Scott
-
- Forum-lid
Mooie fiets!!
Wat meer sloping en de looks van de "oude"Foil, hoef mijn Foils nog niet in te wisselen!
Geometrie is nog wat meer racy geworden, not my cup of tea...
Wat meer sloping en de looks van de "oude"Foil, hoef mijn Foils nog niet in te wisselen!
Geometrie is nog wat meer racy geworden, not my cup of tea...
Mooi fietsje qua uiterlijk, maar van de kleuren loop ik niet warm. Die whale grey, te krijgen op de RC30, is naar mijn mening de mooiste kleur maar verder is het roze of zwart. Bijzonder.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Het design, met kleiner Scott logo iets hogerop vind ik wel top, de kleuren daarentegen zijn inderdaad weer saaie boel. Whale grey en het roze zijn wel mooi, alsook dat sunbeam black op het topmodel maar voor de rest zwart en niets om warm van te worden.
Edit: Zie ik het nu correct dat ze nog steeds BB86 gebruiken? Pochen dat ze naar niets moesten kijken bij de redesign maar dan niet voor een iets groter gat gaan . Nuja als je het topmodel met RED koopt heb je geld genoeg om wat sneller lagers te vervangen geloof ik.
Edit: Zie ik het nu correct dat ze nog steeds BB86 gebruiken? Pochen dat ze naar niets moesten kijken bij de redesign maar dan niet voor een iets groter gat gaan . Nuja als je het topmodel met RED koopt heb je geld genoeg om wat sneller lagers te vervangen geloof ik.
Uno-X Mobility or bust!
-
- Forum-lid HC
Nee niet helemaal.
Hij is niet langer, stop nou eens met alleen naar de reach te kijken, dat heeft geen zin.
Natuurlijk wel als het 3cm is, maar een paar mm moet je ergens anders naar gaan kijken.
Omdat de stack ietsje lager is, dan is automatisch de reach ook langer, maar als jij gewoon je maten overneemt is de fiets niet langer, maar korter! Zei het maar 6mm voor een XL maar hij is korter.
BB86 is jammer, maar speci heeft hetzelfde met de SL8, als je met dub of BB30 rijd is de boel ook niet stijf genoeg waardoor ook je lagers na 3K rauw lopen.
Wellicht dat ik een rekenfout maak, maar als ik naar mijn maat kijk (XL) dan kan ik door 5mm spacers toe te voegen op 1mm meer stack, maar dan komt de reach 5mm langer uit. Ik kom op het volgende (11 cm stuurpen)
Oud model:
25mm spacers
Stack: 653
Reach 495
Nieuw model:
30 mm spacers
Stack: 654
Reach 500
Dan is het nieuwe model in basis toch langer (er van uitgaande dat je zadelpositie gelijk blijft tov je bracket)? Of maak ik nu ergens een denkfout?
Oud model:
25mm spacers
Stack: 653
Reach 495
Nieuw model:
30 mm spacers
Stack: 654
Reach 500
Dan is het nieuwe model in basis toch langer (er van uitgaande dat je zadelpositie gelijk blijft tov je bracket)? Of maak ik nu ergens een denkfout?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sowiso is die van jou mooier
Less is bore
Ik snap idd die lage stack en ook flinke reach niet. Ik fiets nu op een 58 Tarmac met 591 stack en 402 reach, met 11cm stuurpen en in totaal 15mm spacers. Vergeleken met de gemiddelde fietser zit ik al behoorlijk sportief. Ik vraag me dan ook echt af wie de mensen zijn die op een fiets met zo’n geometrie passen.daniel1975 schreef: ↑26 nov 2024 18:27 Nog steeds lage stack en weer een stagiaire die de kleuren heeft bepaald.
Jammer, de “magie” van de oude Addicts zie ik er nog niet in terug helaas
-
- Forum-lid HC
Wat ze, (ik zeg het al 10jaar) consequent fout blijven doen is op de grotere maten een te flauwe zitbuis, die moet echt stijler, een graad of 2 a 3 en een te lage stack. Ik zit op een XL foil met 3cm spacers en nog 10cm drop!
Je ziet maar heel weinig grote profs zonder spacers rijden, dat wordt steeds minder, dat diep, dieper, diepst is gewoon niet de manier. De heuphoek is veel belangrijker, vandaar ook meer naar voren zitten.
@Chris80
EDIT ik heb verkeerd zitten kijken, de bovenbuis is bij de addict juist 5mm langer.
Ik zie wel wat ze gedaan hebben, ze gaan uit van een smaller stuur. circa 2cm per maat.
Opzich is deze maatvoering zeker bij grote maten vreemd
De verglijking met foil gaat niet helemaal op, die maakt gebruik van -10 graden stuurpen en dan scheelt bij 10 of 11cm al een halve cm stack.
Je ziet maar heel weinig grote profs zonder spacers rijden, dat wordt steeds minder, dat diep, dieper, diepst is gewoon niet de manier. De heuphoek is veel belangrijker, vandaar ook meer naar voren zitten.
@Chris80
EDIT ik heb verkeerd zitten kijken, de bovenbuis is bij de addict juist 5mm langer.
Ik zie wel wat ze gedaan hebben, ze gaan uit van een smaller stuur. circa 2cm per maat.
Opzich is deze maatvoering zeker bij grote maten vreemd
De verglijking met foil gaat niet helemaal op, die maakt gebruik van -10 graden stuurpen en dan scheelt bij 10 of 11cm al een halve cm stack.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dus zijn de geo’s gewoon niet goed. Als zelfs profs niet maximaal diep zitten op een frame.wasbeer2006 schreef: ↑27 nov 2024 12:47
Less is bore
-
- Forum-lid
Dat is ook mijn indruk. Ik word in mijn keuze bevestigd voor een concurrent met iets meer stack en minder reach. Verder vind ik ze juist wel erg mooi en met mooie specs voor een concurrerende prijs.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid HC
Eens de geo,s van met name de grote maten kloppen niet.
Ik vind hem ook mooi, zeker die zwart witte.
En voor deze tijd toch een behoorlijke verandering. PF30 en het zou compleet zijn
Echt licht al zit een rijbare L of Xl gewoon op minimaal 6.5 kilo. Hij is gewoon een halve kilo lichter dan een foil en dan zou ik met mijn afmontage op 6.8 zitten en daar kan niet veel meer af. De rest van het gewicht zit vooral in de aerothan buitenbanden die wegen in 28mm 170gram
Ik vind hem ook mooi, zeker die zwart witte.
En voor deze tijd toch een behoorlijke verandering. PF30 en het zou compleet zijn
Echt licht al zit een rijbare L of Xl gewoon op minimaal 6.5 kilo. Hij is gewoon een halve kilo lichter dan een foil en dan zou ik met mijn afmontage op 6.8 zitten en daar kan niet veel meer af. De rest van het gewicht zit vooral in de aerothan buitenbanden die wegen in 28mm 170gram