Pagina 544 van 1868
Re: Canyon topic
Geplaatst: 17 mar 2014 22:04
door dieseltje
Had de Aeroad als eerste en had daarnaast nog een slechter weer fiets. Toen deze helaas een scheur in het frame had buiten de garantie tijd besloot ik een Ultimate te kopen om de beschikking te hebben over verschillende fietsen voor verschillende omstandigheden
Re: Canyon topic
Geplaatst: 17 mar 2014 23:18
door Zwiep
Geen klagen over het respecteren van de leveringstermijn. Week 11 was voorzien en het werd de maandag van week 12 dus dat valt goed mee. Prima service trouwens in Koblenz.
Vriendelijke mensen die er echt alles aan doen om u met een tevreden gevoel naar huis te laten gaan. Dus als het iets of wat binnen de mogelijkheden zit gewoon in uw auto stappen en de fiets zelf gaan ophalen is zeker een aanrader.
Teaserken van de nieuwe CF SLX (maat 2XL)
Ik maakte nog vlug enkele andere foto's van de Canyon showroom maar die zijn voor een andere keer want morgen om 4u uit de veren om de bankrekening opnieuw aan te vullen
voor die FFWD's.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 18 mar 2014 08:02
door brekson
dieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergt
Re: Canyon topic
Geplaatst: 18 mar 2014 08:12
door vincent75
brekson schreef:dieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergt
Ik doe een gooi. Volgens mij is de reden hiervoor om een gelijke drop te houden. Ik denk dat de stackmaat van de Aeroad lager is dan als van de Ultimate, dit verschil kan dan in de maat worden opgevangen. De langere zitpositie zal dieseltje wel hebben opgevangen met verschil in de stuurpen lengte.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 18 mar 2014 08:28
door iCanjan
brekson schreef:dieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergt
Ik dacht hetzelfde. Ik rij een S(53) ultimate en zou zelfde maat aeroroad nodig hebben en zeker niet groter
Re: Canyon topic
Geplaatst: 18 mar 2014 08:28
door haaldoor
vincent75 schreef:brekson schreef:dieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergt
Ik doe een gooi. Volgens mij is de reden hiervoor om een gelijke drop te houden. Ik denk dat de stackmaat van de Aeroad lager is dan als van de Ultimate, dit verschil kan dan in de maat worden opgevangen. De langere zitpositie zal dieseltje wel hebben opgevangen met verschil in de stuurpen lengte.
+1
Voor wat betreft verschil Aeroad en ultimate kan je ook kijken wat de profs rijden. Wat dan opvalt is dat vrijwel alle kleine renners rijden op een Aeroad en alle grote renners op een SLX. Vermoed dat het te maken heeft met geometrie en stijfheid van de fietsen.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 18 mar 2014 08:31
door haaldoor
iCanjan schreef:brekson schreef:dieseltje schreef:
Beide rijden ze super qua comfort wellicht een lichte voorkeur voor de Ultimate het verschil in stijfheid merk ik niet nu heb ik maatje 54 Ultimate en M (56) Aeroad dus niet erg groot. Door het verschil in geometrie heb ik verschillende frame maten waardoor ik dezelfde zitpositie heb.
Vind ik toch een beetje gek : je hebt 2 verschillende maten, terwijl ik bij mijn fietsen met dezelfde maat al een verschil merk, nl dat de aeroad (die bij jou groter is ) een langere zitpositie vergt
Ik dacht hetzelfde. Ik rij een S(53) ultimate en zou zelfde maat aeroroad nodig hebben en zeker niet groter
Zit een cm verschil tussen de Ultimate en de Aeroad in dezelfde maat.
Aero
Stack - 534
Reach - 386
SLX
Stack - 546
Reach - 375
Moet je dus wel kijken of je dat met stuurpen en spacers gelijk kan krijgen.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 18 mar 2014 08:52
door dieseltje
vincent75 schreef:
Ik doe een gooi. Volgens mij is de reden hiervoor om een gelijke drop te houden. Ik denk dat de stackmaat van de Aeroad lager is dan als van de Ultimate, dit verschil kan dan in de maat worden opgevangen. De langere zitpositie zal dieseltje wel hebben opgevangen met verschil in de stuurpen lengte.
Hallo Vincent je kan aardig gooien want dat is precies zoals het is en dan kom ik plusminus 5 mm hetzelfde te zitten.
Om verwarring die er wellicht al is te voorkomen ik heb het vorige model Ultimate en deze had een andere geometrie met een redelijk hoge balhoofd buis.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 18 mar 2014 08:56
door brekson
Bericht verwijderd............ , je hebt je reden hierboven al gegeven
Als je je goed voelt op beide fietsen , go for it !
Re: Canyon topic
Geplaatst: 18 mar 2014 20:55
door tomtom
Weet iemand of je een BB30 (in dit geval mijn THM Clavicula crankstel) kunt monteren in het BB van de CF SLX (nieuwste model)? Volgens Canyon kan dit niet maar ben toch ff eigenwijs
!
Re: Canyon topic
Geplaatst: 18 mar 2014 21:23
door ruben_m
Waarschijnlijk gaat dit niet omdat de BB30 crank as te kort is.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=52684
Re: Canyon topic
Geplaatst: 19 mar 2014 08:39
door jsprbcn
Gisteren nog even een foto gemaakt tijdens mij avond rit.
http://app.strava.com/activities/121982163