Pagina 542 van 768

Specialized

Geplaatst: 19 sep 2016 20:48
door havana
Het is niet echt een sympathiek bedrijf nee, daar kunnen we het toch wel over eens zijn.

Ze leggen hun dealers allerlei Stalinistische regels op, en als ze die overtreden worden ze onthoofd. Tsja.

Ik had overigens een US dealer zo ver dat ie, tegen de regels, het frame wilde opsturen (officieel moet je m zelfs in persona bestellen!), maar heb er vanaf gezien. De lasnaden vind ik niet fraai en het frame heeft BB30 wat voor mij een showstopper is.

Re: Specialized

Geplaatst: 19 sep 2016 20:57
door colnagofreak
havana schreef: het frame heeft BB30 wat voor mij een showstopper is.
Ik heb nu de gewone Allez ook met BB30 met Cbear lagers al 2 1/2 jaar probleemloos!
Gewoon bestellen ik weet er wel iemand voor! ;)

Re: Specialized

Geplaatst: 19 sep 2016 22:56
door boswielrenner
@Frank: daarom is een Dogma F8 ideaal. Top fiets en bombproof BB. Alleen de prijs van een frame......

Specialized

Geplaatst: 20 sep 2016 07:05
door havana
Ik ben geen tandarts of IT'er maar slechts een docent. Een Dogma is way out of my league. Het is wel top dat ze een gewoon bracket gebruiken, zijn eigenlijk geen topframes die dat doen of je moet custom gaan.

Re: Specialized

Geplaatst: 20 sep 2016 08:32
door daniel1975
Besparen op een powermeter, komt die Dogma weer dichterbij ;-)

Re: Specialized

Geplaatst: 20 sep 2016 09:05
door bandana
bikerke schreef:Twee schuivende delen met een veer in je balhoofd.
Allemaal goed en wel, maar dat gaat problemen geven.
Of er gaat speling op komen, of het komt vast te zitten.
En je stuurhoogte kan je ook niet meer bijregelen met spacers?
Of is dit wel nog mogelijk?
De nieuwe Roubaix 2017 heeft een race geometrie,vergelijkbaar met de Tarmac maar met vering.
Dit is een afgeveerde racer dus, vooraan & achteraan.
Met vooraan keuze uit 3 spiralen, afhankelijk van de ondergrond waarop je fietst, en je eigen comfortwensen.
Deze spiraalvering heeft een aanbevolen service interval/onderhoudsbeurt, dit om de 18 maanden, en duurt ongeveer 20 minuten. En dit onderhoud moet uitgevoerd worden bij Specialized zelf, om je garantie te kunnen behouden ingeval van erger.

De "garagekosten" van een Roubaix eigenaar/berijder gaan zo sterk de hoogte in.
De stuurhoogte blijft regelbaar door middel van spacers.

Re: Specialized

Geplaatst: 20 sep 2016 10:53
door Kiekeboe
:? denk niet dat ik ooit nog een Roubaix zal kopen :?

Re: Specialized

Geplaatst: 26 sep 2016 20:24
door sjefjanssen
Ik denk dat de trek zich in het vuistje lacht.Als je de Domane bekijkt, ziet hij veel beter uit en het dempingssysteem lijkt mij veel en veel beter.

Re: Specialized

Geplaatst: 26 sep 2016 21:15
door JorBak
sjefjanssen schreef:Ik denk dat de trek zich in het vuistje lacht.Als je de Domane bekijkt, ziet hij veel beter uit en het dempingssysteem lijkt mij veel en veel beter.
Denk dat je nu wel kort de bocht gaat niet? Of heb je de roubaix '2.0' kunnen testen...

Re: Specialized

Geplaatst: 26 sep 2016 21:22
door daniel1975
Bijna alles ziet er beter uit dan die geveerde toren ;-)

Re: Specialized

Geplaatst: 26 sep 2016 21:31
door Fietsen?altijd
En Trek zijn systeem is wel heeeeeel mooi en al een aantal jaar de betere.

Re: Specialized

Geplaatst: 26 sep 2016 21:36
door sjefjanssen
Ik heb de Roubaix nog niet kunnen testen,wel de Domane.En met de variatie mogelijkheid om de zadelpen in verschillende standen te zetten lijkt mij dat de Roubaix al een straatlente achter ligt.