Fraai!JoostG schreef:Het heeft even geduurd, maar mijn Chinese project is klaar. Vind het bijna zonde om er op te gaan rijden![]()
Heb je dit project ergens "bijgehouden" in een topic? Heb zelf ook wel interesse om zoiets te gaan starten.
Fiets Magazine nr. 3-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Fraai!JoostG schreef:Het heeft even geduurd, maar mijn Chinese project is klaar. Vind het bijna zonde om er op te gaan rijden![]()
'Strakke' fiets, erg fraai (mijn persoonlijke meningJoostG schreef:Het heeft even geduurd, maar mijn Chinese project is klaar...
Voor mij is dat de grootste lol in de fietsen zelf naast het rijden.JoostG schreef:In 'racefietsen - Het Grote China topic' heb ik een kleine uiteenzetting gedaan over mijn ervaringen.
Ik had nagenoeg geen ervaring en je ziet het resultaat. Het is niet alleen erg leerzaam (kan inmiddels nagenoeg al het onderhoud zelf doen), maar ook erg leuk. En dan met name de zoektocht naar de kleine onderdelen voor de details (spacers, balhoofdkapje, derailleurwieltjes, etc)
Waarom wilde je een extern balhoofd? En: wilde je een rechte staande achtervork omdat een gebogen variant levensduur- en stijfheid-beperkend is?kees0251 schreef:De bovenbuis is iets korter (545) dan normaal bij 58 center-top en het frame is heel sneaky toch iets sloping.
Verder wou ik een extern balhoofd en rechte staande achtervork (als afwijking op het eerste voorstel van de Chinezen)
Je ziet dat een echt sloping frame mij nog iets beter zou passen maar ik wilde met het stuur nog 20mm lager kunnen bij wedstrijdgebruik (tot nu toe niet actueel geweest, de Gianni Motta is een perfect koersframe)
De onderbuis is wel degelijk vrij dik (38 mm) maar dat valt gelukkig niet erg op.
Het moest simpelweg een klassiek ogend frame worden, die kromme dingen vind ik geen gezicht.sloeren schreef:Waarom wilde je een extern balhoofd? En: wilde je een rechte staande achtervork omdat een gebogen variant levensduur- en stijfheid-beperkend is?kees0251 schreef:De bovenbuis is iets korter (545) dan normaal bij 58 center-top en het frame is heel sneaky toch iets sloping.
Verder wou ik een extern balhoofd en rechte staande achtervork (als afwijking op het eerste voorstel van de Chinezen)
Je ziet dat een echt sloping frame mij nog iets beter zou passen maar ik wilde met het stuur nog 20mm lager kunnen bij wedstrijdgebruik (tot nu toe niet actueel geweest, de Gianni Motta is een perfect koersframe)
De onderbuis is wel degelijk vrij dik (38 mm) maar dat valt gelukkig niet erg op.