Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 17 mar 2014 22:04

Had de Aeroad als eerste en had daarnaast nog een slechter weer fiets. Toen deze helaas een scheur in het frame had buiten de garantie tijd besloot ik een Ultimate te kopen om de beschikking te hebben over verschillende fietsen voor verschillende omstandigheden
No pain no gain, no guts no glory!

Zwiep
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2014 21:07

Zwiep 17 mar 2014 23:18

Geen klagen over het respecteren van de leveringstermijn. Week 11 was voorzien en het werd de maandag van week 12 dus dat valt goed mee. Prima service trouwens in Koblenz.
Vriendelijke mensen die er echt alles aan doen om u met een tevreden gevoel naar huis te laten gaan. Dus als het iets of wat binnen de mogelijkheden zit gewoon in uw auto stappen en de fiets zelf gaan ophalen is zeker een aanrader.

Teaserken van de nieuwe CF SLX (maat 2XL)
Ik maakte nog vlug enkele andere foto's van de Canyon showroom maar die zijn voor een andere keer want morgen om 4u uit de veren om de bankrekening opnieuw aan te vullen voor die FFWD's.
Afbeelding

brekson
Forum-lid
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 18 mar 2014 08:02

dieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergt
Sworks Venge

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 18 mar 2014 08:12

brekson schreef:
dieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergt
Ik doe een gooi. Volgens mij is de reden hiervoor om een gelijke drop te houden. Ik denk dat de stackmaat van de Aeroad lager is dan als van de Ultimate, dit verschil kan dan in de maat worden opgevangen. De langere zitpositie zal dieseltje wel hebben opgevangen met verschil in de stuurpen lengte.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
iCanjan
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:18

Gebruikersavatar iCanjan 18 mar 2014 08:28

brekson schreef:
dieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergt
Ik dacht hetzelfde. Ik rij een S(53) ultimate en zou zelfde maat aeroroad nodig hebben en zeker niet groter

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 18 mar 2014 08:28

vincent75 schreef:
brekson schreef:
dieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergt
Ik doe een gooi. Volgens mij is de reden hiervoor om een gelijke drop te houden. Ik denk dat de stackmaat van de Aeroad lager is dan als van de Ultimate, dit verschil kan dan in de maat worden opgevangen. De langere zitpositie zal dieseltje wel hebben opgevangen met verschil in de stuurpen lengte.
+1

Voor wat betreft verschil Aeroad en ultimate kan je ook kijken wat de profs rijden. Wat dan opvalt is dat vrijwel alle kleine renners rijden op een Aeroad en alle grote renners op een SLX. Vermoed dat het te maken heeft met geometrie en stijfheid van de fietsen.

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 18 mar 2014 08:31

iCanjan schreef:
brekson schreef:
dieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergt
Ik dacht hetzelfde. Ik rij een S(53) ultimate en zou zelfde maat aeroroad nodig hebben en zeker niet groter
Zit een cm verschil tussen de Ultimate en de Aeroad in dezelfde maat.
Aero
Stack - 534
Reach - 386

SLX
Stack - 546
Reach - 375
Moet je dus wel kijken of je dat met stuurpen en spacers gelijk kan krijgen.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 18 mar 2014 08:52

vincent75 schreef:
Ik doe een gooi. Volgens mij is de reden hiervoor om een gelijke drop te houden. Ik denk dat de stackmaat van de Aeroad lager is dan als van de Ultimate, dit verschil kan dan in de maat worden opgevangen. De langere zitpositie zal dieseltje wel hebben opgevangen met verschil in de stuurpen lengte.
Hallo Vincent je kan aardig gooien want dat is precies zoals het is en dan kom ik plusminus 5 mm hetzelfde te zitten.

Om verwarring die er wellicht al is te voorkomen ik heb het vorige model Ultimate en deze had een andere geometrie met een redelijk hoge balhoofd buis.
No pain no gain, no guts no glory!

brekson
Forum-lid
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 18 mar 2014 08:56

Bericht verwijderd............ , je hebt je reden hierboven al gegeven
Als je je goed voelt op beide fietsen , go for it !
Sworks Venge

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 18 mar 2014 20:55

Weet iemand of je een BB30 (in dit geval mijn THM Clavicula crankstel) kunt monteren in het BB van de CF SLX (nieuwste model)? Volgens Canyon kan dit niet maar ben toch ff eigenwijs :-)!
Aeroad
Grail
Ultimate

ruben_m
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 dec 2010 19:54

ruben_m 18 mar 2014 21:23

Waarschijnlijk gaat dit niet omdat de BB30 crank as te kort is.

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=52684
triathlon

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 19 mar 2014 08:39

Gisteren nog even een foto gemaakt tijdens mij avond rit.
Afbeelding
http://app.strava.com/activities/121982163

Plaats reactie