Cannondale
Benieuwd of de gewone EVO ook een update krijgt...wordt toch eens tijd om die kabels in het frame te plaatsen.
Spijtig dat cannondale een speciaal BB heeft waardoor je eigenlijk enkel een cdale crank kan steken. Verder vind ik de klassieke look van de frames wel mooi, en de kwaliteit top (zelf een caad10 gehad). Moest de gewone EVO nu kabels binnenin hebben en een standaard BB waar ik mijn ultegra crank zonder spacers op kan monteren... Wishful thinking
Spijtig dat cannondale een speciaal BB heeft waardoor je eigenlijk enkel een cdale crank kan steken. Verder vind ik de klassieke look van de frames wel mooi, en de kwaliteit top (zelf een caad10 gehad). Moest de gewone EVO nu kabels binnenin hebben en een standaard BB waar ik mijn ultegra crank zonder spacers op kan monteren... Wishful thinking
Die kabels mogen van mij prima buitenom. Zie het voordeel van binnendoor echt niet. Zou wel leuk zijn als Cannondale weer eens losse frames tegen een concurrerende prijs ging verkopen (meer specifiek: CAAD10/12).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Geeft niks hoor ik kan best wel wat hebben53x11 schreef:Die nieuwe EVO vind ik ook wel mooi. Lijkt erop dat Cannondale nu ook met eigen wielen komt(?).
@y.d. Fraaie CAAD10, misschien iets te zwart naar mijn smaak, maar de "klassieke" bandjes maken veel goed.
@Martin: zo moet het:
Sorry, flauw, zorg gewoon dat iemand je goed uitlegt hoe je die pen moet afstellen, zodat je lekker kunt experimenteren met afstelling*. Geen enkele fietsenmaker kan alleen op basis van jouw lichaamsmaten direct de juiste afstelling bepalen.
*mocht je ooit in de buurt van Haarlem zijn met je bike, dan wil ik je best helpen hoor.
Ik ga in de toekomst zeker kijken wat ik met mijn stuur kan doen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
wel handig om een momentsleutel te hebben in het geval je de stuurpen zelf wilt (de-)monteren
Hoi!
Na me net voorgesteld te hebben in het algemene topic, zal ik me ook meteen mengen in de Cannondale-community!
Dit is mijn "nieuwe" liefde.
2009 / Cannondale Caad9 - 56
Volledig Dura Ace afgemonteerd (2x10)
Carbon --> voorvork/stuur/zadelpen/bidonhouder
Wielset: Fulcrum 5
Pedalen:Shimano PD-M540
Zadel: Fi'zi:k
Cateye computer
Sinds 2009 ogenschijnlijk niet gebruikt, nog wel verder geupgrade tot wat het nu is en daarmee wat mij betreft de beste aankoop die ik op dit moment kon doen - wat een klasbak
*Nog 2 fotootjes hier van Dag 1. https://goo.gl/photos/65nsPjxJx8JZsa5q9
Na me net voorgesteld te hebben in het algemene topic, zal ik me ook meteen mengen in de Cannondale-community!
Dit is mijn "nieuwe" liefde.
2009 / Cannondale Caad9 - 56
Volledig Dura Ace afgemonteerd (2x10)
Carbon --> voorvork/stuur/zadelpen/bidonhouder
Wielset: Fulcrum 5
Pedalen:Shimano PD-M540
Zadel: Fi'zi:k
Cateye computer
Sinds 2009 ogenschijnlijk niet gebruikt, nog wel verder geupgrade tot wat het nu is en daarmee wat mij betreft de beste aankoop die ik op dit moment kon doen - wat een klasbak
*Nog 2 fotootjes hier van Dag 1. https://goo.gl/photos/65nsPjxJx8JZsa5q9
Cannondale Caad 9
Ja die kan ik wel aan zien komen.. van mijlen ver ook.Hartox schreef:Gezien de vorige pagina's denk ik niet dat het stil blijft wat de stuurpen betreft.. ziet er voor de rest goed uit, ga je wel plezier van hebben
Ding is, dat ik 1,83 ben met een relatief lang onderstel en kortere romp. Dus deze maat 56, met korte stuurpen kwam me ook best goed uit. Als ik zou gaan voor een diepere zit denk ik dat het wel net te ver rekken wordt. Maar ik zou het over een tijd eens kunnen proberen als het lichaam weer wat gewend is aan het fietsen.
Cannondale Caad 9
- Jaap Telder
- Forum-lid
Heel eenvoudig: stuurpen omdraaien en je stuur wat omhoog kantelen, dan lijkt het al een stuk beter en zit je even hoog.
-
- Forum-lid
Het spijt me om het te moeten zeggen maar als je een kort bovenlijf hebt is een Caad eigenlijk geen goede fiets voor je.
@HPelders gezien de stand van zadel en stuur, en daarbij jouw (jonge) leeftijd in acht genomen (die las ik in het voorsteltopic) denk ik dat het jou wel lukt om iets dieper te zitten, dus je stuurpen omdraaien is al voldoende denk ik. Je hebt gelijk trouwens met die korte stuurpen, ik merk dat zelf ook, heb ook geen lang bovenlijf en dus een kortere stuurpen op mijn Supersix laten monteren.
Nog een opmerking puur voor het zicht: een donker crankstel zou mooier op deze fiets staan. Het frame vond ik trouwens wel erg mooi, veel plezier met deze Cannondale!
Nog een opmerking puur voor het zicht: een donker crankstel zou mooier op deze fiets staan. Het frame vond ik trouwens wel erg mooi, veel plezier met deze Cannondale!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT