Specialized
Het is niet echt een sympathiek bedrijf nee, daar kunnen we het toch wel over eens zijn.
Ze leggen hun dealers allerlei Stalinistische regels op, en als ze die overtreden worden ze onthoofd. Tsja.
Ik had overigens een US dealer zo ver dat ie, tegen de regels, het frame wilde opsturen (officieel moet je m zelfs in persona bestellen!), maar heb er vanaf gezien. De lasnaden vind ik niet fraai en het frame heeft BB30 wat voor mij een showstopper is.
Ze leggen hun dealers allerlei Stalinistische regels op, en als ze die overtreden worden ze onthoofd. Tsja.
Ik had overigens een US dealer zo ver dat ie, tegen de regels, het frame wilde opsturen (officieel moet je m zelfs in persona bestellen!), maar heb er vanaf gezien. De lasnaden vind ik niet fraai en het frame heeft BB30 wat voor mij een showstopper is.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik heb nu de gewone Allez ook met BB30 met Cbear lagers al 2 1/2 jaar probleemloos!havana schreef: het frame heeft BB30 wat voor mij een showstopper is.
Gewoon bestellen ik weet er wel iemand voor!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
@Frank: daarom is een Dogma F8 ideaal. Top fiets en bombproof BB. Alleen de prijs van een frame......
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik ben geen tandarts of IT'er maar slechts een docent. Een Dogma is way out of my league. Het is wel top dat ze een gewoon bracket gebruiken, zijn eigenlijk geen topframes die dat doen of je moet custom gaan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Besparen op een powermeter, komt die Dogma weer dichterbij
Less is bore
De nieuwe Roubaix 2017 heeft een race geometrie,vergelijkbaar met de Tarmac maar met vering.bikerke schreef:Twee schuivende delen met een veer in je balhoofd.
Allemaal goed en wel, maar dat gaat problemen geven.
Of er gaat speling op komen, of het komt vast te zitten.
En je stuurhoogte kan je ook niet meer bijregelen met spacers?
Of is dit wel nog mogelijk?
Dit is een afgeveerde racer dus, vooraan & achteraan.
Met vooraan keuze uit 3 spiralen, afhankelijk van de ondergrond waarop je fietst, en je eigen comfortwensen.
Deze spiraalvering heeft een aanbevolen service interval/onderhoudsbeurt, dit om de 18 maanden, en duurt ongeveer 20 minuten. En dit onderhoud moet uitgevoerd worden bij Specialized zelf, om je garantie te kunnen behouden ingeval van erger.
De "garagekosten" van een Roubaix eigenaar/berijder gaan zo sterk de hoogte in.
De stuurhoogte blijft regelbaar door middel van spacers.
-
- Forum-lid
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44
Ik denk dat de trek zich in het vuistje lacht.Als je de Domane bekijkt, ziet hij veel beter uit en het dempingssysteem lijkt mij veel en veel beter.
Denk dat je nu wel kort de bocht gaat niet? Of heb je de roubaix '2.0' kunnen testen...sjefjanssen schreef:Ik denk dat de trek zich in het vuistje lacht.Als je de Domane bekijkt, ziet hij veel beter uit en het dempingssysteem lijkt mij veel en veel beter.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Bijna alles ziet er beter uit dan die geveerde toren
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
En Trek zijn systeem is wel heeeeeel mooi en al een aantal jaar de betere.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44
Ik heb de Roubaix nog niet kunnen testen,wel de Domane.En met de variatie mogelijkheid om de zadelpen in verschillende standen te zetten lijkt mij dat de Roubaix al een straatlente achter ligt.