Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 01 jul 2015 21:13

amclassic-fan schreef:Met een Radar Path of een M-frame (sweep glas) heb ik ook nooit traanogen of last van wind bij mijn ogen. Natuurlijk kan het persoonlijk zijn, maar het is niet bij voorbaat beter.
Bij mij werkt de M frame Hybrid lens het beste.
Wel zo prettig dat er meerdere types zijn.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Dennis_tB
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2015 22:00

Dennis_tB 23 jul 2015 14:15

Vraag: ik ben op zoek naar een nieuwe Oakley fietsbril ... maar ik wil deze bril ook gewoon in het 'dagelijks gebruik' gebruiken. Mijn oog viel op de Jupiter, maar ik weet niet of je hier lekker mee kan gaan fietsen. Oftewel heeft iemand ervaring met de Oakley Jupiter als racefiets-bril of weet iemand een goed alternatief (fietsbril + lifestyle-bril)?

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 23 jul 2015 21:40

In principe kun je met elke bril fietsen... (dat was Ryder Hesjedal met een POC DID op zijn neus een paar jaar terug). Lijkt me geen fijne fietsbril, maar het kan wel... ;). Op de mountainbike heb ik ook weleens mijn Gloryfy G5 op, maar die beslaat vrij snel als je stilstaat of bij een zware beklimming. Al met al vind ik mijn Jawbreaker mijn fijnste bril, maar die zet ik niet zo gauw normaal op... Heb hem wel een paar met autorijden op gehad en eigenlijk is het dan ook best een fijne bril. Maar het ziet er misschien niet uit.

Er zijn er genoeg die zonder bril fietsen (of gewone bril), dus een bril moet gewoon lekker zitten... Daarnaast bepaal je zelf waar je mee voor de dag wilt komen als je een zonnebril draagt die je ook als life-style bril wil dragen... Bepaalde brillen beslaan snel omdat ze niet genoeg ventileren. Andere brillen beslaan omdat vocht makkelijk aan de lens blijft "plakken", maar soms is dat beslaan ook persoonsgebonden. Goede fietsbrillen beslaan over het algemeen niet zo snel (en hebben vaak ventilatiegaatjes rondom de lens).

Gebruikersavatar
jupiler11
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:55

Gebruikersavatar jupiler11 27 jul 2015 07:54

Ik zie door het bomen het bos niet meer. Welke lens wil ik nu in mijn toekomstige Oakley Jawbreaker?
Is er voor de Jawbreaker een photochromatische lens, ik kan hem nergens vinden? Ik twijfel nu tussen een polarized of een road lens. Zit daar veel verschil tussen?
Fiets eens een olifant, gewoon omdat het kan, check mijn route @Strava: http://tinyurl.com/prwxvbs

kbskyline
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 dec 2009 12:49

kbskyline 27 jul 2015 10:18

Meekleurende lens is er voor de jawbreaker. Carriere optiek weesp had hem liggen
CUBE GTC SLT Force 22
Sensa pista
Gazelle tour l singelspeed

Gebruikersavatar
jupiler11
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:55

Gebruikersavatar jupiler11 27 jul 2015 12:05

Ok, bedankt. Dan ga ik er eens naar op zoek, kon hem vooralsnog online niet vinden.
Fiets eens een olifant, gewoon omdat het kan, check mijn route @Strava: http://tinyurl.com/prwxvbs

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 27 jul 2015 19:17

Overigens door de bomen het bos niet meer zien... Wat is eigenlijk het alternatief voor de transparante gele lens voor de Jawbreaker. Ik zie ook niet zo gauw welke dat is.
http://nl.oakley.com/en/mens/sunglasses ... y/m0203013
Gister bij de TdF zag ik diverse lenzen in de Jawbreaker. Transparante, maar over het algemeen gekleurde glazen (Froome zelfs met best getinte lenzen). Voor in he bos op de mountainbike (met evt.) slecht weer zoek ik eigenlijk een alternatief voor de transparante gele lens. Anders wordt het waarschijnlijk toch gewoon de transparante lens (welke ook nog eens relatief goedkoop is.. ;) ). Aan de andere kant ben ik ook al een aantal keer het bos in geweest met de Prizm Road, dus wat die Prizm Trail toevoegt zou ik niet weten...

crankhead
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:00

crankhead 28 jul 2015 22:22

Prizm trail is iets lichter van kleur, en nog wat meer contrast verhogend voor in de bossen op een zanderige ondergrond, voor boomwortels en keien.
Prizm road is ontwikkeld voor meer contrast op asfalt, zodat je scheuren en bobbels in de weg beter kunt zien.
Je kunt in de app store de "mad science" app downloaden, daar wordt alles piekfijn uitgelegd en zichtbaar gemaakt.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 29 jul 2015 22:13

Ok, maar de Prizm trail leek me toch nog wat te donker... Vandaar het gele alternatief voor de Jawbreaker. Overigens heb ik niets van Android of IOS, dus aan een app heb ik niets. Zo te zien geen app voor Windows... Alleen is het geen marketing app of geeft het daadwerkelijk een advies. Ik snap dat personen die aan golf doen, zeilen of snowboarden andere lenzen willen dan voor het een. Maar in de regen of vond ik gele lenzen wel fijn. Ook met rc racing (dat ik jaren 's avonds heb gedaan) bij kunstlicht. Weliswaar was dat geen Oakley bril, maar Oakley had ook altijd gele lenzen in zijn assortiment. Voor de Jawbreaker zie ik ze (nog) niet... (of de vervanger ervoor)

Ik zie zoveel kleuren voor de Jawbreaker, maar begrijp niet helemaal goed waarom een bepaalde kleur lens beter zou zijn dan de ander. Lijken me eerder trendy kleuren, dan dat ze een functionaliteit hebben.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 13 aug 2015 11:29

Afbeelding

rredwing
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:34

rredwing 14 aug 2015 10:07

dat is wel een bazen bril

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2516
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 14 aug 2015 11:42

Snow Camo Boonen Edition
Nice!

Plaats reactie