Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 11 aug 2009 00:49

21st-century schreef:
lucnoa schreef:
python schreef:blijkbaar is een foto plaatsen niet mijn sterkste punt........



Een cervélo RS wordt aangeprezen voor zijn comfort ! En dit comfort kan deze fiets werkelijk bieden en hier heb je heel veel plezier van .
Maar waarom moeten er dan hoge carbon velgen in die het comfort zo goed als helemaal wegnemen ?


Absolute onzin !! het comfort wordt absoluut niet weggenomen door een setje cosmic carbon. Campa Eurus die zijn lekker comfortabel (niet dus) heb zelf een setje Eurus en een setje bontrager Aeolus (hoge velgen full carbon) de bontragers zijn een stuk comfortabeler dan mijn setje campa Eurus neem dat maar aan van mij. Cosmic carbon heeft overigens gewoon de eigenschappen van een lage velg wat comfort betreft, zoals je misschien wel weet zit hier een carbonnen kap over voor de aerodynamica. Als je over zeer slechte wegen moet zoals kasseien dan is het effect van een lagere bandenspanning veel hoger wat het comfort betreft dan de eigenschappen van de velg. Het comfort van de RS blijft dus zeker behouden. Zelf rij ik met een Cervélo R3 sl en ook bij deze fiets is het comfort ongekend zelfs met een setje campa Eurus.

@python, erg mooie fiets die RS !!



Bij team cervélo fietste de meeste renners tijden Parijs Roubaix met een RS .
Dit deden ze voor het extra comfort ! Hoeveel hadden er hoge carbon velgen in staan ?
Fiets nu op de eurus en heb ook al op zulke carbon wielen gefietst , toch groot verschil qua comfort als ge het mij vraagt .

python
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2009 16:55

python 11 aug 2009 00:55

Mijn problemen met mijn tarmac waren eigenlijk een combinatie van een te grote framemaat,verkeerde geometrie en naar mijn gevoel een stuk harder.

Bij de RS daarintegen lijkt het of die achteraan afgeveerd is!
gewoon super!

hjjjansen
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 aug 2009 00:55

hjjjansen 11 aug 2009 00:57

Wil in mijn nieuwe fiets (s3 olympic) aero en trainings/klimwielen kopen die ook mooi in die fiets staan. Zipp 404 en dt swiss 1450 dacht ik aan.

Heb ook keuzestress voor stuur+opbouw: 3t rotundo ltd of geintegreerd zoals cinelli ram of pro stealth. Ben 1,93m en 83 kilo.

Graag jullie meningen!
Stoempen is mooi!

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 11 aug 2009 01:05

lucnoa schreef:
21st-century schreef:
lucnoa schreef:


Een cervélo RS wordt aangeprezen voor zijn comfort ! En dit comfort kan deze fiets werkelijk bieden en hier heb je heel veel plezier van .
Maar waarom moeten er dan hoge carbon velgen in die het comfort zo goed als helemaal wegnemen ?


Absolute onzin !! het comfort wordt absoluut niet weggenomen door een setje cosmic carbon. Campa Eurus die zijn lekker comfortabel (niet dus) heb zelf een setje Eurus en een setje bontrager Aeolus (hoge velgen full carbon) de bontragers zijn een stuk comfortabeler dan mijn setje campa Eurus neem dat maar aan van mij. Cosmic carbon heeft overigens gewoon de eigenschappen van een lage velg wat comfort betreft, zoals je misschien wel weet zit hier een carbonnen kap over voor de aerodynamica. Als je over zeer slechte wegen moet zoals kasseien dan is het effect van een lagere bandenspanning veel hoger wat het comfort betreft dan de eigenschappen van de velg. Het comfort van de RS blijft dus zeker behouden. Zelf rij ik met een Cervélo R3 sl en ook bij deze fiets is het comfort ongekend zelfs met een setje campa Eurus.

@python, erg mooie fiets die RS !!



Bij team cervélo fietste de meeste renners tijden Parijs Roubaix met een RS .
Dit deden ze voor het extra comfort ! Hoeveel hadden er hoge carbon velgen in staan ?
Fiets nu op de eurus en heb ook al op zulke carbon wielen gefietst , toch groot verschil qua comfort als ge het mij vraagt .


