Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 01 jun 2024 13:41

Dat zal het zijn ja ;)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 01 jun 2024 14:14

Enzzo schreef: 01 jun 2024 13:25 Waar haal jij je informatie eigenlijk vandaan?

https://nos.nl/l/2507820
Excuus, dat had moeten zijn, in aanloop naar de start is het onderzoek meerdere keren getorpedeerd.
Lees het artikel waar je zelf naar linkt.

Er mag dan nu een commissie zijn maar wat wil je nu nog onderzoeken?
Het is een beetje zoals die politieberichten die op zoek zijn naar getuigen van iets dat 3 jaar geleden heeft plaatsgevonden.

Hoe meer tijd er verstrijkt tussen de gebeurtenis en het onderzoek, hoe minder valide het onderzoek zal zijn.
De mens creëert nu eenmaal zijn eigen herinneringen van gebeurtenissen en hoe langer het geleden is hoe minder feitelijk het is.

Als deze commissie direct aan de slag was gegaan hadden we nu meer geweten en daar nog iets mee kunnen doen.
Onderhand zie ik over 5 tot 10 jaar nieuwe claims komen waarbij de toeslagenaffaire in het niet zal vallen.
En dat allemaal omdat de Haagse kliek geen zin heeft om op zoek te gaan naar de lijken in de kast.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 01 jun 2024 14:32

Er spelen al best wat zaken. Vooral op gebied van long covid. Dat is echter iets dat nu moet worden aangepakt door bijvoorbeeld een staatssecretaris. Dat is wat anders dan een commissie die puur terug kijkt.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 01 jun 2024 16:50

Het hele COVID verhaal is allang niet meer te achterhalen, bij Rutte en Lagarde alle berichten “verdwenen “
In de Twitter files is wel het nodige naar boven gekomen maar dat speelde allemaal in de VS af.
Wat wel vast staat is dat rücksichtslos met vrijheden werd omgegaan en er vele als makke schapen er achter aan liepen.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 01 jun 2024 17:05

Ach ja, wat hadden we het allemaal moeilijk en met terugwerkende kracht nog steeds.
Ik ben blij dat er een vaccin kwam. Al zullen nu velen zeggen dat het zonder ook "vanzelf" overgegaan zou zijn en waarschijnlijk net zo snel. Maar wel in gedachten de mensen die er nog steeds ernstig aan lijden.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 01 jun 2024 17:07

Tja gelukkig is die ellende nu voorbij en kunnen we verder. Het zal me een rotzorg zijn wat er in retrospectief nog allemaal van gevonden wordt. Ik vergeet het liever!! Move on ->

En ook; niemand wist hoe met deze (corona) situatie om te gaan. Er werd intuïtief, impulsief en pragmatisch gehandeld. Veel meer kun je in zo’n situatie ook niet doen.
Daar kun je twee jaar later natuurlijk vanalles van vinden maar het verandert niets aan de situatie van destijds.
De WHO en het RIVM waren de raadgevers en zelfs die moesten adviseren op basis van een nieuwe situatie en onbekend virus.

Het was wat het was. Ik ben blij dat het achter de rug is en ga me geen moment druk maken over wat er toen goed en fout gegaan is. Behoudens die graaicrimineel van de mondkapjes deal met het toenmalige kabinet. Daar wil ik wel het onderste uit de kan zien komen!
Mensen die gebruik hebben gemaakt van de situatie voor eigen gewin mogen echt wel ter verantwoording worden geroepen en berecht worden.

Voor het overige; wees blij dat je nog leeft en dat die ellende achter ons ligt. Alle energie die je nu in frustratie erover steekt is verspilling. Ga lekker fietsen!

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 01 jun 2024 17:10

Wat zijn complottheorieën…..
Als je over WEF begin word je meteen weggezet, terwijl alles waar ze voorstaan gewoon op de site van WEF staat…
99% is gewoon onverschillig volgen het journaal en dat is het..

