Pagina 547 van 669
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 10 feb 2020 09:53
door DeletedUser02
Deze specifieke combo (BB386 > GXP) kan ik je niet mee helpen, maar zou je vraag niet verstoppen in het China topic.
Bij mijn BBRight (is vergelijkbaar qua breedte geloof ik), zit er in ieder geval aan de drive side nog een uitsparing die het geheel een kleine centimer naar buiten brengt. Aan de NDS heb ik nog zo'n 2-3mm aan spacers zodat de wave washer niet nodig is. Als je as echter nu al tekort is, heb je weinig mogelijkheden.
Kun je nog wat duidelijkere foto's maken van achter de kettingbladen en NDS? Beste even vanaf de onderkant. En hoe oud is je Quarq? Er zijn in het verleden verschillende lengtes spindles geweest. Alle Dzero exemplaren zouden een langere as moeten hebben zodat ze alle BB's ondersteunen. In theorie zou het moeten passen.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 10 feb 2020 10:04
door wmc
ypuh schreef: ↑10 feb 2020 09:53
Bij mijn BBRight (is vergelijkbaar qua breedte geloof ik), zit er in ieder geval aan de drive side nog een uitsparing die het geheel een kleine centimer naar buiten brengt.
BBRight is duidelijk smaller dan BB386EVO, dat scheelt nog 7.5mm, zie
https://www.bikeradar.com/advice/buyers ... standards/
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 10 feb 2020 13:10
door evilhomer
De breedte van BB86 en BB386 is identiek (86,5mm) dus de asbreedte van de Quarq kan het probleem niet zijn. Het modeljaar van de Quarq is volgens mij 2018/19 (afgelopen december gekocht). Bij mijn andere fiets is de Quarq (ook een Dzero GXP) gemonteerd met alleen een wave washer aan de DS, geen verdere spacers (alleen de rubber afdichtingen van de BB-lagers, maar die kunnen m.i. niet het verschil maken).
Ook de iets grotere buitendiameter van BB386 (46mm i.p.v. 41mm) kan volgens mij niet de reden zijn voor de krappe ruimte tussen kettingbladen en frame. Misschien is het normaal bij dit frame. Dat was trouwens de reden om het in dit topic te plaatsen: er zijn meer forumleden die dit frame hebben.
Inmiddels heb ik ook adapters gevonden om BB386 geschikt te maken voor GXP (versmallen van de binnendiameter van 30mm naar 24/22mm), dus ik denk dat de combinatie BB386 met GXP gewoon zou moeten kunnen.
Wie weet toch alleen een kwestie van een wave washer ertussen? Of deze BB is gewoon een slechte uitvoering.
Ik zal vanavond of morgen nog wat meer foto’s plaatsen van het BB.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 10 feb 2020 14:07
door JoostG
Ik lees hier ook mee, omdat ik denk dat de vermogensmeter van Quarq niet werkt met bredere BB's. Ik heb namelijk een gravelbike met BB86 en die heb ik nooit lekker werkend gekregen met mijn Quarq SRAM Red crankstel. Zelfs met meerdere washers (ook die golvende) lukt het niet: of er is amper beweging in te krijgen (alsof crank klem zit tegen frame), of soepel draaiend en na verloop van tijd speling op de crank. De Quarq ligt in een hoekje te verstoffen en is onderdeel geworden van mijn groeiende teleurstelling in SRAM
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 10 feb 2020 14:22
door evilhomer
Hmm, dat is niet per se hoopgevend
Maar ik kan uit eigen ervaring melden dat Quarq GXP bij mij al 3 jaar probleemloos werkt met BB86. Het enige verschil is (in mijn geval) de iets grotere buitendiameter van het BB.
Speelt de breedte van het BB/frame dan een andere rol bij een wegfiets dan bij een gravel bike?
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 10 feb 2020 15:04
door barbaar
Avalius schreef: ↑25 jan 2020 19:56
Een goeie 1150 euro, ik ben er gek genoeg heel tevreden van. Enkel het frame zou ik nooit aanraden of opnieuw doen. Hier en daar speling moeten wegwerken.
Ik heb ook nog wel eens zitten kijken naar zo'n RB1K frame. Uiteindelijk voor iets minder extreems gegaan
Waarom raad je het frame af?
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 12 feb 2020 08:12
door bobic1981
Heeft iemand van jullie zeer recent nog contact gehad met Workswell? Ik heb ze vorige week, na einde Chinees nieuwjaar, gemaild en via FB bericht gestuurd maar krijg geen reactie helaas....
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 12 feb 2020 09:14
door DeletedUser02
bobic1981 schreef: ↑12 feb 2020 08:12
Heeft iemand van jullie zeer recent nog contact gehad met Workswell? Ik heb ze vorige week, na einde Chinees nieuwjaar, gemaild en via FB bericht gestuurd maar krijg geen reactie helaas....
Mocht je het nieuws even gemist hebben, China ligt al de hele maand plat. Dat geldt helaas ook voor alle carbon boeren van het land.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 12 feb 2020 10:35
door hayes
Ook Chinees Nieuwjaar is geweest. Dan gebeurt er echt weinig.
Ik heb Ali pakjes die al een kleine maand op verzending wachten.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 12 feb 2020 10:39
door bobic1981
ypuh schreef: ↑12 feb 2020 09:14
bobic1981 schreef: ↑12 feb 2020 08:12
Heeft iemand van jullie zeer recent nog contact gehad met Workswell? Ik heb ze vorige week, na einde Chinees nieuwjaar, gemaild en via FB bericht gestuurd maar krijg geen reactie helaas....
Mocht je het nieuws even gemist hebben, China ligt al de hele maand plat. Dat geldt helaas ook voor alle carbon boeren van het land.
Ik dacht dat de Shenzhen regio na nieuwjaar en verplichte extra dagen inmiddels wel weer aan het werk was en in ieder geval ‘bereikbaar’.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 12 feb 2020 11:12
door MarkVeenstra
Is het Chinees nieuwjaar al voorbij.., dat was verlengd vanwege het Corona virus (maar ik weet niet hoe lang).
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 18 feb 2020 17:13
door jater
Ik heb vandaag contact gehad met Workswell. Het leven ligt daar helemaal plat. Medewerkers kunnen en mogen niet op hun werk komen, moeten zover als mogelijk vanuit huis werken, en wanneer het weer op gang gaat komen kunnen ze niet zeggen. Ook over transport is geen zinnig woord te zeggen.