Specialized
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
kek kleurtje
-
- Forum-lid
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44
Vandaag op de specialized site gezien.
De Tarmac Expert eTap,€ 4999,00.
De Tarmac Expert eTap,€ 4999,00.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Helaas in Nederland niet verkrijgbaar alleen in zwart/rood.........helaas!Wiliertoerist schreef:kek kleurtje
Zelfs nog niet verkrijgbaar als frame, erg jammer.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Mooie kleuren, maar ik vind het zelfniet zo mooi dat de kleur van de voorvorkniet doorloopt in het frame. Het lijkt nu net een aparte aftermarkt voorvork imho. Wel mooi dat de letters dezelfde kleur hebben als de voorvork.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac is ook niet als los frame verkrijgbaar. Alleen de S-Works. Best jammer eigenlijk.colnagofreak schreef:Helaas in Nederland niet verkrijgbaar alleen in zwart/rood.........helaas!Wiliertoerist schreef:kek kleurtje
Zelfs nog niet verkrijgbaar als frame, erg jammer.
Ik kan een specialized tarmac pro di2 disc 2015 kopen tegen een ietwat gereduceerd tarief en op zich vind ik het wel een mooi frame. Maar ik heb 2 vraagtekens. 1 geen thru-axis en 2 ik snap niet goed wat ze nu precies aan die wielen hebben verandert maar het lijkt erop dat je niet zomaar even een ander achterwiel kan plaatsen omdat de cassette meer naar binnen is geplaatst op de roval wielen?
Die thru-axis, is dat belangrijk bij de tarmac en what about the wheels? En als je het spul een beetje kent, de 2015 tarmac tegen de 2017 versie, is dat ok? Ik vind dat 2015 model wel mooier dan die van 2017.
Mijn alternatief is de giant advanced pro disc di2. Scheelt alsnog aardig wat geld. Ik heb verder niets met welk merk dan ook. Wil alleen di2, discs en een normale race geometry en niet die enorme vorkbuizen.
Die thru-axis, is dat belangrijk bij de tarmac en what about the wheels? En als je het spul een beetje kent, de 2015 tarmac tegen de 2017 versie, is dat ok? Ik vind dat 2015 model wel mooier dan die van 2017.
Mijn alternatief is de giant advanced pro disc di2. Scheelt alsnog aardig wat geld. Ik heb verder niets met welk merk dan ook. Wil alleen di2, discs en een normale race geometry en niet die enorme vorkbuizen.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Steekassen is leuk, maar voegt niet echt veel toe op de racer. Extra stijfheid heb je niks aan, enige voordeel is dat het wiel er altijd recht in zit. Maar goed, dat lukt uiteindelijk een snelspanner ook best.
Als je niet om merknamen geeft zou ik zonder meer voor de Giant gaan. Veel meer value for money dan Specialized.
Als je niet om merknamen geeft zou ik zonder meer voor de Giant gaan. Veel meer value for money dan Specialized.
@ henkv
Ik kocht begin dit jaar ook een Tarmac pro disc di2 2015 tegen gereduceerd tarief (naast de korting vond ik de kleur van het 2015 model trouwens ook mooier).
Thru axles zullen wellicht op termijn de standaard worden, ook op racefietsen. Maar zoals Havana zegt, veel verschil qua prestaties zal je ondervinden.
De 2015 versie heeft inderdaad die specifieke wielen. Alleen wielen met de door Specialized ontworpen SCS (short chain stays) naven zijn in principe compatibel ...Zoals de fiets geleverd wordt, kan je hem dus alleen met de Roval SCS wielen gebruiken. Op zich geen probleem, want het zijn echt wel hele goede wielen (licht en aero). Alleen voor een extra wielset (reserve/training/slecht weer) wordt het moeilijk ... Specialized had gehoopt dat wielfabrikanten deze nieuwe SCS naven zouden overnemen, maar dit was dus een misrekening ... alleen Hope heeft SCS naven ...
Het ganse 'probleem' van de SCS naven kan verholpen worden door een andere derailleurhanger te plaatsen (speciaal ontworpen door Specialized). Dan kan je alle disc wielen gebruiken ... Alleen kan je dan de Roval SCS wielen (met een winkelwaarde van 1700 euro) niet meer gebruiken ...
Ik kocht begin dit jaar ook een Tarmac pro disc di2 2015 tegen gereduceerd tarief (naast de korting vond ik de kleur van het 2015 model trouwens ook mooier).
Thru axles zullen wellicht op termijn de standaard worden, ook op racefietsen. Maar zoals Havana zegt, veel verschil qua prestaties zal je ondervinden.
De 2015 versie heeft inderdaad die specifieke wielen. Alleen wielen met de door Specialized ontworpen SCS (short chain stays) naven zijn in principe compatibel ...Zoals de fiets geleverd wordt, kan je hem dus alleen met de Roval SCS wielen gebruiken. Op zich geen probleem, want het zijn echt wel hele goede wielen (licht en aero). Alleen voor een extra wielset (reserve/training/slecht weer) wordt het moeilijk ... Specialized had gehoopt dat wielfabrikanten deze nieuwe SCS naven zouden overnemen, maar dit was dus een misrekening ... alleen Hope heeft SCS naven ...
Het ganse 'probleem' van de SCS naven kan verholpen worden door een andere derailleurhanger te plaatsen (speciaal ontworpen door Specialized). Dan kan je alle disc wielen gebruiken ... Alleen kan je dan de Roval SCS wielen (met een winkelwaarde van 1700 euro) niet meer gebruiken ...
Bedankt ycapi voor deze duidelijke uitleg. Het wordt zo toch iets oninteressanter want ik moet minstens 2 setjes wielen hebben en onderweg even tijdelijk ook de derailleurhanger vervangen bij een lekke band is niet echt een optie (of nog een extra setje specialized kopen, maar daar houd ik niet van, dat beperkt de keuze). Om die wielen dan maar helemaal niet te gebruiken of proberen te verkopen levert ook geen pluspunten op...
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Henkv, ik heb zelf lang getwijfeld maar ben uiteindelijk toch overstag gegaan omdat het een heel interessante financiële deal was en de Roval Cl40 SCS echt wel hele goede wielen zijn.
Omdat bij onze clubritten meestal een volgauto meerijdt en het de gewoonte is om bij lekrijden gewoon een ander wiel te steken, heb ik mij achteraf suf gezocht naar een compatibel reservesetje ... Zonder succes ... Specialized heeft wel goedkopere SCS Axis wielen met snelspanners, maar die worden alleen in de VS verkocht (in europa enkel SCS met TA ...)
Wat de vergelijking tussen 2015 en 2017 betreft ; identitiek frame en identieke afmontage ; alleen de wielen zijn anders ...
Omdat bij onze clubritten meestal een volgauto meerijdt en het de gewoonte is om bij lekrijden gewoon een ander wiel te steken, heb ik mij achteraf suf gezocht naar een compatibel reservesetje ... Zonder succes ... Specialized heeft wel goedkopere SCS Axis wielen met snelspanners, maar die worden alleen in de VS verkocht (in europa enkel SCS met TA ...)
Wat de vergelijking tussen 2015 en 2017 betreft ; identitiek frame en identieke afmontage ; alleen de wielen zijn anders ...
Laatst gewijzigd door ycapi op 26 okt 2016 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Welke club ben je lid van? Dat is wel lekker luxe.
Maak joe woar