in,met het gevolg fiets in 4 stukken.
I live to ride,I ride Passoni

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 07 aug 2009 12:11

Wow, dat is wel een zeer pijnlijk ongeluk, in alle opaichten van het woord (pijnlijk). Indrukwekkend geizcht toch als de fiets zo uit een ongeluk komt. Wonderbaarlijk dat je zelf weinig hebt, (wel schaafwonden denk ik?) Hoe is het ongeluk gebeurd, moet een behoorlijke klap zijn gweest, wel bijzonder dat de wielen nog praktisch heel zijn.

Al met al goed te horen dat je zelf OK bent, maar wat een klap voor het materiaal, hopelijk vind je daar ook weer een oplossing voor. Wellicht automobilist schuld, maar dat zal nu niet je eerste prioriteit hebben.

Veel sterkte en voorspoedig herstel voor zowel het materiaal als jou wellicht meer mentaal dan fysiek.

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 07 aug 2009 12:15

Sterkte met het verwerken van dit grote verlies... Dat wij de komende dagen een steun voor je kunnen betekenen.

Man man man, wat heb jij een geluk gehad. Meestal als je zo'n fiets ziet staat er enige tijd later een kruisje in de berm...

Beterschap en steek het niet in je hoofd!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

roger
Forum-lid

roger 07 aug 2009 12:22

Ja ambulancepersoneel zei al dat ik 0.001ste geluk heb gehad,en wat de wielen betreft van het acherwiel is een spaak losgescheurd.
Het is nu wachen op wie het gaat betalen fiets is verzekerd bij assurance maar waarschijnlijk is de automobilis schuldig.
Heb nu mooi(herstellen van knie en enkel) de tijd om rustig voor een nieuw karretje te kijken nieuwe s3,en de nieuwe dogma zijn al mijn gedachtengang binnengeslopen.

casran
Forum-lid HC

casran 07 aug 2009 12:26

Ben blij dat je naar behoren goed uit het ongeval gekomen bent, roger, dat is het belangrijkste!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

hjjjansen
Forum-lid

hjjjansen 07 aug 2009 13:07

Inderdaad als je de fiets zo ziet is het niet te geloven dat je er in verhouding nog goed mee weg komt. Beterschap!
Stoempen is mooi!

detest
Forum-lid

Gebruikersavatar detest 07 aug 2009 13:17

Sodeju, dat ziet er vervelend uit, gelukkig ben je er goed vanaf gekomen! Sterkte! Wel weer goed dat je het alweer over een nieuw karretje hebt! :)

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 07 aug 2009 13:22

Zo... dat ziet er dramatisch uit Roger. Snel beter worden en gauw weer op de fiets!
Als je verzekerd bent via assurace kun je sowieso je fiets claimen toch?

Sterkte en beterschap!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 07 aug 2009 13:30

Dat ziet er idd akelig uit!! Maar je heb nu wel wat moois om in de schuur te hangen :)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 aug 2009 13:56

mrcoffee schreef:Zo... dat ziet er dramatisch uit Roger. Snel beter worden en gauw weer op de fiets!
Als je verzekerd bent via assurace kun je sowieso je fiets claimen toch?

Sterkte en beterschap!

Gelukkig is Roger er redelijk goed afgekomen. Soms heb je een engeltje wat je nog net red.

Z'n eigen verzekering in principe niet nodig. Een FM moet een schade rapport opstellen, in dit geval is dat makkelijk, die fiets is gewoon total los. Daarna is het een kwestie van een lijstje maken en de adviesprijzen optellen door de FM.
Om van een hoop gezeik af te zijn is het alleen soms handiger je eigen verzekering het gewoon uit te laten betalen (mits die alles willen betalen) en de verzekering het geld lekker bij de tegenpartij te laten halen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

roger
Forum-lid

roger 07 aug 2009 14:10

Bedankt voor jullie medeleven(reacties)ga dinsdag naar mijn LBS en overleg dan even wat we het beste kunnen doen,zoals AMC-Fan al aangaf uit laten keren door eigen verzekering of toch wachten op de tegenpartij.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 07 aug 2009 14:12

Als de verzekering van de tegenpartij uitbetaalt. Krijg je dan niet gewoon de dagwaarde i.p.v. de nieuwprijs? Dat is namelijk het interessante aan het verhaal van Assurace. Die betalen de nieuwprijs.

Plaats reactie