Canyon
Had de Aeroad als eerste en had daarnaast nog een slechter weer fiets. Toen deze helaas een scheur in het frame had buiten de garantie tijd besloot ik een Ultimate te kopen om de beschikking te hebben over verschillende fietsen voor verschillende omstandigheden
No pain no gain, no guts no glory!
Geen klagen over het respecteren van de leveringstermijn. Week 11 was voorzien en het werd de maandag van week 12 dus dat valt goed mee. Prima service trouwens in Koblenz.
Vriendelijke mensen die er echt alles aan doen om u met een tevreden gevoel naar huis te laten gaan. Dus als het iets of wat binnen de mogelijkheden zit gewoon in uw auto stappen en de fiets zelf gaan ophalen is zeker een aanrader.
Teaserken van de nieuwe CF SLX (maat 2XL)
Ik maakte nog vlug enkele andere foto's van de Canyon showroom maar die zijn voor een andere keer want morgen om 4u uit de veren om de bankrekening opnieuw aan te vullen voor die FFWD's.
Vriendelijke mensen die er echt alles aan doen om u met een tevreden gevoel naar huis te laten gaan. Dus als het iets of wat binnen de mogelijkheden zit gewoon in uw auto stappen en de fiets zelf gaan ophalen is zeker een aanrader.
Teaserken van de nieuwe CF SLX (maat 2XL)
Ik maakte nog vlug enkele andere foto's van de Canyon showroom maar die zijn voor een andere keer want morgen om 4u uit de veren om de bankrekening opnieuw aan te vullen voor die FFWD's.
Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergtdieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
Sworks Venge
Ik doe een gooi. Volgens mij is de reden hiervoor om een gelijke drop te houden. Ik denk dat de stackmaat van de Aeroad lager is dan als van de Ultimate, dit verschil kan dan in de maat worden opgevangen. De langere zitpositie zal dieseltje wel hebben opgevangen met verschil in de stuurpen lengte.brekson schreef:Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergtdieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Ik dacht hetzelfde. Ik rij een S(53) ultimate en zou zelfde maat aeroroad nodig hebben en zeker niet groterbrekson schreef:Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergtdieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
+1vincent75 schreef:Ik doe een gooi. Volgens mij is de reden hiervoor om een gelijke drop te houden. Ik denk dat de stackmaat van de Aeroad lager is dan als van de Ultimate, dit verschil kan dan in de maat worden opgevangen. De langere zitpositie zal dieseltje wel hebben opgevangen met verschil in de stuurpen lengte.brekson schreef:Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergtdieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
Voor wat betreft verschil Aeroad en ultimate kan je ook kijken wat de profs rijden. Wat dan opvalt is dat vrijwel alle kleine renners rijden op een Aeroad en alle grote renners op een SLX. Vermoed dat het te maken heeft met geometrie en stijfheid van de fietsen.
Zit een cm verschil tussen de Ultimate en de Aeroad in dezelfde maat.iCanjan schreef:Ik dacht hetzelfde. Ik rij een S(53) ultimate en zou zelfde maat aeroroad nodig hebben en zeker niet groterbrekson schreef:Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergtdieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
Aero
Stack - 534
Reach - 386
SLX
Stack - 546
Reach - 375
Moet je dus wel kijken of je dat met stuurpen en spacers gelijk kan krijgen.
Hallo Vincent je kan aardig gooien want dat is precies zoals het is en dan kom ik plusminus 5 mm hetzelfde te zitten.vincent75 schreef:
Ik doe een gooi. Volgens mij is de reden hiervoor om een gelijke drop te houden. Ik denk dat de stackmaat van de Aeroad lager is dan als van de Ultimate, dit verschil kan dan in de maat worden opgevangen. De langere zitpositie zal dieseltje wel hebben opgevangen met verschil in de stuurpen lengte.
Om verwarring die er wellicht al is te voorkomen ik heb het vorige model Ultimate en deze had een andere geometrie met een redelijk hoge balhoofd buis.
No pain no gain, no guts no glory!
Waarschijnlijk gaat dit niet omdat de BB30 crank as te kort is.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=52684
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=52684
triathlon