Ik zeg ook niet dat hoge carbon velgen in het algemeen meer comfort bieden. De meeste rijden inderdaad niet voor niets met lage velgen tijdens parijs roubaix. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat phyton zeker geen nadelige gevolgen heeft wat het comfort betreft met een setje cosmic carbon onder zijn Cervélo RS. Comfort van Eurus is zeker niet hoger dan een setje cosmic carbon. Zoals ik al zei een beetje minder bandenspanning op slechte wegen doet wonderen.

Ik maak er natuurlijk geen gewoonte van maar ook met mijn bontrager Aeolus heb ik al eens een kasseistrook meegepakt en tov van mijn eurus setje gaf dit wel degelijk meer comfort. Dit is echter enkel de vergelijking campa eurus vs bontrager aeolus.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 11 aug 2009 01:17

Bij team cervélo fietste de meeste renners tijden Parijs Roubaix met een RS .
Dit deden ze voor het extra comfort ! Hoeveel hadden er hoge carbon velgen in staan ?
Haussler reed volgens mij met Zipp 303 en, als je de volgende foto mag geloven, iig een paar van z'n teamgenoten ook: http://cdn.mos.bikeradar.com/images/new ... 798-75.jpg

mikawoef
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 mei 2008 16:04

mikawoef 11 aug 2009 01:27

idd. De nieuwe 303 is speciaal gemaakt om bombproof te zijn.Z ehebben ook een bredere velg om sterker te zijn en om eventueel bredere banden te leggen om zo ook nog eens een beter comfort te hebben.Conclusie :door hun lage gewicht en comfort en aerodynamica en stevigheid zou ik zeggen dat deze wielen een van de beste allround wielen zijn.Kijk ook op testrider.com voor meer uitleg en test.
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 aug 2009 01:52

21st-century schreef:Ik maak er natuurlijk geen gewoonte van maar ook met mijn bontrager Aeolus heb ik al eens een kasseistrook meegepakt en tov van mijn eurus setje gaf dit wel degelijk meer comfort. Dit is echter enkel de vergelijking campa eurus vs bontrager aeolus.



Klopt. Ik heb al met heel veel setjes gereden, maar de Eurus wielen voelen wel extreem hard aan; was dan ook iets minder mijn ding en heb ze snel omgeruild. Een hoop carbonwielen voelen daarentegen comfortabeler aan (ik rijd nog liever met LWs over kasseien).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

hjjjansen
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 aug 2009 00:55

hjjjansen 11 aug 2009 17:02

C a s r a n schreef:
21st-century schreef:Ik maak er natuurlijk geen gewoonte van maar ook met mijn bontrager Aeolus heb ik al eens een kasseistrook meegepakt en tov van mijn eurus setje gaf dit wel degelijk meer comfort. Dit is echter enkel de vergelijking campa eurus vs bontrager aeolus.



Klopt. Ik heb al met heel veel setjes gereden, maar de Eurus wielen voelen wel extreem hard aan; was dan ook iets minder mijn ding en heb ze snel omgeruild. Een hoop carbonwielen voelen daarentegen comfortabeler aan (ik rijd nog liever met LWs over kasseien).


Zo te lezen heb jij erg veel ervaring met wielen! Wat zijn jouw favoriete trainings, klim, kasseien en aero wielen?
Stoempen is mooi!

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 11 aug 2009 18:30

Het is wellicht vloeken in de kerk, maar ik ben nogal van de Pinarello's ;-) Toch is zo'n witte R3 een prachtige fiets en wellicht toch het overwegen waard, als nieuwe fiets volgend seizoen...

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 11 aug 2009 18:38

Het was inderdaad Cervelo TT die juist de enige was die met hoge velgen reed (tot verbazing van sommige hier). Complete onzin dat hoge velgen geen comfort kunnen bieden.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 aug 2009 19:09

Er reden meer teams op die nieuwe 303's en voor 't 1e ging dat op z'n minst redelijk goed.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sanneman
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jul 2008 23:22

sanneman 11 aug 2009 21:58

Ik heb een probleem ivm de maat voor een cervélo R 3
Ik rijd normaal met een frame 60 ct (zadel plaats ik op 78.5 cm CT). Ik heb een cervélo frame maat 58 gekocht. Ik denk dat dit te groot is, vermits cervélo niet de klassieke CC of CT maat gebruikt. Had ik niet beter een 56 genomen????

Plaats reactie