Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 26 mei 2016 09:29

Dat een toren er niet uit ziet is evident. Maar dat is in deze het probleem niet. Al hang je een koelbox onder je zadel,zal mij een worst wezen. Denk dat de meeste hier die commentaar geven het goed bedoelen (ik in ieder geval wel). Het is gewoon geen stabiele fiets zo. Bij een spacertoren in combinatie met een omgedraaide stuurpen kun je niet optimaal druk op je voorwiel zetten, dus heb je geen goede controle over je fiets. Het stuurt slecht in de bochten, en met 100 een berg afrijden is allang geen feestje meer. Beetje vergelijkbaar met dalen met de handen op de grepen..

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 26 mei 2016 11:30

Daarom wint Giacomo Nizzolo telkens net niet een etappe in de Giro, het is de spacertoren: ...... https://www.youtube.com/watch?v=YsEdUPRAf98

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 26 mei 2016 14:33

3 cm spacers(Nizzolo) of 13 cm aan spacers is nogal een verschil! :dislike:

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 26 mei 2016 14:56

13 cm??? Volgens mij heeft de betreffende fiets echt niet meer dan 4 a 5 cm aan spacers onder de stuurpen zitten, dus maar twee meer dan Nizzolo :dislike:

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 mei 2016 15:41

Denk dat 't eerder naar de 6 gaat, maar dan ook nog een omgedraaide stuurpen. Niet voor niets dat veel fabrikanten een maximum van 3 cm aan spacers stellen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9110
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 mei 2016 18:12

Als je die ook al hoge conische spacer meetelt ga je wel richting 10, en dan idd nog een paar cm verder de lucht in door de stuurpen. Ik vind de fiets best fraai (Ik hou wel van opvallende kleurtjes), maar ik begrijp werkelijk niet waarom je op een fiets zou gaan rijden die zo afgesteld is. Neem dan lekker een fitnessbike.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 26 mei 2016 19:59

Het is inderdaad wel een prachtig frame trouwens. Beetje de rug oprekken zodat in elk geval pen omgedraaid kan worden (en liefst een ringetje ertussen weg) en je hebt een deftig karretje..

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 26 mei 2016 23:08

Volgens mij gaat het nog steeds over mijn fiets en de hoogte van het stuur, stuurpen omgedraaid en spacers :)
Ik heb even na gemeten, 4cm aan spaceringen/spacers en incl stuurpen is het 8cm.

Voor mij zegt dat als amateur niet zo veel om eerlijk te zijn.
Nu kan ik begrijpen dan het mooier zal staan als er dingen worden omgedraaid, weg gehaald, verlaagd worden enz.
Maar ik kan dat (of eerlijk gezegd durf) niet zelf om maar even van alles te proberen.

Dit is de fiets die naar mijn meting/maten is afgeleverd, comfort is voor mij meer waard dan een dikke fiets waar ik mezelf ongelukkig op fiets.

Iedereen mag best zeggen wat mooier of beter is voor bv stuur eigenschappen, maar het zou dan handig zijn als je hier langs komt om mij te helpen met het uitvoeren van ;)

Voor de rest waardeer ik ieders mening :)

arnold
Forum-lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 26 mei 2016 23:10

Gelukkig fietsen alle Nederlandse wielerrecreanten in het hooggebergte van Nederland en gaan ze altijd met 100 km/uur van een berg af anders gingen die argumenten niet op
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

arnold
Forum-lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 26 mei 2016 23:19

:winkthumb:
Martin78 schreef:Volgens mij gaat het nog steeds over mijn fiets en de hoogte van het stuur, stuurpen omgedraaid en spacers :)
Ik heb even na gemeten, 4cm aan spaceringen/spacers en incl stuurpen is het 8cm.

Voor mij zegt dat als amateur niet zo veel om eerlijk te zijn.
Nu kan ik begrijpen dan het mooier zal staan als er dingen worden omgedraaid, weg gehaald, verlaagd worden enz.
Maar ik kan dat (of eerlijk gezegd durf) niet zelf om maar even van alles te proberen.

Dit is de fiets die naar mijn meting/maten is afgeleverd, comfort is voor mij meer waard dan een dikke fiets waar ik mezelf ongelukkig op fiets.

Iedereen mag best zeggen wat mooier of beter is voor bv stuur eigenschappen, maar het zou dan handig zijn als je hier langs komt om mij te helpen met het uitvoeren van ;)

Voor de rest waardeer ik ieders mening :)
:winkthumb:

Ik heb op mijn cannondales ook gewoon nog de spacers zitten die fabriek af worden geleverd (drie cm). Ik vertik het om de spacers weg te halen en dan de stuurbuis af te laten zagen. Eenmaal gezaagd kost het je een nieuwe stuurbuis mocht je je stuur ooit weer wat hoger willen hebben

Je zou als je misschien iets dieper wil zitten je spacers kunnen omdraaien. Dus niet onder de stuurpen maar er boven. En dat zou ik dan gewoon bij je fm laten doen. Je hebt daar ook die fiets gekocht, dus lijkt me sterk dat ze dat niet voor je willen doen.

Verder geef ik je de tip om je niet zoveel aan te trekken van de commentaren op dit forum. Je moet gewoon lekker doen waar jij zin in hebt. Het belangrijkste is dat je plezier hebt met het rijden en niet bv dat je dopje niet op je ventiel hoort, of je decalls op je wielen tegenover je ventiel horen, of je geen tasje op je fiets behoort te hebben
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9110
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 mei 2016 23:46

arnold schreef:(...)
Verder geef ik je de tip om je niet zoveel aan te trekken van de commentaren op dit forum. Je moet gewoon lekker doen waar jij zin in hebt. Het belangrijkste is dat je plezier hebt met het rijden en niet bv dat je dopje niet op je ventiel hoort, of je decalls op je wielen tegenover je ventiel horen, of je geen tasje op je fiets behoort te hebben
Dit soort commentaren verwonderen me altijd een beetje. Als je hier een foto van je fiets plaatst, dan verwacht je daar toch ook commentaar op? Of is alleen positief commentaar toegestaan?

Ik zal wel niet aardig gevonden worden nu, maar als jij met je stuur op (of boven) zadelhoogte wil fietsen, dan moet je niet op een racefiets stappen, maar gewoon een mooie hybride kopen. Niks mis mee, zit bovendien een stuk comfortabeler, en bij een hybride is de geometrie er wél op gemaakt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 26 mei 2016 23:58

Sterker nog: een racefiets is een stuk comfortabeler met het stuur lager.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie