simic schreef:Het was inderdaad Cervelo TT die juist de enige was die met hoge velgen reed (tot verbazing van sommige hier). Complete onzin dat hoge velgen geen comfort kunnen bieden.
Het TT van cervélo wordt voor hun wielen gesponsord door zipp . Dan hebben ze de keuze uit dit gamma .
http://www.zipp.com/wheels/index.php
Dit zijn dus bijna allemaal carbon wielsets . Als ze dan zoals hier eerder al gemeld hun 303 gamma speciaal iets breder hebben gemaakt voor het comfort dan zou de keuze van wielen in het gamma van zipp natuurlijk wel vlug gemaakt kunnen zijn voor wedstrijden op een slecht wegdek .
Maar die 303 zal waarschijnlijk staan voor de hoogte van de velg en deze is dan nog steeds een 2cm lager dan de mavic cosmic carbon wielen .
Heb zelf de carbon wielen van zefiro gehad . Namelijk de K52 en voordien de K38 . Dit waren telkens volgens mij heel goede wielen ! Deze twee soorten wielen hebben in dezelfde fiets gestaan maar het verminderen van het comfort in die hogere velg was opmerkelijk voelbaar dus volgens mij neemt een hoger carbon velg het comfort wel weg !
Nu fiets ik inderdaad met de eurus wielen en deze geven gewoon meer comfort dan mijn twee vorige carbon wielen , let wel dat deze eurus wielen nu in een cervélo rs staan en dat dit frame natuurlijk ook wel zal bijdragen aan het extra comfort wat ik nu heb tijdens het fietsen en hierdoor deze wielen super aanvoelen .