Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

el grande
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 sep 2011 15:37

el grande 07 nov 2016 12:18

Zijn er mensen die ervaring hebben met het monteren van Di2 op een Venge (model Pro 2015).

Ik ben aan het overwegen de mechanische groep te vervangen voor Di2 Ultegra. Ik zag dat je een wat spare parts aan moet schaffen, oa voor de batterij in de zadelpen. En het monteren van de draden gaat met een soort om weg om de interne bracketpot (als ik het goed verwoord) heen.

Ik zal het graag zelf doen, maar vraag me toch af hoe gecompliceerd eea is. Iemand ervaring?

slugbait
Forum-lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 08 nov 2016 18:28

Heeft iemand hier ervaring met 28mm banden op een Specialized Roubaix? Ik heb SL4 FACT 8r frame en de meest recente Shimano 105-remmen. Er zitten nu 25mm Conti GP 4000s2 in en er lijkt ruimte te zijn voor dikkere banden. Ik vraag me af ik voor de winter wil/kan switchen naar iets bredere banden.

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 08 nov 2016 20:01

Rij mijn twee jaar oude roubaix altijd mer 28mm banden
Eerst met schwalbe one nu met de roubaix van specialized is voor de winter wat lekbestendiger dsn one zonder dat het mieer rolweerstand heeft

slugbait
Forum-lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 08 nov 2016 20:15

ridley orion schreef:Rij mijn twee jaar oude roubaix altijd mer 28mm banden
Eerst met schwalbe one nu met de roubaix van specialized is voor de winter wat lekbestendiger dsn one zonder dat het mieer rolweerstand heeft
Dank!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 nov 2016 21:00

slugbait schreef:Heeft iemand hier ervaring met 28mm banden op een Specialized Roubaix? Ik heb SL4 FACT 8r frame en de meest recente Shimano 105-remmen. Er zitten nu 25mm Conti GP 4000s2 in en er lijkt ruimte te zijn voor dikkere banden. Ik vraag me af ik voor de winter wil/kan switchen naar iets bredere banden.
Ik doe in de winter hetzelfde.
Eigen ervaring met 28 mm Continental GrandPrix 4000S II, deze rijden perfect. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Carlosiebers
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
Locatie: Schaijk
Contact

Gebruikersavatar Carlosiebers 25 nov 2016 23:20

el grande schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met het monteren van Di2 op een Venge (model Pro 2015).

Ik ben aan het overwegen de mechanische groep te vervangen voor Di2 Ultegra. Ik zag dat je een wat spare parts aan moet schaffen, oa voor de batterij in de zadelpen. En het monteren van de draden gaat met een soort om weg om de interne bracketpot (als ik het goed verwoord) heen.

Ik zal het graag zelf doen, maar vraag me toch af hoe gecompliceerd eea is. Iemand ervaring?
ik ga het binnenkort testen!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 28 nov 2016 12:00

el grande schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met het monteren van Di2 op een Venge (model Pro 2015).

Ik ben aan het overwegen de mechanische groep te vervangen voor Di2 Ultegra. Ik zag dat je een wat spare parts aan moet schaffen, oa voor de batterij in de zadelpen. En het monteren van de draden gaat met een soort om weg om de interne bracketpot (als ik het goed verwoord) heen.

Ik zal het graag zelf doen, maar vraag me toch af hoe gecompliceerd eea is. Iemand ervaring?
De interne batterij kun je ook gewoon in bubbelfolie wikkelen. Maak het net iets breder dan de binnenkant van de zadelpen. wrik hem dan een beetje naar binnen en hij zit goed vast.

Weet niet hoe duur zo een houder bij specialized is, maar bij mijn pinarello heb ik zo 60 euro bespaard :like:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 nov 2016 12:19

Of dat grijze buis-isolatie materiaal.
Alles wat je in kunt knijpen wat weer uitzet is oke.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 nov 2016 12:23

Dit is hoe ik het gedaan heb. Spul kwam gewoon van een pakje dat ik toevallig binnenkreeg...

Afbeelding

D-Fly unit

Afbeelding

Gebruikersavatar
Carlosiebers
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
Locatie: Schaijk
Contact

Gebruikersavatar Carlosiebers 11 dec 2016 20:37

el grande schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met het monteren van Di2 op een Venge (model Pro 2015).

Ik ben aan het overwegen de mechanische groep te vervangen voor Di2 Ultegra. Ik zag dat je een wat spare parts aan moet schaffen, oa voor de batterij in de zadelpen. En het monteren van de draden gaat met een soort om weg om de interne bracketpot (als ik het goed verwoord) heen.

Ik zal het graag zelf doen, maar vraag me toch af hoe gecompliceerd eea is. Iemand ervaring?
Vandaag mijn S-works Venge project verder opgebouwd en voorzien van Di2.
De interne bekabeling was prima te doen.
De accu en D-fly van wat foam voorzien zodat deze goed strak in de zadelpen zit.
Mocht je hulp of tips nodig hebben hoor ik het wel.
Afbeelding
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 11 dec 2016 20:40

Mooie fiets hoor! Een van de mooiere spuitschema's!

Gebruikersavatar
Carlosiebers
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
Locatie: Schaijk
Contact

Gebruikersavatar Carlosiebers 11 dec 2016 21:02

tommeke14 schreef:Mooie fiets hoor! Een van de mooiere spuitschema's!
Dankjewel, ben er ook erg blij mee.

Geheel mat gespoten en in de laatste blanke laklaag voorzien van parelmoer en metallic.
Beetje van Specialized en een beetje van mijzelf.
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless

Plaats reactie