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 jun 2024 17:44

Enzzo schreef: 01 jun 2024 17:07 Tja gelukkig is die ellende nu voorbij en kunnen we verder. Het zal me een rotzorg zijn wat er in retrospectief nog allemaal van gevonden wordt. Ik vergeet het liever!! Move on ->

En ook; niemand wist hoe met deze (corona) situatie om te gaan. Er werd intuïtief, impulsief en pragmatisch gehandeld.
Zoals hiervoor al beschreven: de overheid ging pragmatisch te werk (groepsimmuniteit) icm vaccinatie, maar door gepush vanuit andere landen en de media kregen we die ellendige maatregelen die veel te ver gingen.
Om dat ooit in de toekomst te voorkomen mag er van mij echt wel onderzoek worden gedaan.

WEF is door de wappies zo belachelijk gemaakt dat niemand er nog kritisch naar kijkt. Juist door dat gezwam…
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 01 jun 2024 18:18

Onderzoek ter verbetering van een eventuele volgende pandemie is natuurlijk wel gewenst!
Maar dan wel met als doel: leren van de fouten en een goed protocol opstellen voor een onverhoopt nieuwe situatie!
Boemannen zoeken over beleid is mijns inziens niet heel toekomstgericht.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 01 jun 2024 18:41

daniel1975 schreef: 31 mei 2024 21:20
Los van zijn politieke keuzes: iemand met zoveel schimmige zaken kan toch geen president worden? Al zou de helft van de rechtszaken niet kloppen, dan is het nog steeds een no-go. Zoals ik al eerder schreef, alleen al zijn gedrag na de laatste verkiezingen is hoogst verwerpelijk.
Ik ben het daar niet mee eens. Schimmige zaken of niet (ik ga dat niet betwisten) het komt aan de kiezer en alleen de kiezer toe om zich daar over uit te spreken.
En zij hebben het geluk dat ze zich daar in een presidentieel regime rechtstreeks kunnen over uit spreken.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 01 jun 2024 19:01

De 10% die doorgeslagen is krijg de aandacht in de media, om het allemaal lekker te framen.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 01 jun 2024 20:55

Enzzo schreef: 31 mei 2024 22:15

Oei die had ik niet verwacht van jou Lugosi.
Je weet zelf toch ook wel dat Obama lamgeslagen was door een senaat en de overmacht van de conservative meerderheid?

Als hij (Obama) wat meer armslag had gehad zou hij veel goede dingen hebben kunnen doen. Helaas is dat nooit gelukt vanwege tegenwerking van juist die conservative party.

En natuurlijk: óók dát is democratie maar je weet net zo goed als ik dat de democratie in de VS eigenlijk een wassen neus is…
Ik had het niet meteen over zijn verwezenlijkingen maar soit .... nu je het er toch over hebt. Het heeft niet alleen te maken met de Republikeinse macht, maar ook met het spagaat binnen zijn eigen partij. Michiel Vos heeft dat al een aantal keer zeer genuanceerd uitgelegd (hij kan het weten als insider van de hoogste regionen van de kapitalistisch strekking binnen de dems). Hoe hou je je geloofwaardig met Sanders en AOC tegenover de clans Clinton/Pelosi.

Het was vooral zijn buitenlands beleid dat een ramp was, en daar lag de oorzaak niet bij de Republikeinen.
Gefaald in Syrie. De overmoed tot betrekking Irak en Guantanamo gevangenis. Belachelijk laat positioneren in de Arabische lentes. Het Navo debacle in Libie. De moordaanslag op Bin Laden. De nucleaire deal met Iran.
Zijn positie tegenover het moslimbroederschap in Egypte (Morsi) was hoogst twijfelachtig. Pleitte hij niet in Cairo tegen de EU restricties van het dragen van Islamitische kledij in Europa! Wat een politieke en diplomatieke blunder.

En in eigen land was de affordable care act een drama voor de middenklasse en een bron (één) van de latere populariteit van Trump.

Gesloten